הקורקינטים השיתופיים יורדים לים המלח: "בתל-אביב נכווינו"

חברת הקורקינטים השיתופיים הישראלית ליאו משיקה ביחד עם מלונות פתאל את שירות השכרת הקורקינטים שלה בים המלח, הפועל באמצעות תחנות עגינה בלבד • "הבנו שבלתי אפשרי לעבוד בת"א בגלל הרגולציה, בגלל הגניבות, בגלל התאונות המרובות ובעיקר בגלל ונדליזם קיצוני"

הקורקינטים השיתופיים יורדים לים המלח. חברת הקורקינטים השיתופיים הישראלית ליאו משיקה ביחד עם מלונות פתאל את שירות השכרת הקורקינטים שלה במקום שגרתי פחות יחסית מרכזי הערים בגוש דן: ים המלח.

במקביל, החברה משנה את מודל העבודה שלה ועוברת לפעול באמצעות תחנות עגינה בלבד.

החברה הציבה בשלב זה 100 קורקינטים שיתופיים ברצועת התיירות בים המלח, אחרי שהציבה בקיץ האחרון גם מאות כלים באילת. שיתוף-הפעולה בין פתאל ובין ליאו מתבסס על תחנות עגינה שתציב ליאו במלונות פתאל, לצד חלוקת רווחים.

כאמור, החברה משנה במקביל את המודל העסקי שלה. "עברנו לפעול אך רק במודל של בי טו בי באמצעות תחנות עגינה שנפזר במיקומים אסטרטגיים בכל מקום שבו נפעל, לרבות במלונות, בעסקים ובחברות מסחריות", אמר ל"גלובס" כפיר בן שושן, מבעלי ליאו. לדבריו, "הגענו למסקנה הזו אחרי שנכווינו בהתנסות של כמה חודשים בתל-אביב.

"התחלנו עם 600 כלים, ואחרי כמה חודשים נשארנו עם 100. מהר מאוד הבנו שבלתי אפשרי לעבוד בתל-אביב בגלל הרגולציה, בגלל הגניבות, בגלל התאונות המרובות של האזרחים ובעיקר בגלל ונדליזם קיצוני שהוביל להפסדים. אין לנו מיליונים לשרוף כמו ליים ובירד, ובלתי אפשרי להתחרות באופן הזה. קיבלנו עצה מאיש העסקים טדי שגיא לשנות את המודל העסקי שלנו ולעבוד עם תחנות עגינה מסודרות בשיתופי-פעולה עם חברות אחרות דוגמת פתאל. לולא העצה הזו, לא היינו מצליחים לעמוד על הרגליים ולהפוך לחברה רווחית.

"הפסקנו לזרוק כלים לפח ולמדנו איך אפשר להרוויח מהם. באילת הגענו לרווח של 15-30 דולר ביום לכלי במסגרת ניסיון שערכנו שם: הצבנו באילת 200 כלים, ואחרי חודשיים אפילו לא איבדנו כלי אחד. היום יש לנו באילת 300 כלים. אין את ההשחתה והגניבות שחווינו בתל-אביב".

עלות ההשכרה בים המלח זהה לזו שמוכרת לצרכנים במרכז, והיא עומדת על 5 שקלים עבור כל שימוש ועוד 50 אגורות לכל דקת רכיבה (כל רכיבה ניתן להשהות ל-30 דקות להפסקת קפה וכדומה). הכלים יהיו זמינים לציבור 24 שעות ביממה.

באופן שבו פועלת החברה באמצעות תחנות העגינה, הרכיבה יכולה להתחיל ולהסתיים רק בתחנות העגינה באזור. בים המלח התחנות ממוקמות במלונות פתאל: לאונרדו פלאזה, לאונרדו קלאב, הרודס וליאונרדו אין; וכן בקניון ים המלח ובתחנות הדלק באזור. כל עמדת עגינה מצוידת בקסדות המוצעות לשימוש הרוכבים ללא תוספת תשלום.

גם הפעילות שהשיקה ליאו בתחילת חודש אוגוסט באילת פעלה במנגנון דומה. הקורקינטים השיתופיים באילת נתמכים על-ידי עגינה במלונות פתאל ועסקים מקומיים.

בימים אלה ליאו יוצאת לסבב גיוס הון להמשך התפתחותה. הערים הבאות אליהן היא מתכוונת להיכנס הן הרצליה, חיפה ונתניה, כשהיא מכוונת אל פעילות מעבר לים בפריסה של כלים בברצלונה ובמעוזם של ליים ובירד, קרי בארה"ב. לפי בן שושן, החברה חתמה על הסכמים בלעדיים עם בתי מלון ועסקים בארה"ב באטלנטיק סיטי - כל זאת באמצעות מודל תחנות העגינה.

ליאו נמצאת בבעלות כפיר ודרור בן שושן (70%); בעלי חברת הקורקינטים אינוקים, אלעד ורד (20%); אלדד ברקוביץ', המשמש גם כמנכ"ל החברה (5%); ואיש העסקים הישראלי המתגורר ביפן, טוני לוי (3%). אחוזים נוספים נמצאים בידי מי שגם משמש כפרזנטור של החברה, אייל ברקוביץ'.