אני איציק שולמן שעל שמו מחאת השולמנים – ואני לא לבד

ידיי כבולות בביורוקרטיה; רוצה לתרום, אבל אין לי אוויר. המדינה שהוקמה בשביל כולנו השולמנים, הפסיקה להתייחס אלינו, כך שצריך לעזור למדינה לעזור לנו • דעה

איציק שולמן / צילום: רפאל קובי
איציק שולמן / צילום: רפאל קובי

שמי שולמן. אזרח ישראלי. דמוקרט קפיטליסט שאוהב את המדינה. אני קטר הצמיחה של המשק: עצמאי בעל עסק קטן, וגם השכיר שלו. אני אזרח שהחליט לשנות את מעמדו וגורלו. כשולמן אני נושא בנטל ברצון, וגם  חולם להפוך ליזם, למשקיע ולחלוץ בתחומו, אבל ידיי כבולות בביורוקרטיה; רוצה לתרום, אבל אין לי אוויר. המדינה שהוקמה בשביל כולנו השולמנים, הפסיקה להתייחס אלינו, כך שצריך לעזור למדינה לעזור לנו.  

סיפורי התחיל לפני כחודשיים בפוסט אישי, אך זה סיפורם של כל העצמאים שהבינו שלא ייתכן שמי ששואף לעצמאות כלכלית, צריך לעבור גיהנום ביורוקרטי. חייבים גישה חדשה להחזרת האזרח למרכז. נקרא לה "שולמניזם". כשולמן הבנתי ש"כולנו שולמן", ושדברים ישתנו רק אם נשנה את חוקי המשחק והשיח הציבורי כדי שיראו אותנו כאנשים ולא כמספר ח"פ (חברה פרטית). זה יקרה אם נהיה שותפים מגובשים ונפעל כתנועת מחאה פורצת דרך, שתוביל למטרה: להגדיר מחדש את מעמד האזרח, זכויותיו, ולהשיבו למרכז.

לאחר פניות רבות לרשויות מקומיות, ממשלתיות, ולגופים פוליטיים, החלטנו לשתף את העם במצב, ברשתות החברתיות. כי הבעיות שלנו משותפות לכל האזרחים, וחשיבותן גדולה ממה שמפלג אותנו. תוך כחודש מפתיחת הקבוצה בפייסבוק, גדלנו ל-115 אלף חברים. אני רק הדלקתי גפרור - והנה הגענו לממדי ענק, כי אנחנו מתקשים לשרוד במצב היום. הדרך לשינוי טמונה בנקיטת מעשים וצעדים קדימה.

מאלפי הפוסטים שנכתבו ל"אני שולמן" אנחנו לומדים ומחדדים את מה שיהפוך לחזון ולספר החוקים והנהלים שלנו. כדי לשנות ולהשתנות נצטרך לנהל ולהתנהל בשיטות הניהול והעבודה של העולם החדש. לרבות שקיפות של פעילותנו, יעילות ושותפות בין אנשי המקצוע.

אחרי כחודש של עבודה אינטנסיבית בפייסבוק, בשטח, בימים ובלילות, יחד עם עשרות מתנדבים שנותנים הכול ומרגישים כחלק מ"שולמן" שהפך לגדול ולחשוב יותר מכולנו, אני מכריז על הקמת תנועה-משפחה שמאחדת את כולנו האזרחים במכנה משותף. שתדאג לאינטרסים של בעלי העסקים מול הרגולציה. כי הגיע הזמן ליזום פעולה לעתיד הקרוב והרחוק, וליצור קבוצות עבודה מקצועיות שיממשו את המטרות שלשמן הקמנו את המיזם החשוב לטובת כלכלת ישראל.

"אני שולמן" תהיה תנועה אזרחית א-מפלגתית של מאות-אלפי עצמאים ומשפחותיהם. עם ייצוג מקצועי ועוצמתי לכל שולמן, קטן כגדול, והענקת רשת ביטחון כלכלית-חברתית. חובתנו להגן על האינטרסים של מגזר חשוב שהלך ונשחק. 

הארגון פועל היום בשלושה מישורים: השפעה על דעת הקהל, הפעלת מומחים לחקיקה בפרלמנט, וברשות המסים. אנו מתכננים דיון עם יושב-ראש השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, כדי להוסיף חקיקה פרלמנטרית, להרחבת זכויות העסקים בעיריות.

תוך הקמת קבוצות מיקוד והשפעה, פעילותנו הבאה תתמקד במשפחת בעלי העסקים, ובנושא הכאוב של גזירות מיסוי למיניהן. מטרותינו הן - שיפור חוק הפנסיה לעצמאים, הרחבת ההוצאות המוכרות למס, ובחינת שינוי חוק המע"מ.

עם יותר מ-100 אלף חברים, ואלפים שיצטרפו אלינו בקרוב, נצליח לקדם אג'נדה חזקה וברורה מול כוחות המשק והמדינה. אנו מכריזים על הקמת משפחה גדולה וחזקה, "משפחת שולמן": מיזם חברתי-כלכלי ראשון מסוגו בישראל, שיאגד במקום לפלג.

כנראה, ינסו להרוג את החזון הזה: ינסו לשייך את שולמן למפלגה פוליטית כלשהי, יגידו ש"שולמניזם" ממומן בידי גוף כלכלי או בעלי עניין. סביר שכלכלית יצליחו להמשיך ולחנוק שולמנים, כפי שנעשה עד היום. אבל ברעיון אי-אפשר לפגוע ולעצור. ואם "כולנו שולמן", אז אנחנו בלתי ניתנים לעצירה. ואני כבר רחוק מלהרגיש פה לבדי. 

הכותב הוא מייסד-שותף של "משפחת השולמנים", התנועה הכלכלית-חברתית להגדרה מחדש של האזרח בישראל