מנכ"ל משרד התקשורת: שוק התקשורת בישראל לא במשבר

נתי כהן השתתף בכנס של בית ההשקעות IBI ואמר כי אין דין מיזוג בסלולר בין חברות קטנות - כדין מיזוג בין חברות גדולות • ציין כי משרד התקשורת בודק כיצד לפעול נגד שחקנים קטנים בסלולר שפוגעים בתחרות

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת / צילום: איל יצהר
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת / צילום: איל יצהר

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, ועופר רז-דרור, סמנכ"ל כלכלה במשרד, התארחו השבוע בבית ההשקעות IBI במסגרת מפגש אנליסטים, ולדברי הנוכחים השמיעו מדיניות מתונה ושקולה, בניגוד לאווירה הכוחנית שהפגינו במפגש דומה בשנה שעברה ואשר אופיינה במהלכים כוחניים בעיקר כלפי בזק.

לדברי מנכ"ל משרד התקשורת, בניגוד לכותרות, שוק התקשורת בישראל לא נמצא במשבר ברמת השוק (אין הכוונה לקשיים בהם נמצאות החברות), ובכדי לעמוד באתגרים העתידיים, תפקידו של המשרד הוא להיות ערני לעובדה שקיים צורך שהחברות יצלחו את התקופה הזו. הדרך שהמשרד עשוי לנקוט היא במציאת נקודת ההתערבות המתאימה, בה שחקנים שאין להם מחויבות כלפי הרשת לא ינצלו את השוק למינוף אינטרסים שגוררים אותו למטה. בנוסף, המשרד פועל למנוע פגיעה בשוק של שחקנים שאינם מפעילים.

עוד נמסר כי כהן אמר שמשרד התקשורת לא יתערב באופן אקטיבי במספר השחקנים בשוק, ובמיוחד לא באלה שקיבלו רישיון על-פי חוק, ולא ברמת המחירים שנוצרה כתוצאה מהתחרות.

בכל הקשור לפריסת סיבים אופטיים בישראל, אמר כהן כי המשרד עמל בימים אלה על כתיבת המתווה לפרישת הסיבים, כאשר המטרה היא שלפחות שתי ספקיות תשתית סיבים אופטיים תגענה לכ-80% מהמדינה. מודל הפריסה האוניברסלית לא יהיה מבוסס על חברה אחת בלבד, וההערכה היא שהשינוי המבני ב-IBC יאיץ בצורה דרמטית את קצבי הפריסה הנוכחיים.

עוד ציין כהן כי המשרד עדכן את תחזית פריסת הסיבים בישראל ל-2019, אשר עומדת היום על 22%, ל-25%. לדברי כהן, בתקופה הקרובה יתקבלו החלטות בנוגע לפריסה האוניברסלית המוטלת על בזק והוט, כאשר הפתרון לא יתבסס על חברה אחת בלבד, כלומר תינתן הקלה מסוימת לבזק.

בכל הקשור למיזוגים בתחום הסלולר, נמסר כי אין דין מיזוג בין חברה קטנה לחברה גדולה - כדין מיזוג בין חברות קטנות, ורשות התחרות תהיה פקטור משמעותי בהחלטה.