בזכות בואינג: הדאו ג'ונס הצליח להימנע מהטריטוריה השלילית ורשם שיא נוסף

מניית ענקית התעופה זינקה לאחר שדיווחה כי תחזור לספק את מטוסי 737 מקס שקורקעו • פורסקאוט קפצה בעקבות דיווחים כי היא עומדת להימכר • מכירות עליבאבא ביום הרווקים עלו לשיא • בורסות אירופה ננעלו בנטייה לירידות • חברת Walgreens קיבלה הצעת רכש מלאה מקרן KKR, לפי דיווח בבלומברג • התמ"ג בבריטניה ברבעון השלישי צמח ב-0.3%, מתחת לתחזית • בורסת הונג קונג צנחה ב-2.7% לאחר שהמשטרה פתחה באש במסגרת ההפגנות ההמוניות

בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:15

המסחר בוול סטריט ננעל עם שיא במדד דאו-ג'ונס , שרשם עלייה מזערית של 0.04%, או 12 נקודות, לאחר שמחק ירידות קודמות בעקבות זינוק במניית בואינג . מדד נאסד"ק  איבד כ-0.1% וה-S&P 500  ירד ב-0.2%. 

הירידות באו על רקע התבטאויותיו של טראמפ בסוף השבוע שעוררו חששות לגורל ההסכם בין ארה"ב לסין. אולם העליות במניית בואינג תרמו 112 נקודות למדד דאו ג'ונס, שנעל את המסחר בשיא בפעם התשיעית השנה.   

20:30

מדד דאו ג'ונס  עבר לעליות, תוך שהוא מוחק ירידה של 163 נקודות, בעקבות הזינוק במניית בואינג  לאחר הודעתה כי תחדש את משלוחי מטוסי מקס 737.

מניית פורסקאוט  קופצת בעקבות דיווחים על כך שהחברה בוחנת אפשרות להימכר. לחברה נכנסו לאחרונה משקיעים אקטיביסטיים. מפורסקאוט נמסר בתגובה כי החברה אינה מגיבה לשמועות וספקולציות.

19:00

חברת התעופה בואינג  צופה כי תחדש את המשלוחים של מטוסי ה-Max 7 שקורקעו לאחר ההתרסקות באתיופיה בחודש הבא. לטענתה, חברות התעופה יוכלו להפעיל מחדש את השירות המסחרי של המטוס מדגם זה בחודש הבא.

פורסקאוט טכנולוג'יס  הישראלית מזנקת בכ-6% על רקע דיווח בבלומברג כי החברה שוקלת להימכר.

18:34

בורסות אירופה ננעלו בנטייה לירידות, מלבד הקאק הצרפתי שטיפס ב-0.07%. הדאקס השיל 0.2% והפוטסי איבד 0.45% לאחר פרסום נתוני הצמיחה לרבעון השלישי, שנפלו מהתחזית, אך לפחות לא העידו על התכווצות הפעילות הכלכלית.

קוואלקום  סופגת הורדת המלצה מצד ג'י.פי מורגן. מנגד, בבנק ההשקעות UBS העלו את מחיר היעד למניה ב-10 דולרים ל-87 דולרים למניה.

17:40

היקף המכירות של עליבאבא  ביום הרווקים הגיע ל-37.5 מיליארד דולר נכון לעכשיו - הרבה מעל השיא של שנה שעברה, 30.777 מיליארד דולר.

17:20

מנכ"ל אובר  לשעבר, המייסד של החברה טראביס קלאניק, מכר מניות של החברה בהיקף של כחצי מיליארד דולר עם השתחררות מועד המניות החסומות לשוק בשבוע שעבר. נזכיר כי ברבעון החולף החברה רשמה הפסד של כמיליארד דולר.

16:38

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה האדומה, כאשר המדדים המובילים מאבדים כ-0.5% מערכם ונסוגים מהשיא.

הליש"ט מזנקת ב-0.8% מול הדולר לאחר שמנהיג מפלגת הברקזיט החדשה, נייג'ל פראג', הודיע כי מפלגת הברקזיט לא תתחרה בבחירות הקרובות ב-12 בדצמבר, מה שמגדיל את הסיכוי להעברה של הברקזיט בפרלמנט לאחר הבחירות.

16:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים בעד 0.4% ומאותתים על פתיחה שלילית של שבוע המסחר, לאחר שבסוף השבוע האחרון המדדים עלו לשיא לאחר רצף עליות של חמישה שבועות. 

מנייתה של וולגרין מזנקת בכ-7% בטרום-מסחר על רקע הדיווח בבלומברג ולפיו קרן KKR הגישה הצעת רכש מלאה לענקית בתי המרקחת Walgreens Boots Alliance. לפי הציטוט של גורמים שביקשו לא להזדהות, חברת וולגרין עשויה להימחק מהמסחר אם הצעת הרכש תתקבל.

12:00

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בירידות. בריטניה נחלצה ממצב של סכנת מיתון לאחר שהתוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) במדינה לרבעון השלישי הצביע על עלייה של 0.3% ועל חזרה לטריטוריה החיובית, לאחר ירידה של 0.2% ברבעון השני. הצפי לרבעון השלישי עמד על עלייה של 0.4%. בסיכום 12 החודשים האחרונים נרשמה צמיחה של 1%, מתחת לתחזיות הכלכלנים בשוק לצמיחה של 1.1%.

נתונים נוספים מבריטניה מצביעים כי התפוקה התעשייתית לחודש ספטמבר ירדה מעבר לצפי ב-0.4%, לעומת התחזית לירידה של 0.3%. הייצור התעשייתי בבריטניה ירד אף הוא מעבר לחזוי (ירידה של 0.3% לעומת הצפי לירידה של 0.2%).

בהונג קונג הבורסה איבדה 2.6% בצל המשך ההפגנות ולאחר ששני מפגינים נורו על ידי שוטרים. הניקיי היפני איבד 0.26%, שנחאי איבדה 1.8%.

היום בוול סטריט לא יתקיים מסחר בשוק האג"ח בשל יום הוטנרים. המסחר בשוק המניות יתקיים כרגיל.

10:15

המסחר בשוקי אירופה נפתח בירידות על רקע צניחה באופטימיות סביב נושא הסחר בין ארה"ב לסין, לאחר שטראמפ הכחיש כי הסכים להורדת מכסים על סין. 

מדד סטוקס אירופה 600  יורד בכ-0.3%, בהובלת ירידות של 1% במגזר הבנקים ושל 1.5% במגזר המשאבים הבסיסיים.

באסיה ננעלו השווקים בירידות שערים, בהובלת מדד הנג סנג  בהונג קונג שצנח בכ-2.7% על רקע הסלמת המהומות בעיר.  

בספרד, מפלגת הפועלים של ראש הממשלה פדרו סנצ'ז ניצחה הלילה בבחירות השניות השנה לפרלמנט לאחר ספירת כל הקולות כמעט, אך מפלגת הימין הקיצוני "ווקס" הכפילה את כוחה, דבר שיקשה על הדיונים העתידיים. 

סקר בבריטניה מראה שתוכניות גיוס העובדים בבריטניה טיפסו מעט משפל של 18 חודשים, במה שנראה כהתאוששות מסוימת בשוק העבודה במדינה לעומת המצב שהביא שניים מראשי הבנק המרכזי לתמוך בהורדת ריבית בשבוע שעבר. 

היום יתפרסמו התמ"ג בבריטניה לרבעון השלישי ונתוני השקעות עסקים, לצד נתוני מאקרו נוספים.  

09:30

הירידות באסיה מתחזקות בעקבות המהומות בהונג קונג, ומדד הנג סנג  רושם ירידה של קרוב ל-3%. 

ירידות חדות נרשמות גם בשנחאי  ובשנזן. בסין פורסמו נתונים שלפיהם האינפלציה במדינה נסקה באוקטובר לרמתה הגבוהה ביותר בשמונה שנים כמעט.  

מדד ניקיי  ביפן מאבד כ-0.3%. מניית הונדה  מזנק בכ-4%, בעוד Rakuten ויצרנית הרובוטים Fanuc מאבדות גובה. 

07:00

השווקים באסיה יורדים היום (ב'), ובורסת הונג צונחת על רקע החרפת המתח בעיר. בורסת שנחאי יורדת ב-1.2% ושנזן מאבדת 1.4%. 

מדד הנד סנג בהונג מאבד 2.1% עם הסלמת הטלטלה הפוליטית בעיר. לפי הדיווחים שני מפגינים לפחות נפצעו לאחר שהמשטרה המקומית פתחה באש היום בהפגנות ההמוניות. במהלך סוף השבוע נעצרו שלושה ממובילי המחאה. ירידות חדות נרשמות במגזרים רבים, לרבות פיתוח נדל"ן, הייטק ופיננסים.

בבורסת טוקיו נמחקו העליות שנרשמו מוקדם יותר, ומדד ניקיי מאבד 0.2%. מדד קוספי בקוריאה נחלש ב-0.6%, כשמניות יצרניות השבבים SK Hynix וסמסונג מובילות את הירידות.

בורסת אוסטרליה נסחרת נגד המגמה ומדד S&P/ASX 200  עולה ב-0.5%. 

בחזית הדוחות, DBS Bank מסינגפור דיווח על צמיחה חזקה מהצפוי ברווח הנקי ברבעון השלישי, של 15% לעומת הרבעון המקביל, ל-1.63 מיליארד דולר סינגפורי (1.19 מיליארד דולר ארה"ב). מניית הבנק נחלשת מעט. 

ביום חמישי האחרון עלתה האופטימיות סביב שיחות הסחר בין ארה"ב ובין סין לאחר שהצדדים הסכימו להסיר בשלבים את המכסים שהטילו זה על זה. האופטימות צנחה לאחר הודעתו של טראמפ ביום שלישי כי לא הסכים להסיר מכסים מסחורות סיניות.

לדברי אנליסטים בשוק, שוקי המניות והמטבע ימשיכו להיות מושפעים השבוע מחזית הסחר. 

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בנטייה חיובית, והמדדים השיגו שיאים חדשים. מדד דאו ג'ונס הוסיף שיעור זניח של 0.02%, ועלה ב-1.2% בסיכום שבועי, שבוע שלישי ברציפות של עליות. ה-S&P 500 רשם עלייה של קרוב ל-0.3%, והשלים עלייה שבועית, חמישית ברציפות, של 0.9%. מדד נאסד"ק עלה בשיעור של כ-0.5%, ורשם עלייה שבועית של 1.1%, השישית ברציפות.