איפוס הוצאות המימון הרבעוניות הקפיץ את רווחי מליסרון ברבעון השלישי ב-25%, ל-131 מיליון שקל

ענקית הקניונים נהנתה מתחילת השנה מעליית שווי של קרוב ל-400 מיליון שקל בנכסיה • בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הציגו הקניונים האזוריים של הקבוצה גידול של 3.5%, עם פדיונות בהיקף של 5.2 מיליארד שקל • הצומח ביותר הוא קניון רמת אביב שהציג גידול של 5.6% בפדיונות

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון החדש / צילום: אביב אברמוב
אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון החדש / צילום: אביב אברמוב

ענקית הקניונים מליסרון  הציגה היום בדוחות הרבעון השלישי שלה ל-2019 ירידת ערך של כ-70 מיליון שקל בשווי נכסיה, אחרי ירידת שווי בהיקף של כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, מתחילת השנה נהנתה מליסרון מעליית שווי מרשימה של קרוב ל-400 מיליון שקל בנכסיה. זאת, לפי החברה, בעקבות "הפחתת שיעורי היוון לחלק מתזרימי המזומנים הצפויים במרבית הנכסים של עד כ-0.25%".

בדרך לשורה התחתונה, ומול ירידת ערך הנכסים הרבעונית, מליסרון נהנתה מאיפוס הוצאות המימון הרבעוניות שלה, שהסתכמו (נטו) בקצת יותר מ-1 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של יותר מ-100 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כך, הרווח הנקי הרבעוני של החברה שבשליטת היו"רית ליאורה עופר, טיפס ב-25%, ל-131 מיליון שקל. בין ינואר לספטמבר רווחיה של מליסרון קפצו ב-57% והצטברו לסכום נאה של 652 מיליון שקל - בהשפעת עלייה בהיקף שערוכי נכסיה וצמצום הוצאות המימון.

תוצאות מליסרון, במיליוני שקלים
 תוצאות מליסרון, במיליוני שקלים

בפעילות השוטפת, הכנסותיה של מליסרון נותרו ללא שינוי מהותי, כך שברבעון הם הסתכמו ב-406 מיליון שקל, והתקרבו ל-1.2 מיליארד שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה. יציבות נרשמה גם בשורה הגולמית. עוד שמרה מליסרון על יציבות ברבעון גם ברווח התפעולי הנקי (NOI) שהסתכם ב-274 מיליון שקל, ולצד זאת הציגה שיפור של כ-2% בתזרים המזומנים השוטף (FFO) הרבעוני, שהגיע ל-180 מיליון שקל.

מליסרון הציגה גידול כולל בפדיונות השוכרים של 2.8% בתשעת החודשים הראשונים של השנה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד שהסתכמו ב-6.3 מיליארד שקל. מתוכם, הקניונים האזוריים של הקבוצה הציגו גידול של 3.5% עם פדיונות בהיקף של 5.2 מיליארד שקל, בעוד שהקניונים המקומיים הציגו שחיקה קלה של 0.5% ופדיונותיהם הסתכנו ב-1.1 מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2019.

הקניון הצומח ביותר של הקבוצה הוא קניון רמת אביב שהציג גידול מרשים בפדיונות של 5.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד עם תוספת כספית לפדיונות של 41 מיליון שקל. בסך הכל מליסרון מחזיקה ב-24 נכסים מניבים, קניונים ומשרדים, עם שטחי השכרה בהיקף של כ-819 אלף מ"ר בשיעורי תפוסה של כ-96%. שניים מהבולטים בנכסיה הם הקריון שבקריית ביאליק, והשליטה (73%) בקניון רמת אביב (שבו היא מעוניינת לרכוש את החזקות השותפה מגדל), בשווי של כ-2.3-2.5 מיליארד שקל כל אחד.

מניית מליסרון, שהגיבה לדוחות בעליות מתונות, השלימה קפיצה של כ-40% מתחילת השנה ונסחרת סביב רמות השיא שלה, המשקפות לחברה שווי נוכחי של כ-9.6 מיליארד שקל.