חברת הפינטק טיפלתי גייסה 60 מיליון דולר מאורן זאב

חברת הפינטק הישראלית, שייסדו המנכ"ל חן עמית והמשקיע אורן זאב, הודיעה גם על גיוס חוב של 16 מיליון דולר

חן עמית, מנכ"ל טיפלתי  / צילום: Hagop Istanboulian
חן עמית, מנכ"ל טיפלתי / צילום: Hagop Istanboulian

חברת הפינטק הישראלית טיפלתי (Tipalti) של היזם חן עמית והמשקיע אורן זאב השלימה סבב גיוס הון רביעי של 60 מיליון דולר. את הגיוס הובילה זאב ונצ'רס של זאב יחד עם גרופ 11, שהשקיעו בחברה מאז הקמתה. עוד השתתפו בסבב קרן 01 Advisors של דיק קוסטולו, מנכ"ל טוויטר לשעבר, ו-Greenspring Associates. עד היום החברה גייסה סכום כולל של כ-100 מיליון דולר. בנוסף, החברה הודיעה על גיוס חוב של 16 מיליון דולר, המצטרפים ל-20 מיליון דולר של חוב אותו החברה גייסה והחזירה לאורך השנים.

החברה הוקמה בשנת 2010 על ידי עמית, המשמש כמנכ"ל, וזאב, מנהל קרן זאב ונצ'רס, שהגה את הרעיון שמאחורי טיפלתי ומכהן כיו"ר החברה והמשקיע הגדול בה. שם החברה התחיל בתור בדיחה, והפך מקבוע לזמני. כיום החברה מעסיקה 215 עובדים, 75 מתוכם מועסקים במרכז פיתוח בהרצליה והיתר בפאלו אלטו. בעקבות הגיוס מתכוונת החברה לגדול ל-400 עובדים עד לסוף 2020, מתוכם כ-75 עובדים נוספים בישראל.

טיפלתי עוסקת באוטומציה של ניהול התשלומים היוצאים מחברות לספקים איתן הן עובדות. לחברה כ-600 לקוחות אשר מנהלים בפלטפורמה עסקאות בשווי של למעלה מ-8 מיליארד דולר בשנה. החברה גובה מלקוחותיה תשלום מנוי או לפי שימוש, עמלות המרת מטבע ומימון חשבוניות. לקוחות החברה הן חברות בינוניות או מחלקות בינונית בתוך חברות גדולות, כמו טוויץ' בתוך אמזון. היום נמצאות בין לקוחותיה גם ענקיות כמו טוויטר, Airbus ,GoDaddy ,GoPro ,Foursquare ,Vimeo ואמזון. החברה לא חושפת את הכנסותיה, אך מדווחת על אחוז אחד בלבד של נטישה שנתית מצד הלקוחות.

"בטוויטר התחלנו במחלקה אחת ועכשיו אנחנו עובדים כבר עם כל החברה", מספר עמית בשיחה עם "גלובס". "התחום שאנחנו פותרים הוא לא בעיה אחת גדולה אלא המון בעיות בינוניות: קליטת ספקים, קליטת טפסי מס, מניעת הלבנת הון, הצעת אמצעי תשלום, תמיכה במטבעות, קליטת חשבוניות, תיאום בין החשבוניות למערכת הרכש, סגירת ספרים, תקשור עם הספק במידה והתשלום נכשל ומימון החשבוניות". כדי לעשות זאת, החברה זקוקה לאישורים רגולטוריים רבים, והיא מתחברת לספקי שירותים פיננסיים שונים כדי לאפשר לבצע את כלל הפעולות בפלטפורמה שלה.

"אנחנו מנגישים שירותים יותר מתוחכמים ממה שהלקוחות שלנו מסוגלים לצרוך בלעדינו. חברות בינוניות לרוב לא יגיעו לתשלום במטבעות שונים ואמצעי תשלום שונים ולשירותים כמו מימון חשבוניות. כשאנחנו פוגשים לקוחות אנחנו רואים שהכל נעשה ידנית. בחברות הגדולות זה לא נעשה ככה ויש הרבה פתרונות שמטפלים בבעיה הזו. לעומת זאת, בעסק קטן כמו הקפה השכונתי זה לחתום על צ'קים בסוף השבוע. העסקים הבינוניים שכבר יש להם CFO, תקועים במצב ביניים: הם מבינים שיש בעיה אבל הם לא יקבלו מהארגון משאבים לפתור אותה", עמית מסביר את התמקדות החברה דווקא בעסקים בינוניים, של 20-1,000 עובדים.

החברה הוקמה בעקבות רעיון שהגה זאב, לאחר שהשקיעה בחברה בינונית שהתקשתה בניהול התשלומים שלה לספקים. "הם אמרו לעצמם בואו נחפש פתרון של צד שלישי לתהליך הזה של התשלומים ונעשה מיקור חוץ. אבל הם לא הצליחו למצוא פתרון כזה. אני הייתי יו"ר החברה, וכשהיזמים שיתפו אותי בבעיה בא לי הרעיון, כי הבנתי שכנראה יש בעיה דומה לחברות אחרות, ואם אי אפשר למצוא פתרון לזה אולי אפשר לייצר פתרון", זאב סיפר בעבר ל"גלובס".

לדברי עמית, אשר הקים את החברה וניהל אותה מיומה הראשון, פלטפורמות תשלומים נדרשות לרישיון רגולטורי הקרוב לזה של בנק. לכן, לדבריו, "אין הרבה חברות שמנסות לעשות את התהליך הזה. לסטארט-אפ יהיה קשה להפוך לגוף פיננסי, והחברות הפיננסיות הגדולות לא יהפכו לחברת תוכנה - אין להם את היכולת לזוז מהר. לכן אנחנו רואים מעט מאוד תחרות, לא מבנקים, לא מחברות תוכנה ולא מחברות תשלומים, ואנחנו רק מסתכלים על הלקוחות ועל מה שהם צריכים ולא מודאגים מאף מתחרה. כל השחקנים מכירים אותנו שנים ואף אחד לא מתקרב לכיוון שלנו כי זה מאוד מאוד קשה".

עמית מוסיף כי "יש חברות שנוגעות לכמעט כל אחד מהדברים הללו, אבל בשוק החברות הבינוניות חייבים פתרון אחד שיעשה הכל מקצה לקצה. כדי שהלקוחות שלנו יוכלו להשתמש בזה ללא מאמץ, אנחנו עושים עבורם את רוב העבודה שבינם לבין הספק".

ת"ז: Tipalti

תחום פעילות: אוטומציה של תהליכי תשלומים לספקים
מייסדים: חן עמית (מנכ"ל), אורן זאב (יו"ר)
שנת הקמה: 2010
מספר עובדים: 215, 60 בישראל
משרדי הנהלה: פאלו אלטו והרצליה
גיוסי הון: 60 מיליון דולר
משקיעים: Zeev ventures ,SGVC ,Wicklow Capital