תוצאות קידוח אנרג'יאן בכריש צפון מגדילות עתודות הגז בכ-33%

חברת הנפט והגז דיווחה הבוקר על תוצאות קידוח ההערכה שביצעה בכריש צפון • ציינה כי תוצאות קידוח ההערכה "מחזקות את ההיתכנות להבשלת ההסכם עם תחנת הכוח IPM באר טוביה לכדי הסכם מחייב"

חברת אנרג'יאן  נפט וגז מעדכנת הבוקר (ב') על תוצאות קידוח ההערכה (Appraisal) בכריש צפון, המאשר הימצאות משאבים (recoverable) בהיקף של (TCF 0.9 (BCM 25 לפי האומדן הטוב ביותר (Best Estimate) בסיום קידוח ההערכה, ועוד 34 מיליון חביות קונדנסט.

תוצאות אלה מגדילות את עתודות הגז של אנרג'יאן המחזיקה כבר במאגרים תנין וכריש (עיקרי) בכ-33%. באפריל דיווחה אנרגי'אן על התוצאות הראשוניות מקידוח האקספלורציה בכריש-צפון שלפיהן גודל המאגר נע בין 1 ל-1.5 TCF. את קידוח ההערכה ביצעה Stena Drillmax האסדה שקדחה את קידוח האקספלורציה של המאגר שהסתיים באפריל ומאז עסקה בפיתוח מאגר כריש העיקרי.

כמות הגז והנוזלים המקורית המיוחסת למאגרים כריש ותנין ביחד עמדה על TCF 2.4 (כ-BCM 68) ו-33 מיליון חביות נוזלים.

בעקבות תוצאות קידוח ההערכה גדל טווח כמות הגז (In place) שבכריש צפון ל-BCM 30-51 לעומת 28-42 הטווח שצויין לאחר קידוח האקספלורציה. הקידוח בוצע כ-700 מטרים צפונית לנקודת הקידוח בכריש צפון.

בהודעת אנרג'יאן נאמר כי תוצאות קידוח ההערכה "מחזקות את ההיתכנות להבשלת ההסכם עם תחנת הכוח IPM באר טוביה לכדי הסכם מחייב". בנוסף מציינים באנרג'יאן כי החברה חתמה לאחרונה על מזכר הבנות עם MRC, הזוכה בתחנת הכוח אלון תבור, במסגרת המכרז של חברת החשמל.

אנרג'יאן קיבלה לאחרונה את הרישיונות לארבעה אזורי חיפוש ימיים נוספים. בעבר דובר בחברה על אפשרות לקידוחי אקספלורציה נוספים במבנים הנמצאים בלוקים המקוריים של אנרג'יאן, אולם החברה טרם עדכנה על תוכניות מגובשות בנושא.

תגלית כריש צפון תפותח באמצעות חיבור (Tie Back) לאסדה הצפה של אנרג'יאן, הנבנית בימים אלה בסין ובסינגפור, ואשר תמוקם במרחק של כ-5 ק"מ משם, על פי הבאר במאגר כריש - ובמרחק של כ-90 ק"מ מן החוף, מערבית לחיפה. האסדה צפויה להיות בעלת קיבולת של BCM 8. אנרג'יאן חתומה כיום על חוזים למכירה של BCM 4.7 של גז טבעי (שנתי), מה שמשאיר קיבולת פנויה של כ- BCM 3.3 באסדת הטיפול הצפה (FPSO), לטובת הפקה וטיפול יעילים וכלכליים של גז מכריש צפון וממאגרים עתידיים.

בחברה ציינו כי הסכמים עתידיים למכירת גז יכוונו לשוק המקומי ולשווקים אזוריים.

מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן אמר כי "זוהי תוצאה מצוינת, המאשרת את ההערכות הראשוניות לגבי כריש צפון ומגדילה את כמות הגז במאגרים ב-BCM 25 ו-34 מיליון חביות נפט; נמשיך בשיווק הגז בשוק המקומי והאזורי. עוד בעתיד הקרוב ימוקדו מאמצי החברה בסגירת העסקה לרכישת פעילות הגז והנפט של אדיסון, זאת במקביל לפיתוח כריש".