תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

אחרי הבלאק פריידי: האתגר הוא להתמודד עם ל-14 מיליון חבילות

יום הרווקים הסיני פתח את חגיגת הקניות הבינלאומית ברשת,שהחלה בנובמבר ונמשכת על אחרי חג המולד • בקרוב יגיעו לישראל כ-14.5 מיליון חבילות במשקל שעתיד לשבור שיאים, כיצד נערכים בדואר ישראל למסירתן ללקוחות בזמן • וגם סקר חדש ממפה את ההעדפות הרכישה המקוונת שלנו

קניות מקוונות. הישראלים מוציאים פי שניים בנובמבר-דצמבר / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
קניות מקוונות. הישראלים מוציאים פי שניים בנובמבר-דצמבר / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף דואר ישראל

חודש נובמבר היה חגיגה מתמשכת עבור צרכני הסחר המקוון בישראל. למבצעי יום הרווקים הסיני  שחל ב-11/11 והבלאק פריידי (ב-29/11), הצטרף בשנים האחרונות גם Shopping IL, שמקיימים הסוחרים הישראליים, בתחילת נובמבר. בחודש דצמבר מצטרפים הסייבר מאנדי ב-2 בדצמבר ובמהלך אותו החודש מבצעי הכריסמס. כל אלו צפויים להגביר משמעותית את כמות ההזמנות מחו"ל ששוברת שיאים.

בחברת דואר ישראל מעריכים כי בחודשים נובמבר ודצמבר צפויות להגיע לישראל כ-14.5 מיליון חבילות, שיוזמנו במהלך חגי הקניות, במשקל כולל של כ-3,600 טון - גידול של 18% במשקל בהשוואה לתקופת חגי הקניות אשתקד.

על פי נתוני סקר שערכה חברת דואר ישראל בשיתוף מכון המחקר ShiluvI2R לקראת חגי הקניות, עולה כי 75% מהציבור היהודי בישראל רוכש מוצרים מהארץ ובחו"ל באמצעות האינטרנט. 78% מתוך אלו שמעידים על עצמם כי הם קונים ברשת טענו כי יבצעו רכישות מקוונות בחגי הקניות הקרובים, המועד המועדף על הרוכשים הוא הבלאק פריידי ולאחריו יום הרווקים הסיני.

מה הישראלים קונים ברשת?

"בשנים האחרונות חגי הקניות הבינלאומיים הפכו לחגיגת קניות גם בישראל", מסביר חיים מזעקי, סמנכ"ל שרשרת האספקה בדואר ישראל. לדבריו, ככל שהסחר המקוון מתפתח, כך הצרכן הישראלי הולך ונעשה מתוחכם יותר, מה שמתבטא בהשוואות מחירים וחיפוש העסקה המשתלמת ביותר עבורו. "הצרכן התבגר ומזמין מוצרים משמעותיים יותר וכבדים יותר", הוא מוסיף, ומפרט את הקטגוריות המובילות בהזמנות: ביגוד (66%) והנעלה (38%), כלי בית (30%), אביזרים למטבח, אבל גם גאדג'טים (35%) ומוצרי אלקטרוניקה (36%), ויטמינים וקוסמטיקה - בהם פערי המחירים משמעותיים בהשוואה לרכישה בישראל".

מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל. יכול לקלוט 100 מיליון חבילות בשנה / צילום: שמעון מלול מבעד לעדשה
 מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל. יכול לקלוט 100 מיליון חבילות בשנה / צילום: שמעון מלול מבעד לעדשה

על פי נתוני הסקר המדובר, הסכום הממוצע אותו מתכוונים הישראלים להשקיע בחגי הקניות עומד על 617 שקל באתרים בארץ ובחו"ל. זאת לעומת 297 שקל בחודש רגיל. הרוכשים באתרים הבינלאומיים אמרו כי ירכשו בסכום ממוצע של 669 שקל. עוד עולה מהסקר כי נשים העידו שירכשו יותר מוצרי קוסמטיקה, בגדים, הנהלה ואופנה, לעומת הגברים, שמחפשים מוצרי טכנולוגיה שונים, לרבות גאדג'טים, אלקטרוניקה ואביזרים לסלולרי.

עלי אקספרס עדיין בראש, איביי ואמאזון אחריו

לפי הסקר, אתר הקניות המועדף על הישראלים בחודש הקניות הוא עלי אקספרס, כש-80% מהנשאלים בסקר הצהירו כי בכוונתם לבצע את הקנייה בו. אחריו, במקום השני, אתר Ebay הוותיק עם 56%. אמאזון ניצבת במקום השלישי עם 41%, כשאת החמישייה המובילה סוגרים אסוס (28%) ונקסט (27%). מניתוח הנתונים עולה כי בחנויות אסוס ונקסט עתידות לבקר בעיקר הקונות הישראליות, זאת לעומת איביי ואתר הטכנולוגיה, גירבסט, שיזכה ליותר רוכשים גברים.


בדואר ישראל מתגברים את שרשרת האספקה

חגיגת הקניות המקוונת של נובמבר דורשת הערכות בהתאם מדואר ישראל, שאחראי לטיפול ברוב החבילות שמגיעות כיום מחו"ל. לפני למעלה משנתיים השיקו בחברה את מרכז הסחר המקוון במודיעין, אשר הוקם במטרה לתת מענה לכמות ההולכת וגדלה של חבילות בישראל. "אנחנו ערוכים כיום לטפל ב-100 מיליון חבילות בשנה במרכז הסחר המקוון", מציין מזעקי, "כאשר לקראת חודשי הקניות שהם חודשי שיא נערכו בחברה מבעוד מועד לגידול בהזמנת חבילות: "תגברנו את שרשרת האספקה, ההובלה וכן את נקודות הקצה למסירת חבילות. רק בחודש האחרון הוספנו 40 נקודות מסירה לטובת קבלת חבילות על ידי הציבור, זאת לצד מעל ל-1,300 נקודות מסירה שכבר קיימות כיום".

בדואר ישראל ממליצים לציין מיקוד בן שבע ספרות ומספר טלפון סלולרי. כך ניתן לעקוב אחרי החבילה בכל רגע נתון ולדעת היכן היא. אז בין אם התחלתם לבצע רכישות, או שאתם ממתינים לבלאק פריידי - שיהיה חג קניות שמח.

*הסקר נערך במהלך חודש נובמבר 2019 באמצעות מדגם ארצי ומייצג של 506 גברים ונשים מקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת, באמצעות פאנל גולשי אתר האינטרנט IPanel.