נוסטלגיה בתפוצות: מי הגיעו להכיר ולהוקיר את שייקה אופיר

וגם: ביומיקס פתחה את המסחר בניו יורק ומי חגגו 17 שנה של שיתוף פעולה?

סמי סגול, עדי אקוניס וטובה סגול  / צילום: איציק בירן
סמי סגול, עדי אקוניס וטובה סגול / צילום: איציק בירן

ידידי וידידות מוזיאון בית התפוצות בתל אביב נפגשו אמש לערב התרמה נוסף אותו ערכה אגודת הידידים. הפעם הוקדש הערב לשחקן וליוצר שייקה אופיר (שיום הולדתו חל השבוע), והכנסות הערב מיועדות למימון פרויקטים להבאת ילדים ובני נוער מהפריפריה לביקורים במוזיאון.

במרכז הערב הוקרן סרטו של התסריטאי, הבמאי והמפיק ארי דוידוביץ' "שייקה - החיים הנסתרים של שייקה אופיר". קודם להקרנה, נאספו האורחות והאורחים בלובי המוזיאון, ובהמשך ביצעה קארין אופיר, בתו של שייקה, את השיר בלדה לשוטר אזולאי, והצהירה עם עלייתה לבמה שזו תהיה הפעם האחרונה שהיא תעשה זאת. "זה יהיה המלקוש", היא אמרה. אופיר מופיעה בסרט המציג פרקים מעט פחות ידועים בחייו של אביה המנוח.

עדי אקוניס, מנכ"לית אגודת הידידים קיבלה את פני הבאות והבאים, יחד עם בן זוגה שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס. היא עדכנה כי בעוד מספר חודשים יושלם פרוייקט ההתחדשות של תצוגת הקבע החדשה במוזיאון. הגיעו להתרשם ולגעת בנוסטלגיה: אנשי העסקים סמי וטובה סגול; רותי ומנחם אורן, בעלי חברת הנדל"ן אורנים; מטי ומכבי קרסו, מבעלי קרסו מוטורס; רותי ואברהם (לולו) אסף, בעלי אמנת; ד"ר אלי פישר; אסנת ויעקב פרי, לשעבר שר המדע והטכנולוגיה וראש השב"כ, שבאחרונה הצטרף לחברת הקנאביס Cann-il; ואחרים. 

ארי דוידוביץ'  / צילום: איציק בירן
 ארי דוידוביץ' / צילום: איציק בירן

יעקב ואסנת פרי / צילום: איציק בירן
 יעקב ואסנת פרי / צילום: איציק בירן
רותי ומנחם אורן / צילום: איציק בירן
 רותי ומנחם אורן / צילום: איציק בירן

 

לאחר המיזוג עם צ'רדן: ביומיקס פתחה את המסחר בניו יורק

את המסחר בבורסה בניו יורק NYSE פתחה אתמול חברת ביומיקס (biomx), לרגל הצטרפותה למסחר שם. על הפודיום עלו יחד יונתן סולומון, מנכ"ל ביומיקס; ד"ר סייליה פוטגונטה, סמנכ"לית הפיתוח הרפואי; ואסף אורון, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה. עוד הצטרפו ג'ונס גרוסמן, נשיא ומנכ"ל צ'רדן (CHAC) וד"ר בולה אמוסה, שותף ויו"ר החברה, אשר מוזגה באחרונה עם ביומיקס. צ'רדן היא חברת SPAC, כלומר חברה שהוקמה לצורך גיוס הון, איתור חברה ראויה והכנסתה לבורסה דרך מיזוג. 

ביומיקס משלבת שני תחומים: מיקרוביום, חקר תמהיל החיידקים על ובתוך גוף האדם, ופאג'ים - וירוסים שתוקפים חיידקים. החברה פיתחה אלגוריתם שמשווה בין תמהילי חיידקים של אנשים בריאים וחולים, כדי להעלות השערות לגבי אילו חיידקים כדאי לחסל באופן סלקטיבי, ועל מנת לשפר את מצב המטופל. אחר כך היא מתכננת פאג'ים כך שיתקפו את אותו חיידק, כמו אנטיביוטיקה סלקטיבית מאוד, אך ישאירו את שאר החיידקים הטובים בחיים.

החברה מבססת את הטכנולוגיה שלה בשני התחומים על מחקרים: בתחום המיקרוביום על המחקרים של פרופ' ערן סגל ופרופ' ערן אלינב ממכון ויצמן, ובתחום הפאג'ים על עבודתו של פרופ' רותם שורק, גם הוא ממכון ויצמן ושל פרופ' טימות'י ק. לו מ-MIT. 

ביומיקס וצ'רדן פותחות את המסחר בניו יורק  / צילום: NYSE
 ביומיקס וצ'רדן פותחות את המסחר בניו יורק / צילום: NYSE

כבר לא רק אבני חן ותותחים: מי חגגו 17 שנה של שיתוף פעולה

במלון טאג' גייטווי בבנגלור שבהודו, נערך אתמול מפגש בין נציגות ונציגי חברות ישראליות והודיות. את המפגש יזמה חברת הייעוץ העסקי מיוויה שירותים בינ"ל (Meivia). החברה ניצלה את המפגש גם על-מנת לציין 17 שנים להקמתה על-ידי שתי היזמיות ההודיות - שליני אלסרי ומנג'ירי ג'וואדקאר. באירוע השתתפה גם נציגתן בישראל אורית מנדלסון שהם, לשעבר מנכ"לית תוכניות ה- MBA בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב. מנדלסון שהם הסבירה כי "משמעות המילה "ניב" בהינדית היא יסוד, ובעברית הכוונה לדיאלקט, "כך שהנחת היסודות העסקיים לחיבור בין המדינות מחייב גם גישור בין השפות והניבים השונים, כמו גם הפערים התרבותיים", היא אמרה.

אלסרי אמרה כי "הסחר בין הודו וישראל התבסס בתחילת הדרך על אבני חן ותותחים, על תכשיטים ועל הגנה, אולם הוא צמח והתפתח, ומקיף כיום את כל ענפי העסקים, ובכלל זה - טלקום, חקלאות, מים, ייצור, בגדים, פארמה ועוד. מהתחלה הססנית למדי בתחילת שנות התשעים היחסים התרחבו לסחר פורח".

דנה קורש, הקונסולית הכללית של ישראל בבנגלור, אמרה כי "בשנתיים האחרונות נחתמו שבעה הסכמי שיתוף פעולה בתחומי הסייבר, הבריאות, המים והחקלאות. נוסף על כך, הוקמה קרן של 40 מיליון דולר שמטרתה לעודד יזמות משותפת בתחומים האלה".

עוד נכחו: ויג'יי בטרה, לשעבר מנהל חברת טבע בהודו; אג'יי ננאואטי, יו"ר בנק סינדיקייט שכיהן בעבר כמנהל 3M בארץ; אריאל סיידמן, המשנה לקונסולית הכללית לבנגלור; פרופ' גדי אריאב, מומחה להודו וסין ושותף כבוד של מיוויה; ואחרים. 

מנג'ירי ג'וואדקאר, פרופ' גדי אריאב, ויג'יי בטרה, אורית מנדלסון שהם, שליני אלסרי ודנה קורש  / צילום: אמביקה כודהר
 מנג'ירי ג'וואדקאר, פרופ' גדי אריאב, ויג'יי בטרה, אורית מנדלסון שהם, שליני אלסרי ודנה קורש / צילום: אמביקה כודהר