הצעה חדשה להסדר חוב בקרדן אן.וי: מחזיקי האג"ח יקבלו מניות שיקנו להם את השליטה בחברה

להערכת החברה, הסדר המבוסס על עקרונות אלו יצמצם את הסיכון של אובדן ערך נכסיה • לקרדן אן.וי חוב של כ-1.32 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, ומולו היא מחזיקה בחברת ההנדסה תהל ובפעילות נדל"ן בסין • בימים הקרובים אמורה קרן פימי להודיע אם תשקיע כ-40-35 מיליון דולר כנגד הקצאת 60%-51% ממניות תהל

חברת ההחזקות הקורסת קרדן אן.וי  מציעה מתווה חדש להסדר חוב עם מחזיקי איגרות החוב שלה. החברה, שפעלה עד כה בניסיון לפרוע את מלוא חובותיה דרך מימוש מלא של נכסיה, משנה אסטרטגיה ומציעה למחזיקי האג"ח הקצאה של מרבית מניותיה כנגד ויתור על חלק מהחוב כלפיהם. אתמול ערכה קרדן אסיפה של מחזיקי איגרות החוב שלה מסדרות א' ו-ב', ובה הוצג המתווה החדש. על פי ההצעה, חלק מחובות קרדן אן.וי למחזיקי האג"ח יומרו למניות של החברה באופן שיהווה את רוב הון המניות המונפק שלה.

את סכום החוב שיומר למניות, מציעה קרדן אן.וי לקבוע על בסיס ניתוח משותף שיבוצע על ידה ועל ידי נאמני האג"ח, באופן שיבטיח כי לחברה יהיה הון עצמי חיובי וכי היא תוכל לפעול כ"עסק חי" ולעמוד בהתחייבויותיה, תוך התחשבות בתשלומי הריבית העתידיים וצפי התקבולים ממימוש עתידי של נכסים. לדברי החברה, הקצאת המניות למחזיקי האג"ח (סדרות א' ו-ב') תתבצע פרו-רטה (לפי היחס) לסך חובות החברה כלפיהם, כאשר אחוז המניות בהן יחזיקו המחזיקים ייקבע בין הצדדים במסגרת המשא ומתן.

כיום מחזיקים יוסף גרינפלד, אבי (אבנר) שנור ואיתן רכטר ב-42.83% ממניות קרדן אן.וי, כשיתרת המניות מוחזקת בידי ציבור המשקיעים. מדובר בהצעת הסדר שאינה מערבת את ביהמ"ש ולכן מחייבת תמיכה של רוב מקרב בעלי המניות.

קרדן אן.וי, שבראשה עומד המנכ"ל אריאל חסון, גם מדגישה כי בכוונתה להמשיך ולממש נכסים בהובלת הדירקטוריון, בו חברים כיום רכטר וגרינפלד. עם זאת, לבעלי המניות החדשים (קרי מחזיקי האג"ח) תעמוד האפשרות להחליף את חברי הדירקטוריון לאחר השלמת הסדר החוב.

להערכת החברה, ביצוע הסדר המבוסס על עקרונות אלו יצמצם את הסיכון של אובדן ערך נכסיה בעת מימוש בלוחות זמנים קצרים וקצובים, או במסגרת הליכי חדלות פירעון. הסדר כזה גם יחזק לדברי החברה את מעמדה במשאים ומתנים עתידיים למימוש נכסים, יאפשר מימוש מושכל של נכסים, ובנוסף יאפשר חיסכון משמעותי בהוצאות שיתורגם להגדלת הסכומים שיקבלו מחזיקי האג"ח.

תהל הפסידה 11.9 מיליון אירו במחצית הראשונה

לאחר מימוש נכסים מסיבי בשנים האחרונות, מחזיקה כיום קרדן אן.וי בחברת הנדסת תשתיות המים תהל גרופ, וכן בפעילות נדל"ן בסין. מנגד, לחברה חוב של כ-1.32 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה, מתוכו כ-900 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב' והיתרה בסך של כ-420 מיליון שקל למחזיקי אג"ח א'. את הרבעון השני של 2019 היא סיימה עם גירעון של כ-101 מיליון אירו בהון העצמי.

בחודש שעבר חתמה קרן אן.וי על מכתב כוונות לא מחייב עם קרן פימי, לבחינת התקשרות בעסקה, שלפיה תשקיע פימי סכום מוערך של 35-40 מיליון דולר כנגד הקצאת 51%-60% ממניות תהל. על פי סיכום בין הצדדים, אמורה פימי להודיע בימים הקרובים האם בכוונתה להוציא את העסקה אל הפועל, לאחר שבחנה לעומק את מצבה של תהל.

תהל פועלת בישראל ובמדינות מתפתחות ברחבי העולם, ועוסקת בתכנון פרויקטים בתחום תשתיות המים. את המחצית הראשונה של 2019 סיימה תהל בהפסד של 11.9 מיליון אירו, על רקע עיכובים בהתחלתם של פרויקטים חדשים באפריקה, הפרשות שבוצעו בפרויקטים קיימים וקשיי נזילות שהובילו לנטילת אשראי יקר.

המחיר הסופי של העסקה עם פימי יתבסס בין השאר על ההון העצמי של תהל, שנשחק ב-30% מתחילת 2019 והסתכם בסוף יוני ב-28.7 מיליון אירו (כ-32 מיליון דולר) בלבד. את המחצית הראשונה של 2019 דווקא סיימה תהל עם צמיחה של 7% בהכנסות ל-78.8 מיליון אירו.

יש לציין כי המתווה המוצע על ידי קרדן אן.וי דומה בעקרונותיו למתווה הסדר החוב של חברת אלביט הדמיה, שנשלטה בעבר בידי מוטי זיסר המנוח. באותו הסדר, אגב, קיבלו מחזיקי האג"ח של אלביט הדמיה כ-95% ממניותיה כנגד מחיקת כ-2 מיליארד שקל מהחוב כלפיהם.