סער: כינוס המרכז מיותר, אתמודד בפריימריז נגד נתניהו

(עדכונים): ראש הממשלה נתניהו יכנס השבוע את מרכז הליכוד • לפי הודעת הליכוד לא מדובר בהליך פנים-מפלגתי אשר אליו ניתן יהיה להציג מועמדות של אחרים, אלא רק הצבעה בהרמת יד למען נתניהו •  סער מתנגד לכינוס המרכז, והודיע כי יתמודד מול נתניהו לכשיוכרז על פריימריז

בנימין נתניהו וגדעון סער / צילומים: כדיה לוי ואיל יצהר
בנימין נתניהו וגדעון סער / צילומים: כדיה לוי ואיל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס השבוע את מרכז הליכוד, גוף המונה כ-3,300 איש, כדי לזכות מחדש באמון המפלגה.

המהלך מגיע אחרי הודעת הליכוד אתמול על שקילת הליך פריימריז לראשות המפלגה, כפי שדורשת חוקת הליכוד במקרה של פיזור הכנסת ויציאה למערכת בחירות נוספת, שלישית.

בליכוד טענו השבוע כי פריימריז או תמיכה ממרכז המפלגה נחוצים כדי להבהיר לכחול לבן ולמפלגות אחרות שנתניהו הוא יו"ר המפלגה ושאין שום סיכוי למו"מ מול יורש אחר במסגרת ממשלת אחדות.

אתמול כתב ח"כ סער "אני מוכן" ביחס לאפשרות שייערכו פריימריז במפלגה. אולם כעת נראה שנתניהו התחרט והחליט שלא לאפשר פריימריז בקרב 120 אלף מתפקדים, ולפעול לחיזוק מעמדו באמצעות הצבעה במרכז המפלגה.

לפי הודעת הליכוד לא מדובר בהליך פנים-מפלגתי אשר אליו ניתן יהיה להציג מועמדות של אחרים, אלא רק הצבעה בהרמת יד למען נתניהו.

בהודעת הליכוד נאמר: "ראש הממשלה נתניהו קיבל את הצעתו של יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ, לכנס את מרכז הליכוד ביום ה', 10.10.19, בגני התערוכה בשעה 19:00, כדי לאשרר שראש הממשלה נתניהו הוא מועמד תנועת הליכוד לראשות הממשלה לכל כהונת הכנסת ה-22.

"כמו כן, ההחלטה קובעת שהליכוד יהיה שותף אך ורק לממשלה שבנימין נתניהו יעמוד בראשה, בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה במסגרת רוטציה".

ח"כ סער מתנגד לכינוס המרכז, והודיע כי יתמודד מול נתניהו לכשיוכרז על פריימריז. בהודעה שפרסם ‏הערב (שבת) כתב: "כינוס המרכז אינו נחוץ. איש אינו כופר בתפקידו של ראש הממשלה כיו"ר הליכוד. כשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה - כפי שיזם לפני ימים ספורים ראש הממשלה עצמו - אני אתמודד".