נמוגו מהרצליה גייסה 40 מיליון דולר כדי לאבטח את אתרי הסחר המקוון

החברה מפתחת מערכת שמאפשרת להפחית מקרים של גניבת תעבורת גולשים • בחברה ציינו כי הכנסות החברה עומדות על עשרות מיליוני דולרים בודדות • עד כה גייסה החברה 69 מיליון דולר

מייסדי Namogoo / צילום: אפרת סער
מייסדי Namogoo / צילום: אפרת סער

הסטארט-אפ הישראלי נמוגו (Namogoo) מהרצליה הודיע על סבב גיוס C בהיקף של 40 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההון סיכוןOAK HC/FT. עוד השתתפו בגיוס המשקיעים מסבבי הגיוס הקודמים -GreatPoint ונצ'רס, בלאמברג קפיטל ו-Hanaco. סך הגיוסים של נמוגו עד כה עומד על 69 מיליון דולר.

את נמוגו ייסדו ב-2014 מנכ"ל החברה חמי כץ וסמנכ"ל הטכנולוגיות אהד גרינשפן. נמוגו, ששמו נובע מהמילה העברית שפירושה "נעלמו", מפתחת מערכת שמונעת מה שמכונה "חטיפת" לקוחות מאתרי מסחר און ליין (Customer Journey Hijacking). הכוונה היא למצב שבו בעקבות שתילת קוד זדוני במחשביהם של משתמשים, בעת שהם גולשים באתרי סחר מקוון מוצגים בפניהם מודעות והפניות שנחזות להיות מודעות והפניות מטעם מפעילי האתרים, אך הן אינן כאלה.

בשיחה עם "גלובס" העריך כץ כי בין 15%-20% מהגולשים בעולם נגועים בקוד זדוני שכזה". על פי נומוגו, החל מהקמת החברה ב-2014 ועד היום חסכה נמוגו עבור לקוחותיה אובדן הכנסות של כ-1.5 מיליארד דולר. כיום, לדברי כץ, עומדות הכנסות החברה על "כמה עשרות מיליוני דולרים בודדות בשנה והיא מציגה גידול של כ-250%-300% משנה לשנה". עוד על פי נמוגו, "בשנה שחלפה גדל בסיס הלקוחות של החברה ב-150%, והיא משמשת כיום למעלה מ-300 מותגים עולמיים, ביותר מ- 38 מדינות, בהם סמסונייט, לנובו, ארגוס, אסיקס ואפוורק. היקף התעבורה שבה מטפלת החברה עומד על כ-15 מיליארד דפים בשבוע".

בעקבות הגיוס מתכננת החברה להכפיל את מצבת כוח האדם שלה בשנה הקרובה, מ-100 עובדים שמועסקים בה כיום. כיום פועלת החברה מהרצליה, בוסטון ולונדון, כאשר לדברי כץ, תישקל ב-2020 פתיחת סניף בברזיל.

עוד בעקבות הגיוס, החברה מתכוונת להציע מוצר חדש שיסייע בזליגת פרטי משתמשים. המוצר החדש אמור, לדברי כץ, "להרחיב את תחומי הפעילות של נמוגו מעבר לעולמות הסחר המקוון והמרקטפלייס, גם אל הפיננסים והביטוח. המוצר החדש יסייע להגן על פרטיות הגולשים מסיכונים הנובעים משירותי צד שלישי ורביעי המוטמעים באתרים, כמו רשתות פרסום, מערכות אנליטיקה של תעבורת רשת, או כרטיסי אשראי, בין אם הן אוספות פרטים בזדון או בתום לב".