סטארט-אפ הווידאו-אנליטיקס ויסייטס גייס 10 מיליון דולר

החברה הוקמה ב-2015 ומעסיקה 15 עובדים במשרדיה בת"א • המערכת שפיתחה ויסייטס מסוגלת לזהות התנהגויות של אנשים מקטעי וידאו ולהתריע על אירועים חריגים כמו קטטות רחוב

מימין לשמאל: בירנצוייג, מנכ"ל וייסייטס, שייר, סמנכ"ל פיתוח עסקי, פולק, מדען ראשי, רוטשילד, סמנכ"ל מוצרים, עכאוי, סמנכ"ל טכנולוגיות / צילום: רוית תורקיה
מימין לשמאל: בירנצוייג, מנכ"ל וייסייטס, שייר, סמנכ"ל פיתוח עסקי, פולק, מדען ראשי, רוטשילד, סמנכ"ל מוצרים, עכאוי, סמנכ"ל טכנולוגיות / צילום: רוית תורקיה

חברת הווידאו-אנליטיקס ויסייטס (viisights) הודיעה היום (ב') על השלמת גיוס הון בגובה 10 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן הון הסיכון הקנדית של יוצא השב"כ ירון אשכנזי, AWZ HLS Fund II, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים בחברה קרן Firstime ventures שהובילה את סבב הסיד של החברה, Maxfield Capital, אלטייר ונצ'רס ו-LETA Capital. בסה"כ גייסה החברה 12.5 מיליון דולר עד היום.

החברה הוקמה ב-2015 על ידי המנכ"ל אסף בירנצוייג, מנהל המוצר מנשה רוטשילד סמכ"ל הטכנולוגיות אמג'ד עכאוי והמדען הראשי סיימון פולק. כיום החברה מעסיקה 15 עובדים במשרדיה בתל אביב.

המערכת שפיתחה ויסייטס מסוגלת לזהות התנהגויות של אנשים מקטעי וידאו ולהתריע על אירועים חריגים כמו קטטות רחוב (למשל מכות במגרש חניה), מהומות וזריקת אבנים. מערכת חכמה כזו, אם תגיע לרמת אמינות מספקת, יכולה להפוך את מצלמות האבטחה לכלי התראה בזמן אמת במקום לצורך תחקור בדיעבד.

הזיהוי מבוסס על תהליך של למידת מכונה: המערכת "צופה" במאות שעות של צילומי וידאו אותם המפתחים מזינים לתוכה, בהם נראים אירועים אלימים, ומזהה את הדפוסים שתחפש בצילומים עתידיים. "זה העתיד של עולם ניתוח הווידאו, הבנה של מה שכרגע מתרחש או עומד להתרחש לעומת אילו עצמים קיימם בתמונה. בשורה התחתונה אנחנו מסוגלים להוציא הרבה יותר מידע ותובנות מתוכן הווידאו בזמן אמת מכל חברה אחרת וכך לייצר תועלת החזר השקעה משמעותי ביותר ללקוח". מסר בירנצוייג בהודעת החברה.

השווקים שאליהם פונה החברה הם הערים החכמות; אבטחה למתחמים גדולים, תשתיות קריטיות וארגונים; וכן תחום המודיעין והביטחון. באמצעות הגיוס הנוכחי בחברה מקווים להרחיב את היצע המוצרים שלה לתחום ניטור התנהגות נוסעים בתחבורה ציבורית ובתחבורה אוטונומיתת ושירותפית. החברה מוכרת ומשווקת מוצריה בעיקר באמצעות שותפויות עם מפיצים בהם NEC ו-Motorola Solutions.

AWZ נוסדה ב-2016 בקנדה על ידי ירון אשכנזי וגייסה 100 מיליון דולר בשתי קרנות, אותם היא משקיעה בחברות בינה מלאכותית בתחומי סייבר ומודיעין מישראל. הקבוצה ביצעה השקעות ב- 14 חברות עד כה. ראש הממשלה ה -22 של קנדה, סטיבן הרפר, משמש כנשיא הוועדה המייעצת של הקבוצה.

ירון אשכנזי, בעלי קרן הון הסיכון AWZ HLS Fund II / צילום: תומר יעקובסון
 ירון אשכנזי, בעלי קרן הון הסיכון AWZ HLS Fund II / צילום: תומר יעקובסון

תעודת זהות

הקמה: 2015
מייסדים: אסף בירנצוייג, מנשה רוטשילד אמג'ד עכאוי וסיימון פולק
עובדים: 15
משרדים: תל אביב
גיוסי הון: 12.5 מיליון דולר
משקיעים בולטים: Firstime Ventures ו-AWZ HLS Fund II