בלאק פריידי – מה צריך לדעת?

כיצד נערכים למבצעי המכירות של בלאק פריידי? • מה צריך לבדוק לפני ימי המבצעים? • ואילו עלויות נוספות יתווספו למחיר הרכישה?

מבצעי בלאק פריידי / צילום: Shannon Stapleton, רויטרס
מבצעי בלאק פריידי / צילום: Shannon Stapleton, רויטרס

בלאק פריידי, יום שישי שפותח את עונת הקניות שבין חג ההודיה לחג המולד בארצות-הברית, הוא יום שיא של צרכנות בארצות-הברית ובשנים האחרונות בעולם כולו. בלאק פריידי חל אחרי יום הרווקים הסיני, ומיד לאחריו מגיע הסייבר מאנדיי. מדובר על יממה של קדחת קניות בכל העולם, שבה המוני מותגים וחנויות בעולם מציעים הנחות והטבות משמעותיות.

איך מוצאים את הדילים והקופונים הטובים ביותר לבלאק פריידי 2019?

בלאק פריידי 2019 - טיפים לצרכנות חכמה

1. הירשמו מראש לאתרי אינטרנט

כמעט כל אתרי המסחר האלקטרוני באינטרנט דורשים הרשמה לצורך רכישת מוצר או שירות כלשהו. מכיוון שמדובר ב-24 שעות בלבד, בהתחשב בהפרשי שעות בין ישראל לבין העולם, ייתכן שתפספסו דיל כלשהו שמסתיים בתוך דקות ספורות - רק בגלל שלא הספקתם להירשם. לכן רצוי להירשם מראש ולמלא את הפרטים שלכם ולחסוך את הזמן הזה.

2. אל תתמהמהו - המלאי מוגבל

מצאתם דיל טוב וכדאי - במחיר יוצא דופן או בהטבה שכנראה לא תחזור על עצמה? אל תהססו הרבה ואל תהיו אדישים - פשוט קנו את זה. אז נכון שאתם לא רוצים לצאת פראיירים, אולם אם הדיל חשוב ומשמעותי, רכשו אותו, גם אם לאחר מכן יתברר כי יכולתם לחסוך עוד איזה חצי דולר או דולר אחד. זכרו - אתם עשויים לפספס את ההזדמנות, כיוון שהמלאי מוגבל, והביקוש גבוה.

3. רכשו רק מה שאתם צריכים באמת

למרות הטיפ הקודם, אין זה אומר שצריך לקנות כל דבר. מבצעי בלאק פריידי מפתים מאוד. אבל לרכוש את מה שאתם זקוקים לו באמת - ולא כל מוצר, רק בגלל שהוא בהנחה. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם מסיימים את היום הזה עם חור גדול בכיס.

4. בדקו את המחיר המקורי של המוצר - לפני המבצע

כדאי מאוד לבדוק מבעוד מועד את המחירים של המוצר שברצונכם לרכוש. אתם עשויים להיות מופתעים לגלות כי המחיר שמוצג לכם כביכול לאחר 50% הנחה, זה המחיר הרגיל שהייתם משלמים גם בלי מבצע בלאק פריידי. מוכרים מסוימים מנצלים את התקופה שלפני החג ומעלים את המחירים, ואז באותו יום מציעים "הנחה גדולה", אך בפועל המחיר הסופי הוא המחיר שהיה ניתן לרכוש תמורתו גם ביום רגיל.

5. ודאו כי קיים משלוח לישראל (ומהן העלויות - אם יש)

בדקו שהמוצר שאתם מעוניינים לרכוש אכן מגיע לישראל ומהן עלויות המשלוח. ייתכן מאוד כי תמצאו מבצע, הנחה או קופון מעניין, אך תופתעו לגלות כי המוצר לא מגיע לישראל, או לחלופין, יש עלויות משלוח נוספות על מחיר המוצר. ייתכן מאוד כי עלויות המשלוח יהיו גבוהות, כך שהמחיר הסופי כבר לא ישתלם לכם.

6. זכרו את המסים

זכרו כי קיימים מסי יבוא אישי בעת רכישת מוצרים מחוץ לארץ. רכישות בסכום שעד 75 דולר פטורות ממס, מ-75 דולר ועד 500 דולר צריך לשלם מע"מ, ומעל 500 דולר יש גם מכס. לכן כאשר אתם בודקים את הנחות בלאק פריידי, הכניסו למשוואה גם את עלויות המסים.

מדריכים קשורים באתר הון:

יום הרווקים הסיני - האם כדאי לקנות?

סייבר מאנדי - כל מה צריך לדעת

המדריך נכתב על-ידי כותבי מערכת האתר הון, מדריכים פיננסיים. המידע והנתונים במאמר אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור מניות, קרנות נאמנות וניירות ערך אחרים; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.