הקונגרס לחץ, וטוויטר השעתה חשבונות של חמאס וחיזבאללה

למרות שעד כה נקטה טוויטר מדיניות של הבחנה בין הזרוע הצבאית והפוליטית של הארגונים, ולכן אפשרה להם לפעול, כעת היא נכנעה ללחץ הקונגרס שמתח ביקורת על התנהלותה • "אם טוויטר מזהה חשבון שמקושר לחמאס או חיזבאללה, המדיניות שלה היא למחוק אותו", הצהיר מנהל המדיניות הציבורית של טוויטר במכתב לחברי הקונגרס

טוויטר / צילום: שאטרסטוק
טוויטר / צילום: שאטרסטוק

טוויטר השעתה חשבונות שקושרו לארגוני הטרור חיזבאללה וחמאס במהלך סוף השבוע, בהם חשבונות הטוויטר של חמאס בערבית ובאנגלית והחשבון של תחנת הטלוויזיה אל-מנאר של חיזבאללה. זאת לפי דיווח של וול סטריט ג'ורנל. "אין מקום בטוויטר לארגוני טרור לא חוקיים ולקבוצות אלימות וקיצוניות", הצהירה טוויטר אמש.

חברי קונגרס אמריקאים היו ביקורתיים כלפי טוויטר שהשאירה חשבונות אלו באוויר עד היום, ושנקטה במדיניות שונה משל פייסבוק ויוטיוב בנושא. בעבר החברה טענה בפני המחוקקים כי היא מבחינה בין הזרוע הצבאית והפוליטית של הארגונים, ולכן מאפשרת להם לפעול בפלטפורמה.

חברי הקונגרס הדמוקרטיים ג'וש גוטנהיימר ומקס רוז, וחברי הקונגרס הרפובליקנים טום ריד ובריאן פיצפטריק, קראו לטוויטר לעדכן את המדיניות שלה כך שתעמוד בחוקי ארה"ב, וכתבו לה בחודש שעבר כי "ההבחנה הזו איננה משמעותית, חיזבאללה וחמאס הם ארגוני טרור מבחינת ממשלת ארה"ב. נקודה".

בסוף השבוע, מנהל המדיניות הציבורית של טוויטר בארה"ב וקנדה קרלוס מונג', שלח מכתב לחברי הקונגרס בו כתב כי "המדיניות של טוויטר היא להסיר או למחוק את כל החשבונות שנמצאים בבעלות או מופעלים ע"י ארגוני טרור זרים. אם טוויטר מזהה חשבון שמקושר לחמאס או חיזבאללה, המדיניות שלה היא למחוק אותו". הוא הוסיף כי "טוויטר נוקטת בצעדים משמעותיים כדי לזהות חשבונות שלא מקושרים באופן ישיר לארגון טרור זר אך מקדמים או תומכים באידאולוגיות קיצוניות ואלימות".

רג'ה אדולהק, מייסד שותף של סוכנות הידיעות הפלסטינית Quds News Network שחשבונותיה הושעו מטוויטר כחלק מהמהלך, טען בפני וול סטריט ג'ורנל כי הסיבה להשעיה היא "צנזורה של נרטיבים פלסטיניים".

בחודש שעבר טוויטר הצהירה כי השעתה 116 אלף חשבונות שקידמו תכנים טרוריסטיים בפלטפורמה בין החודשים ינואר ויוני.