כחלון: "אם תהיינה הבחירות הבאות - יהיה אותו דבר. אין פה הכרעה"

"אז בואו נעשה כאילו עשינו עוד בחירות ובואו נקים ממשלה. כל גוש ניסה להקים ממשלה עם הגוש שלו – לא הלך. בתיקו מתחלקים בנקודות", כך אמר היום שר האוצר כחלון בכנס אגף התקציבים בבנייני האומה

משה כחלון / צילום: רויטרס
משה כחלון / צילום: רויטרס

"אין אמירה ציבורית יותר ברורה ויותר צועקת מאשר ממשלת אחדות", כך אמר היום (ג') שר האוצר משה כחלון בכנס אגף התקציבים בבנייני האומה בירושלים. "הציבור אמר לכם תלכו ביחד. תשאלו אותי אם ממשלת אחדות טובה או לא? לא יודע, אבל המצב הפוליטי מביא אותנו לשם. יש פה פלונטר שאני לא מכיר דבר כזה מהרבה שנים במערכת הפוליטית שאני לא רואה איך יוצאים ממנו אבל אני קורא לצאת ממנו. אם תהיינה הבחירות הבאות - יהיה אותו דבר. אין פה הכרעה. אז בואו נעשה כאילו עשינו עוד בחירות ובואו נקים ממשלה. כל גוש ניסה להקים ממשלה עם הגוש שלו - לא הלך. בתיקו מתחלקים בנקודות".

כחלון דיבר ביום עיון לזכר חללי אגף התקציבים. הוא דיבר על כהונתו כשר אוצר והזכיר את חקיקת חוק הנומרטור שנחקק בתקופתו כאחד משלוש נקודות הציון העיקריות בהתפתחות כלכלת ישראל, לצד חוק הפחתת הגירעון של שר האוצר יצחק מודעי בשנות השמונים וחוק תקרת ההוצאה של שר האוצר בנימין נתניהו מ-2004.