נתניהו לא התקדם עם הרכבת הממשלה, אך מתכנן נסיעה ליפן

20 ימים חלפו מאז קיבל נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, אך נראה כי המו"מ תקוע • חדשות 12 פרסמו כי רה"מ שוקל נסיעה ליפן החל ממוצאי שבת

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

20 ימים חלפו מאז קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, אך אין כל התקדמות או כל פגישות גלויות המתוכננות בין צוותי המו"מ מטעם הליכוד למפלגות אחרות.

ח"כ דוד ביטן, לשעבר יו"ר הקואליציה, אמר היום (ג') בראיון בגלי צה"ל כי ככל הידוע לו המו"מ תקוע, מאז שמפלגת כחול לבן ביטלה את פגישת המו"מ יום אחרי ראש השנה.

בהודעת הליכוד, שנמסרה במוצאי השבת לפני ראש השנה (26 בספטמבר), נאמר כי נתניהו לא יחזיק במנדט להרכבת הממשלה סתם, במקרה שלא תהיה התקדמות כלשהי. אולם כעבור שבועיים נראה כי נתניהו התחרט, והוא ממשיך לשמור את המנדט להרכבת הממשלה, ולא ידוע אם הוא מתכנן להשיבו לנשיא.

בתוך כך, הבוקר פורסם בחדשות 12 (דנה ויס) כי נתניהו שוקל נסיעה ליפן, החל ממוצאי שבת. במשרד ראש הממשלה לא הכחישו את הפרסום, אך נאמר כי טרם הוחלט סופית על הנסיעה.

את המנדט להרכבת הממשלה אמור נתניהו להשיב עד ל-23 באוקטובר, אלא אם כן הנשיא ראובן ריבלין יעניק לו הארכה ב-14 יום. בבית הנשיא הסבירו בעבר (עוד לפני הבחירות) כי אם לא תהיה התקדמות במהלך 28 הימים הראשונים, הנשיא לא יאפשר הארכה של 14 יום, וזאת לאור המו"מ התקוע שנוהל במאי 2019, אשר בסופו במקום להשיב את המנדט, פיזר נתניהו את הכנסת.

אגב, הליך השבת המנדט לנשיא לא חייב להיעשות בנוכחות של נתניהו אצל ריבלין, וניתן להודיע על כך גם טלפונית.