צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד לא הגיעו לפריצת דרך היום

ישיבת המו"מ היום נערכה כשלוש שעות וחצי, אך לא נציגי הצוותים לא הגיעו להסכמות בסיומה • כחול לבן: "נתניהו רוצה לגרור את ישראל לבחירות שלישיות" • הליכוד: "צורך מיידי בהקמת ממשלת אחדות רחבה"

בנימין נתניהו ובני גנץ / צילומים: כדיה לוי, טל שניידר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
בנימין נתניהו ובני גנץ / צילומים: כדיה לוי, טל שניידר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות הגדולות כחול לבן והליכוד נועדו היום כשלוש שעות וחצי במלון אוריינט בירושלים. בסיום הפגישה לא נרשמה כל פריצת דרך להקמת ממשלת אחדות ושני הצדדים שיגרו הודעות עם תכנים מקבילים.

את הליכוד ייצגו השרים יריב לוין וזאב אלקין. הם גם הזמינו תקשורת לצילומי ראשית הפגישה בשעות הבוקר. צוות כחול לבן עם יורם טורבוביץ ושלום שלמה, סירבו להיכלל בתצלום שלא תואם עמם והמתינו מחוץ לחדר.

ביום רביעי בערב קיבל ראש הממשלה נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה על אף שאין בידיו מעבר ל-55 המנדטים, הניצבים מאחוריו כגוש פוליטי אחיד. אך בכחול לבן ממשיכים לדרוש שהליכוד יתייצבו לשיחות מו"מ מטעם הליכוד בלבד ולא מעוניינים לנהל מו"מ קבוצתי.

בסיום הפגישה של צוותי המו"מ, מסרו מכחול לבן: "כחול לבן חוזרת ועומדת על כך שהמהות והתוכן הם העיקר לכל משא ומתן על הרכבת ממשלה. מנגד עמדת הליכוד כפי שנמסרה בפגישה, הינה כי סוגיית הרוטציה והמשך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה היא הבסיס לניהול הדיון. במהלך הדיון הציגו חברי צוות המו"מ של כחול לבן מספר דרישות תוכן ראשוניות אך צוות המו"מ של הליכוד התבצר בעמדתו והתנה התייחסותו לנושאים אלו בכך שקודם כל וכתנאי מוקדם תסכים כחול לבן שנתניהו יוסיף לכהן כראש הממשלה ושהממשלה שתוקם תתבסס על בלוק ה-55 . ידוע מראש כי כחול לבן לא תסכים לתנאים אלו ולפיכך, אין מנוס מלהבין, כי הצבת שני תנאים מקדימים אלו מטרתם לגרור את מדינת ישראל לבחירות שלישיות, כפי שרוצה ראש הממשלה".

מטעם הליכוד מסרו: "בפתח הישיבה הודיעו נציגי הליכוד כי הם מקבלים את מתווה הנשיא כבסיס למו"מ להקמת ממשלת אחדות, והדגישו את הצורך המיידי בהקמת ממשלת אחדות רחבה. עיקר הפגישה עסק במתווה הנשיא על מרכיביו השונים, אולם בסופה נציגי כחול לבן לא השיבו האם הם מקבלים את המתווה.

נציגי הליכוד ביקשו להמשיך ולקיים ישיבות מיידיות ורציפות בכדי לקדם את המו"מ, אך לבקשת כחול לבן נקבע כי לא תתקיים ישיבה במוצאי השבת, וכי הישיבה הבאה תתקיים ביום ראשון בבוקר. השרים לוין ואלקין ביקשו מנציגי כחול לבן תשובה ברורה לגבי קבלת המתווה על ידם בפגישתם הבאה".

במקביל בתל אביב, ישבו היום גנץ ולפיד לשיחת בית קפה, ומיהרו להעלות את התמונה לטוויטר.