בונה על מוסדיים: מגוריט גייסה כ-410 מיליון שקל בדיסקאונט של 12% על מחיר השוק

בקרן הריט מתכננים להשתמש בכסף שגויס לרכישת דירות ברחבי הארץ • מאז החלה להיסחר בבורסה לפני כשלוש שנים, איבדה המניה 16% • סך הגיוסים שלה במניות ובאג"ח בבורסה מסתכם מאז, וביחד עם הגיוס הנוכחי, ביותר ממיליארד שקל

עו"ד ארז רוזנבוך / צילום:שלומי יוסף
עו"ד ארז רוזנבוך / צילום:שלומי יוסף

קרן הריט מגוריט , שאותה מובילים היו"ר ארז רוזנבוך והמנכ"ל מתי דב, גייסה כ-410 מיליון שקל בהנפקה פרטית של מניות למשקיעים מוסדיים. ההנפקה, בהובלת גופי החיתום של דיסקונט ופועלים אי.בי.אי, בוצעה לפי מחיר של 75 אגורות למניה, הנחה של כ-12% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. בגיוס השתתפו בין השאר מיטב דש , כלל ביטוח , פסגות, הראל  ומנורה , וסוכם מול המשקיעים המוסדיים כי לא ייגבו דמי ניהול בגין הכסף שגויס בהנפקה עד להשקעתו. 

בקרן בוחנים כיום מגוון רחב של מתחמי מגורים ברחבי הארץ, ומתכננים להשתמש בכסף שגויס כעת לרכישות נוספות של דירות. מניית מגוריט מגיבה היום להודעת הקרן על הגיוס בירידה של כ-5%. מאז החלה להיסחר בבורסה לפני כשלוש שנים, רשמה המניה ירידה של 16% ושווייה של הקרן הצטמק לכ-297 מיליון שקל.

עד היום השקיעה מגוריט או זכתה במכרזים בשמונה פרויקטים - בת"א, בגבעת שמואל, ברמלה, ברמת גן, בחולון, בירושלים, בראשון לציון ובבאר-יעקב. בסך הכול התקשרה הקרן בעסקאות לרכישה וייזום של כ-820 יחידות דיור בשוק החופשי. כ-300 דירות שרכשה הקרן כבר מושכרות ומניבות, והשאר נמצאות בהקמה. כמו כן, זכתה הקרן, בשיתוף עם קבוצת מנרב , בארבעה מכרזים של "דירה להשכיר" להקמת כ-510 דירות נוספות בראשון לציון, בבאר יעקב, בחולון ובירושלים.

את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיימה מגוריט עם הכנסה תפעולית נקייה (NOI) של כ-8.1 מיליון שקל, לעומת NOI של כ-1.5 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה ב-2017. שערוכי נכסים בהיקף של כ-29 מיליון שקל הביאו אותה לרשום רווח נקי של כ-24 מיליון שקל בתקופה זו. עיקר הרווח נובע מהשלמת עסקה שבמסגרתה רכשה הקרן 55 יחידות דיור בארבעה בניינים מאוכלסים בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה, בתמורה לכ-130 מיליון שקל, אשר 15 מיליון שקל מתוכם היו כנגד הנפקת מניות החברה למוכרים. 

"אלטרנטיבה עדיפה על רכישת דירה"

מגוריט היא קרן השקעות בנדל"ן המתמקדת ברכישה ותפעול של מתחמי מגורים בישראל. יזמי הקרן הם עורכי הדין ארז רוזנבוך (יו"ר) וחיים ויספיש, המחזיקים 32% ו-11% מחברת הניהול שלה, בהתאמה. את הקרן מנהל מתי דב. הקרן החלה לפעול בחודש מאי 2016 והצטרפה לבורסה בספטמבר 2016, לאחר שגייסה כ-240 מיליון שקל - כ-60 מיליון שקל מתוכם בהנפקת המניות הראשונית.

כספי ההנפקה הצטרפו לכ-180 מיליון שקל שהובטחו קודם לכך מארבעה גופים - חברה קדישא וקרן אלמנות ויתומים, שהשקיעו יחד כ-100 מיליון שקל (מחזיקים כיום ביחד בכ-24.5% מההון), קק"ל (11%) ואקסלנס (11.6%) שהשקיעו כ-40 מיליון שקל כל אחת. בהמשך ביצעה הקרן גיוסים נוספים, האחרון שבהם בחודש מרץ השנה עת גייסה כ-22 מיליון שקל מבתי ההשקעות פסגות וילין לפידות, כך שסך הגיוסים שלה במניות ובאג"ח בבורסה מסתכם, ביחד עם הגיוס הנוכחי, ביותר ממיליארד שקל.

"מדובר באירוע מכונן מבחינת החברה ובעל השפעה דרמטית גם על שוק המגורים והשכירות ארוכת-הטווח בישראל", אמר היום היו"ר רוזנבוך. "ההשקעה המוסדית במגוריט, איננה רק הבעת אמון בקברניטיה של הקרן ובפעילותה עד כה, כי אם גם הבנת הפוטנציאל האדיר הגלום בשוק השכירות ארוכת-הטווח בארץ".

מתי דב, מנכ"ל מגוריט, הוסיף כי "תמורת ההנפקה תאפשר לנו להמשיך לצמוח ולמסד את שוק השכירות למגורים בישראל. כולי תקווה כי גם המדינה תבין את מה שהמוסדיים כבר הפנימו, כי מדובר בענף בעל פוטנציאל עצום וכי יש לעזור לו רגולטורית להמשיך להתפתח, ולהפוך לאלטרנטיבה אמיתית ולפעמים עדיפה על רכישת דירה".