גדי טאוב מגיב לביקורת: "צריך להשיב את האיזון בין הרשויות"

הרמיזה כאילו קראתי לעלות על בית המשפט העליון היא שקר גס • גדי טאוב מגיב לדבריו של רועי פולקמן

בית המשפט העליון / צילום: נועם מושקוביץ
בית המשפט העליון / צילום: נועם מושקוביץ

ב-25.9.19 פרסם חבר הכנסת לשעבר ויושב-ראש סיעת כולנו, רועי פולקמן, מאמר דעה ב"גלובס" שתקף את ד"ר גדי טאובלטענת פולקמן, ד"ר טאוב חבר לגורמים בימין "המנסים להטיל אימה על החנונים שמשחקים לפי הכללים הדמוקרטיים". חבר הכנסת לשעבר פולקמן ביקר במאמרו את השמרנות המשפטית שטאוב הוא כיום בין מייצגיה הבולטים בשיח הפוליטי בישראל, ועל כך ביקשנו מד"ר טאוב להגיב לדברים.

על מאמרים כמו זה שפרסם מר רועי פולקמן תחת הכותרת - "להילחם נגד המתלהמים המפירים את הכללים הדמוקרטיים" - נאמר על-ידי חכמים "אל תען כסיל כאוולתו פן תשווה לו גם אתה". אם אדם כלשהו קורא להשתיק אותי ואת שותפים לדעותיי (כמו "להעיף אותם מהמגרש"), וזאת עוד בשם הגינות כללי הדמוקרטיה - אז כנראה שאוזניו אינן שומעות מה שפיו שח.

אבל גם בדיון ירוד מסוג כזה, צריך להיות איזשהו גבול תחתון.

אין לי כאן שום כוונה לגרור אופורטוניסטים פוליטיים לבתי משפט, אבל גם אין בדעתי להשאיר דבר דיבה מובהק, תלוי ועומד: הרמיזה כאילו תמכתי בעמדה הפסולה והבזויה שקוראת "לעלות על בית המשפט העליון ב-D9", היא שקר גס ומכוער.

קשה להעלות על הדעת דבר רחוק יותר ממחשבתי.

כתבתי שוב ושוב שאם לא נחזיר את האיזונים ואת הבלמים בין שלוש הרשויות, כמו שנהוג בדמוקרטיות מתוקנות, סופנו שנחליש, ולא נחזק את מערכת המשפט. למקרא דבריו, רווח לי כי מר רועי פולקמן כבר לא ישתתף כמחוקק בדיונים בשאלות כבדות-משקל כאלה, שהן בבירור גדולות על מידתו. 

ד"ר גדי טאוב, בית ספר פדרמן למדיניות ציבורית וממשל, האוניברסיטה העברית