תופסים טרמפ בדרך למטה: השקעה נוספת של סופטבנק יורדת לשפל

אובר, שחשפה בתחילת השבוע הפסד של יותר ממיליארד דולר ברבעון, מאבדת גובה במסחר על רקע השתחררותן של מניות חסומות • בכך השקעה נוספת של סופטבנק היפני מלבד זו ב-WeWork רושמת שפל

מסיושי סאן, מנכ"ל סופטבנק / צילום: Takehito Kobayashi, רויטרס
מסיושי סאן, מנכ"ל סופטבנק / צילום: Takehito Kobayashi, רויטרס

ביום שני של השבוע, בו חברת שיתופי הנסיעות אובר  פרסמה דוחות, קשה היה למצוא אופטימיות בקרב המשקיעים לאחר שהחברה אמנם הכתה את התחזיות של וול סטריט ברבעון השלישי, אבל חשפה הפסד עתק. היום, השתחררותן של מניות חסומות מוסיפה להכביד על המניה שנופלת כעת לשפל מההנפקה במחיר של 27 דולרים.

מה שקרה לביונדמיט מוקדם יותר השבוע נרשם היום אצל אחת מההשקעות של סופטבנק היפני, וזאת בנוסף לכישלון המהדהד עם מחיקה של לפחות 4.7 מיליארד דולר על השקעתה בחברת שטחי המשרדים המשותפים WeWork. היום פגה התקופה שמנעה מהמשקיעים הראשונים בהנפקת אובר למכור מניות, וכעת מנייתה נסחרת הרחק ממחיר ההנפקה של 45 דולרים למניה. מלבד האפשרות של העובדים למכור מניות כעת, לצד הגדלת ההיצע של המניות גדלה גם האופציה לבצע מכירה בחסר.

נזכיר כי ביום שני השבוע דיווחה אובר על הפסד של יותר ממיליארד דולר ברבעון השלישי של 2019, אך העלתה את התחזיות שלה להמשך לצד העלייה במספר המשתמשים.