אדמה צופה צמיחה חד-ספרתית בהכנסות הרבעון השלישי חרף תנאי שוק קשים; הרווח קוזז ע"י הוצאות מימון גבוהות

יצרנית מוצרי ההדברה לחקלאות הנמצאת בשליטת כמצ'יינה הסינית צופה כי בשורה התחתונה ינוע הרווח הנקי המתואם ברבעון השלישי של 2019 בין צמיחה של 7.5% לירידה של 12.5% • המניה זינקה בכ-55% בשלושת החודשים הראשונים השנה, אך מאז שינתה כיוון ומחקה כמעט את מלוא העלייה

חן ליכטנשטיין, מנכ"ל אדמה / צילום: תמר מצפי
חן ליכטנשטיין, מנכ"ל אדמה / צילום: תמר מצפי

חברת אדמה רשמה ברבעון השלישי של 2019 צמיחה במכירותיה, אולם בשורה התחתונה צפוי הרווח הנקי המתואם לנוע בין צמיחה של 7.5% לירידה של 12.5% - כך עולה מתחזית מוקדמת שפרסמה החברה בתחילת השבוע. לדברי החברה, שמייצרת מוצרי הדברה לחקלאות, נמשכה הצמיחה במכירות חרף תנאי שוק קשים בעוד שאת שורת הרווח קיזזו בין השאר הוצאות מימון גבוהות יותר בהשוואה לרבעון המקביל.

אדמה פועלת בתחום הגנת הצומח, והיא אחת היצרניות המובילות בעולם של קוטלי עשבים וקוטלי מזיקים (חרקים ופטריות). החברה פועלת מישראל אולם מצויה בשליטתה של החברה הממשלתית הסינית כמצ'יינה.

להערכת הנהלת אדמה, סיימה החברה את הרבעון השלישי של 2019 עם רווח נקי מתואם 35-43 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח נקי מתואם של 40 מיליון דולר שרשמה ברבעון השלישי אשתקד. כך, שאת תשעת החודשים הראשונים של 2019 אמורה אדמה לסיים עם רווח נקי מתואם של 166-173 מיליון דולר, המשקף ירידה של 12%-16% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

את הרבעון השלישי אשתקד סיימה אדמה עם מכירות של 872 מיליון דולר, ולדברי ההנהלה היא צפויה לרשום ברבעון השלישי של 2019 מכירות שיא ברבעון השלישי, עם צמיחה חד-ספרתית גבוהה במונחי דולר, ואף צמיחה של יותר מ-10% במונחי יואן. הודות לביצועים חזקים אלו, החברה צפויה לצמוח עם מכירות שיא גם בתשעת החודשים הראשונים, וזאת חרף תנאי השוק הקשים שמולם היא פועלת מתחילת השנה.

לדברי ההנהלה בראשות המנכ"ל חן ליכטנשטיין, הביצועים החזקים ברבעון השלישי נבעו מצמיחה עסקית איתנה במרבית אזורי הפעילות וכן מהמשך העלאות המחיר למוצרים השונים, שקוזזו בחלקן על-ידי השפעות מטבע. "החברה ממשיכה לצמוח בחוזקה בברזיל וביתר אמריקה הלטינית, כשהיא מעמיקה ומרחיבה את החדירה לשווקים וממנפת את סל המוצרים המבודל שלה", ציינו באדמה.

עוד ציינה אדמה, כי "ביצועי החברה באירופה היו חזקים, על אף הבצורת ששררה באזור. במהלך הרבעון נרשמה התאוששות חלקית בצפון אמריקה לקראת סוף העונה, בהמשך לתנאי מזג האוויר הקשים ששררו במחצית הראשונה של השנה, עם ביצועים ראויים לציון הן בארה"ב והן בקנדה.

"בסין, אדמה ממשיכה לצמוח בקצב דו-ספרתי משמעותי במכירות מוצריה המפורמלים, הממותגים והמבודלים", נמסר עוד. "צמיחה כוללת חזקה זו הושגה על אף ההשפעה השלילית שנבעה מחוסר במוצרים בעלי ביקוש גבוה באזורים רבים בעולם, כתוצאה משיבוש הפעילות באתר הישן בג'ינגזו (שבסין, ע' כ'), אשר שב כעת בהדרגה לפעילות".

עוד הדגישה החברה כי הצמיחה החזקה במכירות במהלך הרבעון נעשתה תוך המשך שיפור בתמהיל סל המוצרים, וקוזזה בחלקה על-ידי עלויות רכש גבוהות יותר. הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) צפוי לצמוח ביחס לתקופה המקבילה, על אף אובדן ההכנסות ממכירות מוצרי ג'ינגזו, ורישום עלויות בגין השבתת האתר שם, שעה שהעלייה ההדרגתית בהיקף הייצור במקום נמשכת.

להערכת החברה, ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי צפוי לצמוח לטווח של 140-148 מיליון דולר, לעומת כ-140 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החדשים הראשונים של 2019, ה-EBITDA המתואם צפוי להיות בטווח שבין 505-513 מיליון דולר, בדומה לשנה שעברה.

אדמה נסחרת בבורסת שנזן שבסין לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר, לאחר שאיבדה כ-35% מערכה במהלך השנתיים האחרונות. בשלושת החודשים הראשונים של 2019 זינקה המניה בכ-55%, אולם מאז הידרדרה ומחקה כמעט את מלוא העלייה.