נמשך השינוי בענף הביטוח: וישור משיקה את הפעילות המקוונת למכירת ביטוחי רכב לציבור הרחב

וישור תאפשר רכישת ביטוח לפי חודשים ולא רכישה לשנה כשהם מצהירים כי יהיו גם שחקן של מחיר נמוך • "ברבעון הראשון של 2020 נתרחב לדירה ובהמשך גם לביטוחי עסקים, לביטוחי חיים ולביטוחי בריאות", אמר יו"ר החברה אמיל וינשל

אמיל וינשל, יו"ר וישור / צילום: יוסי כהן
אמיל וינשל, יו"ר וישור / צילום: יוסי כהן

ענף הביטוח מצרף אליו חברת ביטוח דיגיטלית שניה שפונה לציבור הרחב במעטה של חברת ביטוח דיגיטלית: חברת weSure (וישור) שכבר החלה לפעול אשתקד אך מכרה ביטוחי רכב שלא דרך פלטפורמה מקוונת במטרה ליצור בסיס פעילות ורווח, השיקה היום (ב') את הפלטפורמה הדיגיטלית שלה למכירת ביטוח לקהל הפרטי המקומי.

חברת הביטוח וישור, שבניהולו של ניצן צעיר הרים ובראשות היו"ר אמיל וינשל שהיה בעבר מנכ"ל איילון ובכיר בהראל, מגדל וכלל ביטוח, החלה לפעול לפני כשנה, "ומאז עבדה מתחת לראדר", כדברי וינשל. וישור הצטרפה לשוק לאחר חברה דיגיטלית אחרת שהחלה לפעול זמן קצר לפניה - ליברה של אתי אלישקוב.

עד כה וישור התמקדה בביטוחים "מסורתיים" ובעיקר ציי עבודה. "כיום אנו חברת הביטוח הראשונה בישראל שפועלת אך ורק בענן", כדברי היו"ר וינשל. עם זאת, בדומה למתחרה ליברה, ובטח החברות המסורתיות, וישור תפעיל גם מוקדים מאוישים ולא תפעל אך ורק דיגיטלית.

כמו כן, וישור תאפשר רכישת ביטוח לפי חודשים ולא רכישה לשנה כשהם מצהירים כי יהיו גם שחקן של מחיר נמוך. במסגרת ההשקה משיקה עתה וישור קמפיין פרסומי נרחב שמובל על ידי הפרזנטור נמרוד הראל כשאנשיה עוקצים את ליברה באומרם כי הם "חברת הביטוח הדיגיטלית האמיתית הראשונה בישראל".

בכל אופן, וישור וליברה החלו לפעול לפני כשנה בעידוד רב מהרגולציה. כבר מההתחלה ליברה החלה לפעול מול הציבור הרחב כאשר לדברי גורמים בשוק יש לה השפעה על הענף יותר מכפי גודלה האמיתי (בשל השפעות רוחב שיצרה, לדברי גורמים בשוק). עתה צפוי כי וישור תוסיף נדבך של שינויים בשוק הביטוח, בדגש על לחיצה נוספת של המחירים כלפי מטה וליצירת פלטפורמות מכירות ישירות ונגישות יותר.

אגב, בימים אלה גם ענף הבנקאות נמצא לקראת הצטרפות שחקן דיגיטלי עצמאי - הבנק של מריוס נכט ושל אמנון שעשוע. הבנק הדיגיטלי של נכט ושעשוע קיבל לפני כחודש את אישור בנק ישראל והוא צפוי להתחיל לפעול במהלך שנת 2021. לצדו יש את בנק פפר הדיגיטלי של לאומי, שפועל כיישות כמו-עצמאית.

"חברות הביטוח הישנות כבדות ויתקשו בשינוי"

"לא נעסוק רק בביטוחי רכב ודירות, הגם שכעת הפעילות היא בביטוח כללי. כיום החברה עובדת רק בתחום ביטוחי הרכב. ברבעון הראשון של 2020 נתרחב לדירה ובהמשך גם לביטוחי עסקים, לביטוחי חיים ולביטוחי בריאות", אמר וינשל. הוא הוסיף כי אנו עובדים עם כל ערוצי ההפצה: ציי רכב, קולקטיבים, סוכני ביטוח, שיצטרכו לשנות את פני הענף, וגם ישיר".

עוד גילה וינשל כי "עד היום הפקנו כ-100 אלף פוליסות כשעתה החברה מדיקה את פלטפורמת ה- B2C , שתהיה עיקר פעילות החברה". בוישור מבהירים כי ישראל היא נקודת המוצא וכי הם מכוונים לפעילות בינלאומית, "כשאנו כבר מציגים רווח כולל". עוד אמר וינשל כי אנו מטפלים ביותר מ-100 תביעות בחודש, כשציין כי "היתרון המובהק והמשמעותי שלנו הוא הדיגיטל וזה היעילות. אנו עושים את העבודה עם צוות מצומצם".

הוא אמר כי "הרבה הייטק נעשה בישראל אך רבים אומרים שהוא לא מביא ערך אמיתי לכל בית בישראל. זוהי פעם ראשונה שחברת ביטוח מביאה יכולות טכנולוגיות לכל בית שייהנה, לא רק דרך אקזיטים. התחלנו בישראל ואנו מביאים בשורה צרכנית".

המנכ"ל צעיר הרים אמר היום כי "מטרתנו לשנות סדרי עולם בעולם הביטוח בישראל ובעולם כולו. עד כה תעשיית הביטוח נשארה מאחור ולא עברה שינוי - ושינוי יקרה. חברת הביטוח הישנות מבוססות בלבן על טכנולוגיה מלפני שלושים שנה והן כבדות ובטוח יתקשו לעשות שינוי לעולם החדש", אמר.

צעיר הרים הוסיף כי "ננגיש את הביטוח כך שיהיה זמין לכל אחד, ונעשה לתחום הביטוח מה שאמזון עשתה בתחום מוצרי הצריכה". עוד אמר כי "אנו חברת ביטוח דיגיטלית מקצה לקצה ולא עוטפים את מערכות הליבה הישנות בדיגיטציה מסביב - זה קל. אצלנו הכל דיגיטלי, שקוף ומהיר, בשירות ובתביעות". לדבריו "כוונתנו לשכפל את המודל שלנו בעולם".

יוחנן דנינו, לשעבר מפכ"ל המשטרה ויו"ר מגדל וכיום, בין היתר, נשיא וישור ויו"ר החברה האם שלה, אמר היום כי "יש בענף הביטוח חוסר רצון לעשות שינוי, שהוא שינוי מתבקש. העולם זז ואיכשהו לגופים הפיננסיים הגדולים, בנקים וביטוח, לקח זמן לזוז". לדבריו, "לבנקים לקח פחות זמן לזוז ועכשיו לביטוח אין ברירה. וישור הוקמה מהתחלה כחברה גלובלית" הוסיף ואמר כי "אנו במו"מ מתקדם בשלוש יבשות. נהיה שם הרבה יותר מהר ממה שנדמה". עוד גילה דנינו כי "נפעל בכל תחומי הביטוח".

וישור מנהלת את כספיה באמצעות בית ההשקעות פסגות שכיום מנוהל על ידי ראובן קפלן, שעד הצטרפותו לבית ההשקעות לפני כחודש היה דח"צ בוישור.