הפנטגון: ארה"ב תשלח כוחות צבא בהיקף נרחב לסעודיה

משרד ההגנה האמריקני הודיע כי וושינגטון תשלח את הכוחות, שיכללו בין היתר טייסות קרב וסוללות הגנה אוויריות. גורמים אמרו לרויטרס כי המהלך מגיע בתגובה לתקיפת מתקני הנפט בחודש שעבר. "שר ההגנה הודיע לבן סלמן על עיבוי הכוחות, כדי להעצים את ההגנה על סעודיה"

מתקן הפקת נפט/  צילום: רויטרס, Axel Schmidt
מתקן הפקת נפט/ צילום: רויטרס, Axel Schmidt

משרד ההגנה האמריקני הודיע הערב (ו') כי ארצות הברית תשלח כוחות צבא נרחבים וציוד צבאי רב לערב הסעודית, ובו טייסות קרב וסוללות הגנה אוויריות. גורמים אמריקניים המעורים בפרטים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי עיבוי הכוחות המתוכנן ייעשה בעקבות המתקפה על מתקני הנפט במדינה, בה האשימו וושינגטון וריאד את איראן.

דובר הפנטגון, ג'ונתן הופמן, אמר בהצהרה כי שר ההגנה האמריקני מארק אספר אישר פריסת כוחות נוספים, בהם שתי טייסות קרב, שתי סוללות פטריוט ומערכת הגנה מרחבית בגובה רב (THAAD). "השר אספר הודיע הבוקר ליורש העצר של ערב הסעודית ושר ההגנה, מוחמד בן סלמאן, על פריסת הכוחות הנוספים כדי להבטיח ולהעצים את ההגנה של סעודיה", אמר הופמן.

הגורמים לא נמסרו פרטים נוספים כמו מספרם המדויק של הכוחות כמו גם על הצבתם מחדש של החיילים, בחודשים הקרובים.

הפריסה הצבאית היא חלק ממה שארצות הברית כינתה "צעדים מגוננים", לאור המתקפה האחרונה לפני כחודש על מתקני הנפט, שיצרה הד מסביב לשוק הנפט העולמי וחשפה כוחות הגנה אווירית בכירים בערב הסעודית.

מוקדם יותר היום, היה פיצוץ במכלית נפט איראנית ששטה בים האדום לחופי עיר הנמל ג'דה בערב הסעודית. חברת הנפט הלאומית של איראן, שלה שייכת המכלית, צוטטה בטלוויזיה הממלכתית ולפיה שני טילים פגעו במכלית, אך בהמשך יצאה הכחשה של החברה ועדיין לא ברור מהו מקור הפיצוץ. אחרי הפיצוץ, מחירי הנפט העולמיים זינקו ב-2%.