מנדלבליט: לא אפתח בבדיקה פלילית נגד עו"ד ליאת בן-ארי

כך מבהיר היועמ"ש במענה לפניות התנועה למשילות ודמוקרטיה • במכתב הבהיר מנדלבליט כי בחן את מכלול המסמכים הרלוונטיים לאירוע – בהם התצהיר שהוגש, מלוא תמליל הקלטת הפגישה הנדונה ומסמכים נוספים – ומצא כי אין כל עילה לפתיחה בבדיקה או בחקירה פלילית

עו"ד ליאת בן-ארי / צילום: שלומי יוסף
עו"ד ליאת בן-ארי / צילום: שלומי יוסף

היועץ המשפטי לממשלה דוחה את הטענות להגשת תצהיר שקרי של פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, עו"ד ליאת בן-ארי. היועמ"ש אביחי מנדלבליט מבהיר במענה לפניות התנועה למשילות ודמוקרטיה כי לא יפתח בחקירה ואף לא בבדיקה פלילית נגד ליאת בן-ארי.

פניית התנועה למשילות ודמוקרטיה מגיעה על רקע פרסום של הכתב אלי ציפורי, ובו נטען כי הפרקליטה הבכירה הגישה תצהיר שקרי לבית הדין לעבודה ואף הייתה שותפה לאיומים על פרקליטה הכפופה לה.

במכתב הבהיר היועץ המשפטי לממשלה כי בחן את מכלול המסמכים הרלוונטיים לאירוע - בהם התצהיר שהוגש, מלוא תמליל הקלטת הפגישה הנדונה בפנייה ומסמכים נוספים - ומצא כי אין כל עילה לפתיחה בבדיקה או בחקירה פלילית, כפי שביקשו הפונים.

כפי שהעלה בירורו של היועץ המשפטי לממשלה, סוגיית ההלימה בין תצהירה של עו"ד בן-ארי לבין תוכן השיחה הועלתה כבר בשנת 2016 ונבחנה בזמן אמת, בין היתר על-ידי אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, וכבר אז לא נמצא כי יש מקום להורות על נקיטת צעדים כלשהם כלפי עו"ד בן-ארי.

לאור זאת, מנדלבליט מציין המכתב כי תמוה הדבר מדוע דווקא בימים אלה שב ההליך המשפטי בעניינה של עו"ד נג'רי לשמש כלי ניגוח נגד עו"ד בן-ארי, שכן נושא זה פורסם ברבים כבר בשנת 2016.

המכתב מפרט בהרחבה כי מסקנתו של היועץ המשפטי לממשלה מבוססת על בחינת ההקשר הכולל של האירוע, לימוד התמליל המלא של הקלטת הפגישה והתצהיר המלא וניתוח מדוקדק של מכלול הדברים שעלו בשיחה, שהתקיימה כשנתיים וחצי לפני המועד בו ניתן התצהיר. בחינת כל האמור לימדה כי התיאור שהובא בתצהירה של עו"ד בן-ארי לא היה שקרי, ובוודאי לא עלה כדי עבירה פלילית.

המכתב מסתיים במילים הבאות: "היועץ המשפטי לממשלה מבקש להבהיר באופן חד-משמעי - מערכת אכיפת החוק פועלת באופן עצמאי, מקצועי, ללא משוא-פנים וללא מורא. אנשי פרקליטות המדינה עושים מלאכתם נאמנה למען שלטון החוק והאינטרס הציבורי.

"עו"ד ליאת בן-ארי היא פרקליטה ותיקה ומנוסה, בעלת הישגים רבים במאבק בשחיתות, בתפקידים השונים אותם מילאה בפרקליטות המדינה. לאחרונה היא מונתה לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה (אכיפה כלכלית), בהחלטה פה-אחד של חברי ועדת הבוחנים, בראשות כבוד השופט בדימוס הרן פיינשטיין. היועץ המשפטי לממשלה סמוך ובטוח כי עו"ד ליאת בן-ארי תמשיך לפעול ללא חת למען גילוי האמת ועשיית הצדק, למען מדינת ישראל ואזרחיה".