מי הכניסו אנרגיות חדשות להתאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה

בשבוע שעבר נערך הכנס השנתי של התאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה באילת ובו התקיים מושב שעסק במידת הייצוג של נשים בתחומי החשמל והאנרגיה

ורה סילבה, פרופ' מוניק פנחס, ח"כ אורית פרקש הכהן, ד"ר נורית גל והדס מרזל  / צילום: ארן דולב
ורה סילבה, פרופ' מוניק פנחס, ח"כ אורית פרקש הכהן, ד"ר נורית גל והדס מרזל / צילום: ארן דולב

בכנס השנתי של התאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה שנערך בשבוע שעבר באילת, התקיים מושב שעסק במידת הייצוג של נשים בתחומי החשמל והאנרגיה, בשיתוף עם הדס מרזל, מנכ"לית חברת האנרגיה אנג'יס. ברקע לדיון עמדו נתוני ההתאגדות, לפיהם נשים מהוות רק כ-5% מהמועסקים במשק החשמל.

במשתתפות הייתה ד"ר נורית גל, סמנכ"לית רגולציה ברשות החשמל, ולשעבר קצינה בכירה באגף התכנון בצה"ל, שסיפרה כי "כאישה ששירתה במערכת הצבאית, שבה הרמטכ"ל מקבל את ההחלטות ורוב מוחלט של אנשי המטה בחדרי הפיקוד הם גברים, היה חשוב לי לראות כיצד אני משתלבת בצבא ולאחר מכן גם בשירות הציבורי". ח"כ אורית פרקש הכהן, שכיהנה כיו"רית רשות החשמל עד 2016, סיפרה כי בדיונים מקצועיים של מעצבי מדיניות ורגולציה בתחום החשמל כמעט ולא רואים ייצוג נשי. "כשהגעתי לרשות היינו צריכים לבצע שדרוג משמעותי ומיננו שתי סמנכ"ליות - ד"ר נורית גל וד"ר תניב רופא, שהיו מתאימות ביותר לתפקיד. לראשונה נוצרה צמרת נשית ברשות החשמל הממשלתית. האבסורד הוא שכעבור זמן מה פגשתי בכיר בחברת חשמל שנזף בי ואמר "אני מבין שאם זה לא אישה אז לא מתקדמים אצלך". עוד נכחו: ורה סילבה, מנהלת טכנולוגיות ראשית בג'נרל אלקטריק; ופרופ' מוניקה פנחס מאוניברסיטת אריאל.

עוד במסגרת הכנס, ובמפגש גברי יותר - אירח רונן אהרון, מנכ"ל ABB ישראל המפתחת טכנולוגיות דיגטליות, את נציגי שותפותיה של החברה - ירון קריסי, מנכ"ל אפקון; אולריך קריידר, מנהל תחום הבנייה החכמה ב-ABB גרמניה; מיכאל כהנא, בעלים ומנכ"ל של קבוצת כהנא; ועופר לבקוביץ מנכ"ל אטקה. במפגש דובר בין היתר על כך שחלק מהמשתתפים בחרו לוותר על טיסה ולרדת לאילת באמצעות רכב חשמלי, זאת הודות לתחנות הטעינה שהוצבו בכניסה ליישוב צוקים ובכניסה לאילת.

אולריך קריידר, מיכאל כהנא, רונן אהרון, עופר לבקוביץ וירון קריסי / צילום: חיים דוד צלמים אילת
 אולריך קריידר, מיכאל כהנא, רונן אהרון, עופר לבקוביץ וירון קריסי / צילום: חיים דוד צלמים אילת