"לישראל יש יחסי ציבור טובים מאוד בסין"

קה ז'אנג (25), מנהל שיווק סין בלייטריקס • טווח שכר: 15-20 אלף שקל

קה ז’אנג, מנהל פיתוח עסקי בסין, לייטריקס / צילום: לייטריקס
קה ז’אנג, מנהל פיתוח עסקי בסין, לייטריקס / צילום: לייטריקס

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?

"אני בדיוק לוקח לעצמי את הקפה בדרך למשרד. לייטריקס מפתחת מוצרים לעריכה ועיבוד של תוכן ויזואלי. יש לאפליקציה שלנו משתמשים רבים בסין, ויש להם העדפות ודרישות אחרות מאשר למשל למשתמשים בארה"ב או מישראל. התפקיד שלי נחלק לשניים: חלק אחד שיווקי, שבודק איך האפליקציה מופיעה שם ברשתות החברתיות והאם המשתמשים הסינים מקבלים תמיכה מספקת. החלק השני קשור לפיתוח עסקי, לשיתופי פעולה עם חברות סיניות וכיו"ב".

אתה גר קרוב למשרדים שלכם בירושלים?

"לא, אני גר בתל אביב. אנחנו כמה עובדים שמגיעים מרחבי תל אביב, אני פשוט תופס טרמפ עם אחד העובדים".

כמה זמן אתה עובד בלייטריקס?

"ארבעה חודשים. חבר של חבר אמר לי שמחפשים פה אנשים לשוק הסיני, הגעתי לראיון והתקבלתי. לפני כן עבדתי בחברת הייטק אחרת בתל אביב, גם בתחום השיווק, ובהמשך בחברה שעסקה בהשקעות בין סין לבין ישראל. כל זה בשלוש השנים שאני כאן".

ואני רואה שאתה כבר יודע עברית.

"כן, אבל עדיין קצת קשה לי להסביר את עצמי".

מה הביא אותך לישראל?

"בן הזוג שלי. התחתנו בינואר האחרון. הכול התחיל כשלמדתי בסין לתואר הראשון שלי בבלשנות וספרות אנגלית. למדתי גם ספרדית, ולכן נסעתי במסגרת חילופי סטודנטים למקסיקו וסיימתי שם את התואר, וקיבלתי הצעה להישאר וללמד סינית. במהלך השהייה שם הכרתי באינטרנט את מי שבהמשך יהיה חבר שלי ובעלי. התכתבנו במשך תקופה וקבענו להיפגש בסין. טיילנו יחד שלושה שבועות. בהתחלה היינו רק ידידים, אבל הקשר התחזק, הפכנו לזוג והחלטנו לחיות יחד. קודם חזרתי למקסיקו כי עוד הייתי מחויב בחוזה, אבל מיד כשסיימתי אותו הצטרפתי לחבר שלי בישראל. הוא עובד כאנליסט, גם בחברת הייטק".

בתחילת הלימודים חשבת שיכול להיות שתמצא את עצמך בתפקיד כזה ובהייטק?

"לא חשבתי על זה בכלל לפני שהגעתי ארצה. אבל כשהגעתי ראיתי שיש פה חברות רבות ושהתחום דינמי, ואז כבר נראה לי ברור שכדאי להשתלב בו".

איך אתה חווה את החיים בארץ?

"לישראל יש יחסי ציבור טובים מאוד בסין. כבר לפני כמה שנים היו יחסי מסחר וקשרים דיפלומטיים בין שתי המדינות, בעיקר בהייטק. זה טבעי שיהיו לאנשים בישראל סקרנות ותהייה כשפוגשים תושב סיני, אבל אני חושב שהודות לקשרים הטובים רואים גם פתיחות".

יוצא לך לטוס לסין במסגרת העבודה?

"כן, מפעם לפעם".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

"אני מאמין שעדיין אחיה בישראל ואני מקווה שעדיין אעבוד בישראל ושאוכל לקחת על עצמי אחריות לנושאים נוספים. כעובד הסיני הראשון בחברה, אני מקווה שאוכל לקדם את הקשרים של החברה עם סין לרמה הבאה".