וול סטריט סגרה יום שלישי ברציפות של ירידות על רקע מתיחות הסחר

שלושת המדדים המרכזיים איבדו 0.2%, והדאו ג'ונס רשם את רצף הירידות הארוך ביותר מאז אוגוסט • מגעים למיזוג בתחום הברוקראז' הבינלאומי בין צ'ארלס שוואב לטי.די אמריטרייד • דיווח: ארה"ב עשויה לדחות את הטלת המכסים שנקבעה ל-15 בדצמבר

בורסת הונג קונג / צילום: Shutterstock
בורסת הונג קונג / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל היום בירידות שערים זה היום השלישי ברציפות, על רקע חוסר הוודאות בחזית הסחר בין ארה"ב לסין. שלושת המדדים - נאסד"ק , S&P 500  ודאו ג'ונס  - איבדו 0.2% כל אחד.זהו רצף הירידות הארוך ביותר בדאו ג'ונס מאז אוגוסט האחרון. המניות שבלטו בירידות היו בואינג ופרוקטר אנד גמבל .   

20:20

מגעים על מיזוג בתחום הברוקראז' הבינלאומי. חברת צ'ארלס שוואב  מקיימת מגעים לרכישת טי.די אמריטרייד (TD Ameritrade) בעסקה שתייצר חברת ענק עם נכסים מנוהלים בגובה של 5 טריליון דולר. מנייתה של צ'ארלס שוואב מזנקת בכ-7%, טי.די אמריטרייד הולדינג  מזנקת בכ-18%.

18:50

בורסות אירופה ננעלו בטריטוריה האדומה על רקע החשש כי השלב הראשון בהסכם הסחר לא צפוי להיחתם השנה, אם בכלל. מדד הדאקס השיל 0.1%, הפוטסי איבד 0.3% והקאק איבד 0.2%.

בוול סטריט המדדים מאבדים גובה זה היום השני ברציפות.

מנייתה קמהדע  הישראלית מזנקת בכ-20% על רקע הדיוח לפיו קרן פימי הישראלית רכשה 12% ממניותיה לפי שווי של 240 מיליון דולר.

17:36

המדדים המובילים בוול סטריט יורדים זה היום השני ברציפות, על רקע החשש מקיפאון בשיחות הסחר שבין סין לארה"ב. מדד הנאסד"ק מאבד 0.3%, כך גם הדאו ג'ונס ומדד S&P 500. מדד הפחד קופץ ב-6%.

מנייתה של רשת בתי הכלבו מייסיס  מאבדת 3% במסחר לאחר שהחברה דיווחה על ירידה חדה מהצפוי במכירות ברבעון השלישי של השנה, והנמיכה את התחזיות לשנה כולה. מדובר באזהרת רווח שלישית רק השנה.

17:10

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב בחודש אוקטובר הסתכמו ב-5.46 מיליון בתים, לעומת התחזית של הכלכלנים לקצב מכירות של 5.47 מיליון בתים באוקטובר.

16:33

המסחר בוול סטריט נפתח בנטייה לירידות בהמשך לירידות שנרשמו אתמול. מדד הנאסד"ק משיל 0.1%, כך גם מדד דאו ג'ונס ומדד S&P 500.

15:44

בארה"ב, דרישות האבטלה בשבוע שהסתיים ב-16 לנובמבר הסתכמו ב-227,000 תביעות - ללא שינוי לעומת השבוע שקדם לו, כך לפי נתוני משרד העבודה האמריקאי. הכלכלנים צפו תביעות חדשות בגובה של 218,000 בסך הכל. מספר התביעות השבוע הקודם עודכן מטה ב-2,000 דרישות. הרמה הנוכחית הינה הגבוהה ביותר מאז חודש יוני האחרון.

מדד הייצור של פילדלפיה עלה בחודש נובמבר ל-10.4 נקודות, לעומת 5.6 נקודות בחודש אוקטובר, ולעומת התחזית לקריאה של 7 נקודות בלבד.

15:20

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עברו לטריטוריה הירוקה, לאחר הירידות שנרשמו אתמול, וזאת על רקע הדיווח באתרים מעבר לים כי ארה"ב עשויה לדחות את הטלת המכסים המתוכננת ל-15 בדצמבר הקרוב.

רק אתמול דווח ברויטרס כי השלב הראשון של הסכם הסחר לא צפוי להיסגר השנה, מה שתרם לסנטימנט השלילי במסחר בניו יורק אמש.

14:55

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות קלות בפתיחת המסחר בהמשך לנסיגה שנרשמה אמש מרמת השיא. 

באירופה המדדים נסחרים בירידות בהמשך לסנטימנט השלילי אתמול נוכח הדיווח כי השלב הראשון בהסכם הסחר לא צפוי להיחתם השנה, בניגוד לדברי הנשיא טראמפ ושר האוצר מנוצ'ין לפני חמישה שבועות. 

מדד הדאקס מאבד 0.2%, הפוטסי יורד ב-0.7% והקאק משיל 0.2%.

הביטקוין נופל מתחת לרמה של 8,000 דולרים, רמת שפל של חודש.

10:30

הבורסות באירופה יורדות היום (ה'), על רקע הידרדרות ביחסי סין-ארה"ב סביב המתרחש בהונג קונג, ועל רקע החששות להסכם הסחר "שלב 1" בין השתיים, שעלול להידחות ל-2020.

מדד סטוקס אירופה 600  צונח ביותר מ-0.6%, בהובלת נפילה של 1.3% במגזר משאבים בסיסיים. כל הבורסות המרכזיות והמגזרים נסחרים בירידות. 

שני בתי הנבחרים של ארה"ב העבירו אתמול הצעת חוק התומכת במתנגדים הפרו-דמוקרטים בהונג קונג, דבר שמקשה על טראמפ להגיע להסכם עם סין. דובר משרד החוץ הסיני הודיע כי בייג'ין "מגנה ומתנגדת בתקיפות" להצעת החוק.

בורסות אסיה ננעלו בירידות היום בהובלת בורסת הונג קונג, שצנחה ב-1.6%.

חברת טיסנקרופ  דיווחה היום על עלייה בהפסדים לשנה הפיסקאלית 2019, והורידה את תחזיותיה ל-2020. 

06:45

בורסת אסיה רושמות היום (ה') ירידות בעקבות דיווח כי הסכם סחר "שלב 1" בין ארה"ב ובין סין עשוי שלא להיחתם לפני 2020.

מדד ניקיי  ביפן צונח ב0.8%, לאחר שכבר איבד 1.8% מוקדם יותר. מדד קוספי  בקוריאה הדרומית מאבד 1.3%. מדד הנג סנג  יורד בכ-1.6%. ירידות של כ-0.4% נרשמות גם בבורסות שנחאי  ושנזן. 

באוסטרליה מדד S&P/ASX 200  מאבד 0.8%. מניות Westpac צונחות לאחר שראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון קרא לדירקטוריון הבנק לשקול "בצורה עמוקה מאוד" את עתידו של מנכ"ל החברה. מניית הבנק צנחה גם אתמול, לאחר שנגד הבנק הוגשה בקשה להטלת קנס בידי הרשות למלחמה בהלבנת הון.

בחזית הסחר, לפי הדיווח אתמול ב"רויטרס", נראה כי דרישותיה של סין להורדת תעריפים גדולה יותר מכיוון ארה"ב נענתה בדרישות גבוהות יותר מצד האמריקאים. לפי המקורבים לבית הלבן השלב הראשון לא ייצא לפועל, בעוד שטראמפ ושר האוצר סטיבן מנוצ'ין אמרו בחודש אוקטובר האחרון כי החתימה קרובה, ועשויה להגיע תוך חמישה שבועות. אם לא תירשם התקדמות כלשהי בין הצדדים, ייכנסו ב-15 בדצמבר לתוקף תעריפים שהטילה ארה"ב על מוצרים סיניים בהיקף של 156 מיליארד דולר.

מוקדם יותר אתמול העביר הסנאט בארה"ב הצעת חוק התומכת במפגינים בהונג קונג, מה שהוביל את סין להאשים את ארה"ב בהתערבות בענייני פנים. לאחר מכן טראמפ אמר כי שיחות הסחר בין המעצמות עדיין מתקיימות. עם זאת, אתמול איים טראמפ בהעלאת מכסים נוספים אם סין לא תסכים לחתום על הסכם סחר. 

אמש צוטט ראש צוות המו"מ הסיני, סגן נשיא סין ליו הי, באומרו שהוא "אופטימי בצורה זהירה" בנוגע להגעה להסכם שלב 1 עם ארה"ב אפילו כשהשיחות ממשיכות להתארך על רקע המתיחות בהונג קונג וסוגיות נוספות.

הי אמר את הדברים בבייג'ין בארוחת ערב, כך לפי גורמים שנכחו באירוע.  

בורסות וול סטריט נסוגו אמש מרמת השיא בצל הדיווחים מחזית הסחר. מדד נאסד"ק איבד 0.5%, הדאו ג'ונס ומדד S&P 500 איבדו 0.4% מערכם.