נעילה חיובית בוול סטריט; אפל עלתה ב-2.4%, ירידה במדד מנהלי הרכש

מדד מנהלי הרכש הצביע על 47.1 בספטמבר, לעומת צפי ל-50.2 • גורמים באוצר בארה"ב: אין תוכניות מיידיות למניעת חברות סיניות מלהיסחר בארה"ב • נעילה חיובית באירופה; שיעור האבטלה ביבשת ירד ל-7.4% - הרמה הנמוכה ביותר זה 11 שנה • בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת על רקע נתונים תעשייתים טובים בסין • מניית באדווייזר זינקה ביום המסחר הראשון שלה בהונג קונג

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטיoים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות. הנאסד"ק עלה ב-0.75%, ה-S&P 500 ננעל בעליות של 0.5%, הדאו התרומם ב-100 נקודות.

אפל עלתה ב-2.4%.

20:10

נמשכות העליות בבורסות וול סטריט, בהובלת הנאסד"ק שעולה בכ-0.9%. מדד ה-S&P 500 רושם עליות של 0.7%, הדאו ג'ונס מתרומם בכ-0.6%.

מניות הטק מתרוממות בהובלת אפל, שמתחזקת ב-2.4% בעקבות העלאת מחיר יעד למניה מצד ג'יי.פי מורגן. 

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית בעיקר, כשבורסות גרמניה, פריז ואיטליה רשמו עליות של עד 0.66%.

18:25

המסחר בניו יורק מתנהל בעליות. המדדים המובילים מטפסים בכ-0.4% עד 0.5%. מגזר שירותי הבריאות מוביל את העליות ומתחזק ב-0.9%.

מגזר הטכנולוגיה מוסיף 0.7% בהובלת אפל  שמתחזקת בכ-1.5%, בעקבות העלאת מחיר יעד למניה מצד ג'יי.פי מורגן. אנליסט הבנק קבע למניה מחיר יעד ל-12 החודשים הקרובים הגבוה ב-20% ממחירה בשוק.  

מדד הייצור שמפרסם הפד של דאלאס הצביע על ירידה ל-1.5 בספטמבר, לעומת 2.7 באוגוסט.  

16:30

יום המסחר האחרון של ספטמבר בוול סטריט נפתח בעליות קלות. המדדים המרכזיים עולים ב-0.2% עד 0.3%. סקטור ההייטק בולט בעליות של 0.4%, ומגזר הפיננסים עולה ב-0.3%.

מדד מנהלי הרכש של שיקגו בארה"ב ירד החודש ל-47.1 נקודות, לעומת צפי ל-50.2, ולעומת 50.4 בחודש אוגוסט.

גורמים בכירים במשרד האוצר האמריקאי אמרו כי אין תוכניות מיידיות למנוע מחברות סיניות להיסחר בבורסות ארה"ב, והרגיעו לעת עתה את חששות המשקיעים. עם זאת, המשקיעים עוקבים גם אחר התפתחויות בתהליך ההדחה של הנשיא טראמפ. 

15:00

החוזים העתידיים על המדדים בניו יורק רושמים עליות לקראת פתיחת יום המסחר האחרון של ספטמבר, תוך שהמשקיעים פוקחים עין על ההתפתחויות במלחמת הסחר בין סין ובין ארה"ב. מדד דאו ג'ונס מוסיף 55 נקודות, ועליות נרשמות גם בחוזים על הנאסד"ק ועל ה-S&P 500. באוקטובר צפויות להתחדש השיחות בנושא הסחר בין שתי המדינות.

המדדים המרכזיים בוול סטריט צפויים לסיים את החודש במגמה מעורבת. הדאו ו-S&P רשמו עד כה עליות של 1% החודש, והנאסד"ק יחל את המסחר היום בירידה חודשית קלה.

בחזית הנתונים יתפרסם היום מדד מנהלי הרכש בארה"ב לחודש ספטמבר ונתוני מדד הייצור.     

בינתיים התחלפה המגמה באירופה לעליות, והמניות מוחקות את הירידות שנרשמו בהן קודם לכן, תוך שהמשקיעים ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות בחזית הסחר. את העליות במדד סטוקס אירופה 600  מוביל מגזר הבנייה והחומרים שמתחזק ב-1.1%, ובצד השלילי בולט מגזר המזון והמשקאות שמאבד 0.5%. במדד פוטסי   בלונדון נרשמות ירידות.

שיעור האבטלה בגוש האירו נפל באוגוסט לרמה הנמוכה ביותר זה יותר מ-11 שנה, ועורר תקוות כי הגוש יוכל להימנע ממיתון. האבטלה עמדה בחודש הקודם על שיעור של 7.4%, ירידה לעומת 7.5% ביולי, לרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2008. אומדן סופי של התמ"ג בבריטניה ברבעון השני הראה התכווצות של 0.2% בממלכה הבריטית, אך הליש"ט שומרת על יציבות. 

12:30

המדדים בבורסות אירופה מתנדנדים סביב רמות הפתיחה, עם עליות קלות וירידות קלות לסירוגין. את הכיוון השלילי במדד סטוקס אירופה 600  מוביל מגזר הטכנולוגיה, שמאבד כ-0.8%, ועליות נרשמות במניות הבנקים. 

המסחר מתנהל על רקע החרפת הצעדים האמריקאיים מול סין, לרבות דיווחים על הגבלת השקעות ומחיקת מניות סיניות מהמסחר בבורסות ארה"ב.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר אתמול כי לא יוותר על הבקזיט גם אם לא יצליח להשיג הסכם לעזיבת האיחוד האירופי. הוא התעקש גם כי רק ממשלת שמרנים בראשותו תוכל לבצע את הברקזיט ב-31 באוקטובר. 

הליש"ט נסחרה ביום שישי ב-1.227 דולר, הרמה הנמוכה ביותר של המטבע הבריטי מאז תחילת החודש. היום מטפס המטבע בשיעור זניח ל-1.229 דולר לליש"ט.

בגזרת המאקרו, שיעור האבטלה בגוש האירו עמד באוגוסט על 7.4%, מעט יותר משיעור של 7.5% בציפיות הכלכלנים ובחודש הקודם. בבריטניה נרשמה ירידה של 0.2% בתוצר ברבעון השני, בהתאם לציפיות ובדומה לרבעון הקודם. בגרמניה שמר שיעור האבטלה בספטמבר על יציבות של 5%, בהתאם לציפיות.

באסיה ננעלו השווקים במגמה מעורבת. פעילות המפעלים בסין בספטמבר הציגה נתונים גבוהים מהציפיות.

עליות של כ-0.6% נרשמו במדד קוספי   בקוריאה. בורסת שנחאי  איבדה 0.92% ובורסת שנזן השילה 1.1%. 

עליות לעומת זאת, נשרשמו במדד הנג סנג  בהונג קונג, שטיפס בכ-0.5%. מניית Budweiser APAC של Anheuser-Busch InBev טיפסה ביותר מ-3% ביום המסחר הראשון שלה בהונג קונג. ההנפקה היא השנייה בגודלה ב-2019. המניות תומחרו בשבוע שעבר בטווח התחתון של הציפיות.  

ירידה של 0.56% נרשמה בניקיי  בטוקיו, בהשפעת צלילה של 2.6% במניית סופטבנק. גם באוסטרליה  נרשמו ירידות, של 0.4%.   

10:00

בורסות אירופה נפתחו הבוקר במגמה שלילית, על רקע המתיחות ביחסי ארה"ב-סין והחשש מהחרפת מלחמת הסחר. זאת על רקע הדיווח מסוף השבוע כי ממשל טראמפ בוחן הגבלה של השקעות בחברות סיניות, ואף מחיקתן מהמסחר בארה"ב.

כאמור, לפי הדיווח ב"בלומברג", בכירים בממשל טראמפ שוקלים את מחיקתן של חברות סיניות מבורסות אמריקאיות והגבלת החשיפה של קרנות הפנסיה הממשלתיות האמריקאיות לשוק הסיני. 

אנליסטים מסבירים כי המהלך יכול להיות נסיון נוסף של ממשל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להראות שידו על העליונה לקראת שיחות הסחר הקרבות.

ה-Stoxx 600 רושם ירידות קלות לאחר הפתיחה, מובל על ידי מניות הטק שיורדות בכ-0.5%, בזמן שמניות הבנקים עולות בכ-0.3%.

 

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום, יומו הראשון של שבוע המסחר, במגמה מעורבת. מדד מנהלי הרכש ׁ(PMI) בסין עמד החודש על 51.4 נקודות, לפי נתוני לשכת הסטטיסטיקה בסין, בעוד תחזית האנליסטים עמדה על 50.2. 

בורסת הונג קונג עולה ב-0.5%, מובלת על ידי מניית Hong Kong Exchanges and Clearing שמטפסת בלמעלה מ-2%, שנחאי יורדת ב-0.4%.

ביפן, בורסת טוקיו יורדת ב-0.8%. מניית סופטבנק יורדת בלמעלה מ-2%.

Budweiser מזנקת ב-6% בבכורה הציבורית בהונג קונג על רקע ההפגנות שנמשכו חודשים ארוכים בעיר. ההנפקה היא השנייה בגודלה לשנת 2019.

ביום שישי המסחר בוול סטריט ננעל בירידות בצל החשש מהחרפת מלחמת הסחר. זאת על רקע הדיווח כי ממשל טראמפ בוחן הגבלה של השקעות בחברות סיניות, ואף מחיקתן מהמסחר בארה"ב. לפי הדיווח ב"בלומברג", בכירים בממשל טראמפ שוקלים את מחיקתן של חברות סיניות מבורסות אמריקאיות והגבלת החשיפה של קרנות הפנסיה הממשלתיות האמריקאיות לשוק הסיני. המניות הסיניות, כמו באידו ועליבאבא, הגיבו בירידות. 

מדד הנאסד"ק איבד כ-1.1%, הדאו ג'ונס השיל 0.25% ומדד S&P 500 ירד ב-0.5%.

מחיר חבית נפט עומד על 55.87 דולר, זאת לאחר שחסן רוחאני, נשיא איראן, אמר ביום ו' כי ארה"ב הציעה להסיר את כל הסנקציות שהושתו על הרפובליקה האיסלאמית בתמורה לקיום שיחות, וזאת בהמשך לנסיגתה של איראן מהסכם הגרעין.

מחיר הנפט הגיב בסוף השבוע בירידה של כ-2% ל-55.2 דולרים לחבית, שכן הסרת הסנקציות תאפשר לאיראן למכור נפט באופן סדיר, מה שתורם להיצע הנפט העולמי.

מפלגת העם האוסטרית היא המנצחת הגדולה של הבחירות שהתקיימו אתמול באוסטריה, ומנהיג המפלגה סבסטיאן קורץ יצטרך להחליט אם לשוב ולהרכיב קואליציה עם מפלגת החירות הימנית, שספגה מפלה צורבת בבחירות הנוכחיות, או לחבור ל"ירוקים", שהתמיכה בהם זינקה על רקע המודעות ההולכת וגוברת לחשיבות המאבק בשינויי האקלים.