הכשרת היישוב תתחיל להרוס את בית מעריב בימים הקרובים

קיבלה מעיריית ת"א היתר להריסת המבנה, שבמקומו יקום מגדל משרדים של 42-60 קומות

עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת היישוב / צילום: פרטי
עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת היישוב / צילום: פרטי

מחרתיים (ג') צפויות להתחיל עבודות הריסת בית מעריב. זאת לאחר שבעלת המבנה, חברת הכשרת היישוב, קיבלה בשבוע שעברה היתר הריסה מעיריית תל-אביב למבנה, ששימש עשרות שנים את אח מהעיתונים שהיה מהגדולים בארץ. בחברה מעריכים כי עבודות ההריסה יימשכו כחודש.

בכוונת הכשרת היישוב להקים מגדל משרדים בן 42 קומות לכל הפחות, וייתכן שגובהו יגיע ל-60 קומות, וזאת אם המועצה הארצית תקבל את הערר שהגישה החברה להחלטה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב, להפחית את מספר הקומות מ-60 ל-42, בשל התנגדות הרשות לתעופה אזרחית. 

מגדל "יעקב נמרודי" / צילום: משה צור אדריכלים
 מגדל "יעקב נמרודי" / צילום: משה צור אדריכלים

הבניין, הממוקם ברחוב הקרוי על שם עורך "מעריב" הראשון עזריאל קרליבך, נחנך ב-1957 ובמשך עשורים שימש את "מעריב", שהיה מתחרהו הגדול של "ידיעות אחרונות" בתחרות על העיתון הפופולרי במדינה. ואולם מאז סוף שנות ה-80 סבל העיתון מבעיות עסקיות והחליף בעלויות, מבלי שמישהו הצליח לרפא אותו ולהחזירו למעמדו הרם.

הבעלים לשעבר של העיתון, חברת הכשרת היישוב שבשליטת משפחת נמרודי, החליטה להקים במקום המבנה הישן מגדל משרדים לשעבר, שייקרא על-שם יעקב נמרודי, האיש שרכש בזמנו את העיתון והמבנה. בכוונת החברה לנצל את המיקום הטוב של הנכס, בסמיכות לתחנת הרכבת הקלה שתפגיש בין הקו האדום והירוק, עם חיבור מהתחנה ללובי הבניין.

עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת היישוב, מסר: "היתר ההריסה מהווה אבן-דרך חשובה בפיתוח פעילות הנדל"ן המניב שלנו בישראל, ובאופן אישי רגע מרגש עבורי, כמי ש'בית מעריב' היווה לו בית שני במשך שנים רבות. מגדל 'יעקב נמרודי', שייבנה במקום 'בית מעריב', יבסס את מעמדה ואת עוצמתה של הכשרת היישוב בתחום הנדל"ן המניב".

בחברה צופים כי הקמת המגדל תסתיים בתוך כ-5 שנים, וכי עלויות ההקמה צפויות להגיע ל-400 מיליון שקל.