חברת התקשורת אקסל שבשליטת שמרוק נכנסת לבורסה באמצעות מיזוג לשלד דולומיט

המיזוג יתבצע באמצעות הקצאה של כ-68% מההון של דולומיט לאקסל, לפי שווי של כ-44 מיליון שקל לאקסל • שווי דולומיט בבורסה עומד על כ-9 מיליון שקל, כך שלאחר המיזוג יעמוד שווי החברה הממוזגת על כ-52-55 מיליון שקל

יאיר פודים / צילום: כפיר זיו
יאיר פודים / צילום: כפיר זיו

חברת התקשורת אקסל נכנסת לבורסה באמצעות מיזוג לשלד הבורסאי דולומיט אחזקות . המיזוג יתבצע באמצעות הקצאה של כ-68% מההון של דולומיט לאקסל. אקסל פועלת בתחום של יבוא הפצה ואינטגרציה של מוצרים ושירותים מבוססי טכנולוגיות מתקדמות בתחום התקשורת, ובכלל זה מוצרים לרשתות תקשורת קווית, אלחוטית ואופטית, מוצרים לתקשורת סלולרית, מוצרי אינטרנט של דברים (IOT) ושירותי אבטחת מידע ושירותי ענן בעיקר בישראל. 

את המחצית הראשונה של השנה סיימה אקסל עם הכנסות של כ-27.3 מיליון שקל ורווח תפעולי של כ-2.5 מיליון שקל. בשנת 2018 היו לחברה הכנסות של כ-52.5 מיליון שקל ורווח תפעולי של כ-5.8 מיליון שקל. עם לקוחות החברה, המעסיקה 14 עובדים, נמנות בין השאר החברות בזק  (אחראית על כ-60% מהכנסות החברה), פרטנר   (כ-19% מההכנסות ) סלקום  , הוט ופלאפון. 

אקסל נמצאת בשליטת חברת ההשקעות שמרוק המחזיקה כ-57% מהון החברה, צליר אחזקות (בבעלות מאיר יעקובסון ממדיסון פארמה) המחזיקה כ-19%, ולומן קפיטל (בבעלות משפחת וייל) עם כ-17%. דולומיט נמצאת בשליטת איש העסקים נסים דג'לדטי שצפוי להישאר עם כ-15% מההון לאחר השלמת העסקה.

שמרוק (Shamrock Holdings) נוסדה ב-1978 על-ידי משפחת דיסני האמריקאית, והיא מחזיקה בפורטפוליו נכסים נרחב, בהיקף שעל פי פרסומים עומד על סכום של כ-1.6 מיליארד דולר. במהלך השנים השקיעה בנכסים בתחומים נרחבים מענפי המדיה, הבידור והתקשורת, מלונאות ועוד.

שתי החברות חתמו על הסכם ניהול הכולל בין השאר מינוי דירקטורים. כניסתו לתוקף של הסכם המיזוג בין החברות כפופה לתנאים מתלים שונים, בין השאר לאישור אסיפת בעלי המניות של דולומיט, שתתכנס ב-3 בנובמבר לאשר את העסקה. המיזוג יתבצע לפי שווי של כ-44 מיליון שקל לאקסל, בעוד שווי דולומיט בבורסה עומד על כ-9 מיליון שקל, כך שלאחר השלמתו שווי החברה הממוזגת יעמוד על כ-52-55 מיליון שקל.

לאחר השלמת המיזוג יכהן יאיר פודים, המנכ"ל הנוכחי של דולומיט, בתפקיד יו"ר החברה, ויקבל אופציות הניתנות להמרה לכ-2% ממניות החברה הממוזגת. רונן שור (שיכהן בתפקיד מנכ"ל החברה הממוזגת) יזכה למניות בהיקף של כ-5% מההון.

רונן שור ציין היום, כי "אקסל מביאה עימה בשורה לשוק ההון בדמות חברה יציבה ורווחית, שלה מנועי צמיחה עם שוק של 6.6 מיליון משתמשי אינטרנט בישראל. לחברה מגוון מוצרים ושירותים, לקוחות איכותיים ותחומים חדשים שבהם היא תגדיל את פעילותה (IOT, הגנת סייבר). כבר כיום יש לנו פעילות בחו"ל שצפויה לגדול בשנים הקרובות".