נעילה שלילית בניו יורק; הנסדא"ק נחתך ב-0.8%; מדד הפחד קפץ בכ-6.8%

מדד הדאו ג'ונס ירד היום 0.6%, S&P 500 ירד 0.5% מערכו • נציגי המשלחת הסינית לשיחות הסחר ביטלו ביקור עם חקלאים במונטנה שבארה"ב • טראמפ הודיע כי הטיל סנקציות על הבנק המרכזי של איראן • בבורסות אירופה הקאק זינק ב-0.56%, הדאקס ננעל ביציבות ואילו הפוטסי הבריטי איבד היום 0.16% מערכו

ישראליות בוול סטריט / אילוסטרציה: Shutterstock
ישראליות בוול סטריט / אילוסטרציה: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

שבוע המסחר בבורסות ניו יורק ננעל בירידות שערים כשברקע המתיחויות הגיאו פוליטיות בזירת איראן-סעודיה-ארה"ב ממשיכות להסתבך, וזאת בנוסף להיעדר הישגים בפיתרון מלחמת הסחר. כך, הדאו ג'ונס ירד היום 0.6%, S&P 500 נחתך בכ-0.5%, והנסדא"ק ירד 0.8%.

כמו כן, מדד הפחד VIX, רשם עם נעילת המסחר קפיצה של 6.8%.

22:25

מכה נוספת ליצרניות הסיגריות האלקטרוניות בארה"ב: ענקית הקמעונאות וולמארט  הודיעה כי תפסיק למכור סיגריות אלקטרוניות בחנויות ובפלטפורמת המסחר המכוון שלה. 

כזכור, לאחרונה הרשויות בארה"ב דיווחו על שורה של מקרי מוות הקשורים לסיגריה האלקטרונית, וגם על מחלת ריאות מסתורית שלטענת משרד הבריאות האמריקאי מגיעה משימוש בסיגריה האלקטרונית וממכשירי אידוי לקנאביס.

20:15

המדדים המובילים בוול סטריט עברו לטריטוריה אדומה. הנסדא"ק מוביל את הירידות עם צניחה של כ-1%, ה-S&P 500 נופל 0.45% והדאו ג'ונס מאבד 0.35%. הרקע לירידות מגיעות לאור הפרסומים כי נציגי המו"מ הסיניים להסכם הסחר קיצרו את ביקורם בארה"ב כאשר הסיבה לקיצור הביקור אינה ידועה.

מדד הפחד, VIX , עולה כעת בכ-5%. 

19:25

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הטיל הערב (ו') סנקציות נוספות על איראן, זאת בתגובה למתקפה על מתקני הנפט בערב הסעודית. במסגרת המהלך, הוטלו עיצומים על הבנק המרכזי במדינה. "ארצות הברית תמיד מוכנה לאופציה צבאית", הצהיר טראמפ כשנשאל על כך על ידי כתבים בפתח פגישתו עם ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בבית הלבן.

בהמשך היום צפוי הפנטגון להציג לטראמפ שורה של אופציות צבאיות בזמן שהוא שוקל כיצד להגיב למתקפה על מתקני הנפט הסעודיים, שלפי בכירים בממשלו בוצעה על ידי איראן והייתה חסרת תקדים. גורמים אמריקניים, שדיברו בעילום שם, אמרו כי בפגישה בבית הלבן יוצגו בפניו רשימה של מטרות אפשריות לתקיפה אווירית בתוך איראן, לצד אפשרויות אחרות. לדבריהם, הוא יוזהר שכל תקיפה צבאית עלולה להוביל למלחמה.

הנפט עולה כעת ב-1.2%.

 

19:00

שבוע המסחר בשוקי אירופה ננעל במגמה מעורבת כאשר הקאק הצרפתי זינק ב-0.56%, הדאקס ננעל ביציבות ואילו הפוטסי הבריטי איבד היום 0.16% מערכו.

18:20

המסחר באירופה נסחר כעת בעליות כאשר מדד הקאק מוביל עם קפיצה של כ-0.5%, אחריו הדאקס עם תוספת של 0.12%, מדד הפוטסי הבריטי נסחר כעת ביציבות. 

מחיר הנפט מסוג WTI עולה כעת ב-0.8% ומחירו לחבית עומד על כ-58.7 דולר, כ-4 דולר יותר מלפני תקיפת המלט"ים במתקני הנפט בערב הסעדותית בשלהי סוף השבוע שעבר.

מחיר הזהב מטפס ב-0.3% דבר שמביא את מחיר האונקייה ל-1,510 דולר. 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות. כך, המדדים S&P 500 ודאו ג'ונס עולים כעת בכ-0.2%, הנסדא"ק נסחר כעת ביציבות. 

מסר נוסף מוושינגטון בנוגע למלחמת הסחר: מייק פנס, סגן נשיא ארה"ב התייחס אמש למתיחות סביב מלחמת הסחר מול סין. בראיון לרשת CNBC, אמר סגן הנשיא כי: "תם העידן של תבוסתנות כלכלית". פנס אמר שנוסף על כך  שלארה"ב גירעון מסחרי מול סין העומד על 500 מיליארד דולר, במסגרת הסכם הסחר הקיים, מדינתו מפסידה נכסים  רבים לסין, הכוללים בין היתר קניין רוחני.

פנס הוסיף שארה"ב "במשך יותר מדי זמן, ממשל אחרי ממשל, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד" הייתה מוכנה לקבל תנאים "חסרי תקדים" מבחינת היקף הפגיעה שלהם בכוח העבודה האמריקאי, וזאת לשם קיום יחסי מסחר עם סין. 

לטענת פנס, ימי הוויתורים נגמרו, והבטיח ש"אזרחי ארה"ב יכולים להיות בטוחים שהנשיא טראמפ ימשיך להיות איתן", אל מול סין".

12:30

בורסות אסיה נסגרו במגמה יציבה: מדד ניקיי נסגר בעלייה של 0.16%, בורסת הונג קונג בירידה של 0.13%, ובורסות שנחאי בעלייה של 0.24%. 

בורסות אירופה ממשיכות במגמה אדומה: הדאקס והפוטסי מאבדים כ-0.3%, והקאק יורד ב-0.15%. 

החוזים העתידיים לוול סטריט בשעה זו נסחרים במגמה יציבה של כ-0.1%. החוזים העתידיים על הגז הטבעי עולים ב-0.7%.  

10:10

בורסות גרמניה וצרפת נסחרות ביציבות עם ירידה של עד 0.1% במדדי הדאקס והקאק. הפוטסי הלונדוני נסחר בירידה של כ-0.3%. הבורסות בלונדון יעקבו אחרי החלטת בית המשפט העליון בשבוע הבא האם הממשלה נהגה באופן חוקי כאשר השהתה את הפרלמנט. 

מניית רולס רויס יורדת בכ-4%, זאת בעקבות ידיעה על עיקוב בתיקון מנועי המטוסים של החברה מסוג טרנט 1,000. 

החוזים העתידיים על הזהב בעלייה של 0.36%. 

הבורסות ביפן נסגרו ביציבות, לאחר שהפגינו עלייה מוקדם יותר, ונסגרו בעלייה של 0.16%. 

07:00

המסחר באסיה מתנהל בהמשך לנעילה הססנית אתמול בוול סטריט, שם הבורסות מחקו את העליות הקלות שנרשמו לאורך המסחר, כשברקע עקום התשואות רשם היפוך נוסף, מה שהעלה את החשש מפני מיתון. 

בינתיים, המסחר מתרחש בטריטוריה ירוקה: מדדי שנחאי ושנזן עולים ב-0.17% ו-0.11% (בהתאמה), והבורסה בטוקיו עולה ב-0.43%. 

החוזים העתידיים על הנפט עולים ב-0.5%.

שלשום הפד הוריד את הריבית ב-0.25% בהתאם לתחזיות בשוק. יו"ר הפד פאואל לא צופה כי הכלכלה האמריקאית תיכנס למיתון, ולא רואה הורדה נוספת של הריבית השנה, בניגוד לתחזיות השוק.

אתמול בוול סטריט מדד דאו ג'ונס איבד 0.2%, מדד S&P 500, שגירד את שיא על הזמנים, ננעל ללא שינוי מהותי.