ההצגה ממשיכה? ההסתדרות תסייע בתשלום משכורות לעובדי הבימה

על רקע המשבר שמאיים על עתיד התאטרון הלאומי, נפגשו יו"ר ההסתדרות ומנכ"לית הבימה • במהלך הפגישה סוכם כי ההסתדרות תסייע בתשלום שכר העובדים באמצעות הקרן למפעלים במצוקה • בר-דוד: "לא אתן יד לכך שהתאטרון הלאומי ייסגר במשמרת שלי"

בניין הבימה בתל אביב / צילום: Shutterstock
בניין הבימה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ההסתדרות הכללית  תעמיד הלוואה מיידית בסך 2.5 מיליון שקל לתשלום משכורותיהם של כ-200 עובדי תאטרון הבימה. באמצעות ההלוואה ישולמו גם משכורותיהם של שחקני התאטרון הלאומי, שאינם מאוגדים בהסתדרות.

אמש (ג') נפגשו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"לית הבימה, אודליה פרידמן, זאת על רקע המשבר שמאיים על עתיד הבימה. במהלך הפגישה סוכם כי ההסתדרות תסייע בתשלום שכר העובדים באמצעות הקרן למפעלים במצוקה.

"בלתי נתפס שהתאטרון הלאומי של מדינת ישראל, שפועל למעלה מ-100 שנה, הגיע למצב שהוא על סף סגירה. באה העת שהמדינה תדע לשמר את סמליה ולחזק אותם. לא אתן יד לכך שהתאטרון הלאומי, שאחראי על פאר היצירה ב-100 שנות אמנות, ייסגר במשמרת שלי", אמר בר-דוד. הוא הוסיף וקרא למשרדי האוצר והתרבות והספורט לפעול בבהילות להקצאת משאבים שיובילו לפתרון המשבר.

ההסתדרות הכללית אישרה בתחילת השבוע סכסוך עבודה בסקטור העובדים הטכניים ועובדי המנהלה של התאטרון. זאת, במקביל לסכסוך עבודה שעליו הכריזו שחקני הבימה בגין הלנת שכר מתמשכת לעובדים, שנמשכת מזה חודשים. בנוסך, לעובדי התאטרון לא שולמו גם דמי הבראה, קצובת ביגוד ולא הופרשו תשלומים לקרנות הפנסיה ולקרנות ההשתלמות שלהם.

על רקע הודעת ההסתדרות מהיום, מסרה מנכ"לית הבימה פרידמן כי "יו"ר ההסתדרות עשה מעשה אצילי ומנהיגותי מן המעלה הראשונה והוכיח שכל ראשו ולבו נתונים לדאגה לעובדים ולמשפחותיהם".

לדבריה, "כבר 6 שנים רצופות התאטרון מסיים כל שנה עם עודף תקציבי - בזכות התנהלות נכונה. המאכלת הכלכלית נובעת מהחזרי קרן וריבית גבוהים מאוד שהתאטרון הלאומי נאלץ לשלם למדינה בכל חודש, בגלל הלוואות שנתנה המדינה לתאטרון בעבר הרחוק, במקום מענקים. כל מה שנדרש כדי לפתור אחת ולתמיד את הבעיה הוא מענק מדינה בסך 20 מיליון שקל, סכום פעוט במונחים של מדינה, והסכום הזה הובטח ע"י המדינה לא פעם ולא פעמיים".