יואב הלדמן | בלעדי

המשנה למנכ"ל רשת 13, יואב הלדמן, יפרוש מתפקידו

הלדמן, אחד הבכירים מהנהלת ערוץ עשר המקורי, מודיע על עזיבה • ניהל את מחלקת הכספים בערוץ עשר מאז 2006 ונשאר בתפקיד למרות שינויים של מנכ"לים ובעלי מניות שהתחלפו במהלך השנים

יואב הלדמן / צילום: סיון פרג'
יואב הלדמן / צילום: סיון פרג'

השבועות הראשונים של מיזוג רשת וערוץ עשר לוו בסדרת פרישות של חברי הנהלת רשת שעזבו את תפקידם. אבל כעת, מספר חודשים לאחר שהמיזוג יצא לפועל, דווקא אחד הבכירים מהנהלת ערוץ עשר המקורי מודיע על עזיבה: ל"גלובס" נודע כי יואב הלדמן, המשנה למנכ"ל רשת 13, ביקש לפרוש מתפקידו. הלדמן ניהל את מחלקת הכספים בערוץ עשר מאז 2006 ונשאר בתפקיד למרות שינויים של מנכ"לים ובעלי מניות שהתחלפו במהלך השנים. 

הלדמן יישאר בתפקיד עד לסוף 2019 לאור בקשתו של מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי, כדי לסיים מספר פרויקטים בפיתוח העסקי ופרויקט של מעבר החדשות לאולפנים החדשים בנווה אילן.

הלדמן נחשב ליד-ימינו של ורשבסקי עוד מימי מלחמותיו כמנכ"ל ערוץ עשר, כשהאתגר המשמעותי של השניים היה לייצב את הערוץ ולהתאים את ההוצאות על ייצור התוכן להכנסות. ואכן בשנה שלפני פיצול ערוץ 2 הצליח ערוץ עשר להגיע לאיזון תפעולי. הפיצול טרף את הקלפים מחדש ויצר מציאות בה כל השחקנים התקשו להתקיים.

הלדמן היה כאמור בין אנשי ההנהלה הבכירה שעברו לנהל את הערוץ החדש. עם זאת, הוא לא נשאר בתפקידו המקורי: לפני מספר חודשים מונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים יוחאי בניטה, והלדמן מונה לתפקיד המשנה למנכ"ל ואחראי על התפעול והפיתוח עסקי.

לדברי הלדמן, ההחלטה לעזוב את תחום התקשורת לאחר 13 שנה נובעת מחושת מיצוי ורצון לפנות לתחומים ולאתגרים חדשים. לדבריו, "החלטתי לפרוש בתחושה של מיצוי וסיפוק רב, לאחר שנים מרתקות של קרבות הישרדות עסקיים ורגולטוריים מחד והמשך פעילות ויצירה מאידך, ומעל לכל המשכיות של למידה, שיפורים ותמורות. לאורך הדרך רצופות המכשולים, החברה הציגה ניהול פיננסי ואחראי, החל מהתקופות הקשות ביותר גם בשנים ללא היתכנות כלכלית בשוק - ועד המעבר לניהול חברה הממוזגת עם תקווה אמיתית לעתיד מוצלח".

מנכ"ל רשת 13  יוסי ורשבסקי מסר בתגובה: "יואב הוא מעמודי התווך של ערוץ עשר ושל רשת 13 שלאחר המיזוג. הוא היה שותף בכיר במאמצי הישרדות ערוץ עשר ושותף במאמצי המיזוג וביישום המיזוג בין רשת לעשר, שלעתים היה נראה בלתי אפשרי. אני מבקש להודות ליואב על הובלת התחום הכספי והפיתוח העסקי במקצועיות רבה בכל השנים. צר לי מאוד על עזיבתו, ואני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו. אני בטוח שעוד ניפגש בעתיד".