נתניהו הציע לבנט תפקיד שר בממשלה; בנט סירב

לפי ההערכות, נפתלי בנט דחה את ההצעה שכן ביקש להתמנות לתפקיד שר הביטחון, אותו בנימין נתניהו לא הציע לו • איילת שקד מנסה לתווך בין אביגדור ליברמן למפלגות החרדיות

נפתלי בנט / צילום: רפי קוץ
נפתלי בנט / צילום: רפי קוץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליושב ראש הימין החדש, נפתלי בנט, מינוי לתפקיד שר בממשלה וחברות בקבינט המדיני ביטחוני. בפגישה בארבע עיניים בתום ישיבת ראשי המחנה הלאומי השיב בנט להצעה בשלילה. עם זה הדגיש בנט בפגישה את מחויבותו המלאה לגוש הימין, והציע את סיועו בכל דרך להקמת ממשלת אחדות של נתניהו וגנץ.

לפי ההערכות, בנט דחה את ההצעה שכן ביקש להתמנות לתפקיד שר הביטחון ונתניהו לא הציע את התפקיד הזה. סיבה אחרת היא התיאום בין בנט לשותפתו איילת שקד כי יכנס לממשלה רק אם גם לשקד יוצע תפקיד של שרה.

בתוך כך התפרסם כי שקד מנסה לתווך בין אביגדור ליברמן למפלגות החרדיות, ולשם כך אף נפגשה עם ליברמן שמונע למעשה הקמה של ממשלת ימין. ככל הידוע החרדים דחו את הצעת שקד לתיווך ודרשו כי ליברמן יסוג מרוב דרישותיו בענייני דת ומדינה.

במקביל, בכחול לבן מודיעים כי הם מגבירים את המאמצים להקמת הממשלה. מחר תתקיים ישיבת המשך של צוותי המשא ומתן של כחול לבן ומפלגת העבודה, והכוונה היא להגיע לניסוחים של קווי יסוד משותפים. פגישה נוספת התקיימה היום עם הצוות של ישראל ביתנו.