תגובה קשה של נתניהו לאישום בשוחד: "לחקור את החוקרים"

רה"מ בנימין נתניהו מסר את תגובתו להחלטת היועמ"ש אביחי מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים • "בתהליך הזה לא חיפשו את האמת אלא חיפשו אותי... תופרים פה חליפה מיוחדת רק בשבילי"

בנימין נתניהו / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (ה') את תגובתו לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים

להודעה המלאה של היועמ"ש

לכתב האישום המלא

"נתתי את חיי למען המדינה", אמר נתניהו, "נפצעתי ונאבקתי על המדינה כדי להפוך אותנו לכוח עולמי, ואני גאה מאוד בהישגים שלנו.

"אני חייב להגיד לכם שזה הוא יום קשה מאוד, והוא קשה להרבה אנשים שתומכים בי ואוהבים אותי. אני מכבד מאוד את רשויות המשפט בישראל, אבל צריך להיות עיוור כדי לא לראות שמשהו לא טוב קורה אצל חוקרי המשטרה ואצל אנשי הפרקליטות.

"אנחנו עדים לניסיון של הפיכה שלטונית נגד ראש ממשלה בעלילות-שווא ותהליך חקירה מזוהם ומגמתי. בוודאי שמתם לב שההחלטה של היועמ"ש מתפרסמת דווקא היום, במהירות שיא חסרת תקדים, בעיתוי הרגיש ביותר של המערכת הפוליטית מאז קום המדינה. בדיוק כפי שכתב החשדות פורסם כמה שבועות לפני הכרעת הבוחר, בעת הרגישה ביותר. העובדות הללו ממחישות עד כמה התהליך הזה נגוע בשיקולים זרים. הוא נועד להפיל ראש ממשלה של הימין, אותי, אשר בניגוד לתקשורת המגויסת, רוצה לראות שוק דעות חופשי.

"ראש ממשלה שמאמין בישראל חזקה וגדולה ולא במדינה מצומקת ומרכינת ראש. אני פונה כאן, לא רק לתומכיי אלא גם ליריבי הפוליטיים, שמבינים שהמדינה שלנו, כדי שהיא תתקיים, צריכה שלטון חוק חסר פניות".

ראש הממשלה המשיך ואמר: "כל חיי אני עובד קשה ומשלם מחירים כבדים, אבל מה שקרה בתהליך המזוהם נגדי יצירת עבירות חדשות, זה הגיע לשיאו היום, ואני אומר לכם, זה מזעזע לא רק אותי אלא גם את המוני האזרחים ולא רק בצד הימני של המפה. התהליך המזוהם מעורר שאלות נוקבות ביחס לעבודת המשטרה והפרקליטות. אתם יודעים שהציבור, וזה כבר נבדק, שהציבור איבד בהם אמון. 

"זה התחיל כאשר סיכלו את כהונת ריבלין ונאמן כשרי משפטים, וכאשר סיכלו את כהונת רפאל איתן כשר או כאשר סיכלו את כהונת גל הירש כמפכ"ל. כאשר סגרו את התיק נגד רות דוד. כאשר מסכלים את הכהונה של השופטת הילה גרסטל כמבקרת הפרקליטות. גרסטל אמרה על כך שהפרקליטות חולה, ושפרקליט המדינה שי ניצן לא ראוי לכהן שם. כל אלה אינן סתם תקלות. זו שיטה, זה תהליך מזוהם שחייבים לשים לו סוף.

"אני יודע שכל ביקורת שאני אגיד, יאמרו לי 'איך אתה מעז לפגוע כך בשלטון חוק'. אתם צריכים לדרוש לחקור את החוקרים, כי הגיע הזמן שהציבור יקבל תשובות, גם לגבי החקירות המזוהמות נגדי. בתהליך הזה לא חיפשו את האמת, אלא חיפשו אותי.

"החוקרים לא לחצו על העדים אלא סחטו אותם באיומים כדי שיגידו שקר ושיגידו מה שהחוקרים רוצים לשמוע. לקחו את ניר חפץ,כל תיק 4000 המפבורק ואיימו עליו, כמו בעולם פשע. 'נהרוס לך את המשפחה, הילדים שלך לא ידברו אתך'. הסתירו את הסחיטה הזו מן היועמ"ש ואחר-כך הטילו על הסחיטה צו איסור פרסום. למה, מה יש להם להסתיר מן הציבור? האם עורכי הדין ליאת בן-ארי ושי ניצן ידעו ואישרו זאת?

"התהליך הזה של סחיטת עדי מדינה נודע לנו במקרה. הכניסו את החומר הזה בטעות. מה עוד מסתירים מן הציבור בנוגע לימים של גיוס עדי המדינה? רק אתמול קיבלנו פצצה נוספת - שמענו שגם על שלמה פילבר עשו תרגיל חסוי וחמור, גם זה תרגיל עברייני. גם במקרה הזה התרגיל הוסתר מאיתנו. זו בדיוק אותה השיטה שראינו גם במקרה של חקירה מזוהמת אחרת שהייתה קשורה בי. חוקר משטרה בכיר איים על עובדת בית במעון שתיתן עדות שקר נגד, ואם לא,היא תלך לכלא".

נתניהו המשיך ואמר: "אני חושב שכל מי ששומע את זה צריך להיות מזועזע. באיזו מדינת חוק עושים דברים כאלה? אני מכיר משטרים שזה קורה בהם, אבל בדמוקרטיה? ומה הם עושים נגד זה? לא כלום. באיזה דמוקרטיה פרקליט המדינה מוציא מיילים לשופטים מכהנים ומתדרך אותם כיצד לדבר בתקשורת נגד ראש הממשלה?

"יש אינסוף דוגמאות לזיהום החקירה, והדוגמה האחרונה - חוקרי המשטרה לוקחים את הטלפונים הסלולריים של הדוברים שלי ללא צו בית המשפט, וכשהם יודעים שזה בניגוד לחוק, והם מצפצפים. אותם חוקרי משטר, בכוונת מכוון לא חקרו את עשרות חברי הכנסת שהגישו את החוק לסגירת 'ישראל היום'. 42 חברי כנסת הגישו את החוק הזה, והם לא נחקרו, אף אחד מהם לא נשאל אפילו שאלה אחת. לפי הפרקליטות, זה שוחד. הם קיבלו סיקור חיובי תמורת פעולה שלטונית. הם אפילו לא נחקרו. אבל למה לא חקרו אותם? לזה קוראים אכיפה בררנית. זו אכיפה בררנית על סטרואידים ותפירת תיקים. תופרים פה חליפה מיוחדת רק בשבילי.

"פה תפרו חליפה מיוחדת ראשונה בהיסטוריה רק בשבילי. זו הפעם הראשונה בתולדות ישראל והדמוקרטיה שחוקרי משטרה ופרקליטות חוקרים יחסים בין התקשורת לפוליטיקאים, אבל חוקרים רק אדם אחד - אותי. אפילו שי ניצן אמר שזה תקדים. הם מתחילים ממני. יש דין אחד לאחרים ודין אחר לנתניהו. אין אדם אחד שלא יודע כמה תקשורת שלילית קיבלנו. 

"הציבור זכאי לחקירות נקיות שמחפשות את האמת. הדרך היחידה לשקם את אמון הציבור במערכת היא להקים ועדה ציבורית חיצונית בלתי תלויה. הגיע הזמן לחקור את החוקרים. הגיע הזמן לחקור את הפרקליטות שמאשרת. 

"אני מאוד מכבד את הפרקליטים והשוטרים. לצערי מנדלבליט לא עמד בלחץ של שי ניצן, והוא נכנע למערכת שהוא יצא בעבר בחורמה נגדה. כל אחד מכיר את תחושת העוול הנוראי וכאשר אתה עומד מול זה חסר אונים. 

"מה שאני עובר זה לא קל, וגם אני בן אדם. מה שעוברת משפחתי זה לא קל. שופכים את דמי ואת דמם של רעייתי ובני ברשעות שאין כדוגמתה. ולא אסתיר שקשה לי ושיעצו לי להרכין ראש, לנטוש את העקרונות שלי, להתאתרג. אבל תחושת הצדק והאמת בוערת בי. אני לא מוכן להשלים עם העובדה שבמדינה שעבורה נלחמתי ונפצעתי, והובלתי להישגים חסרי תקדים וששמתי אותה במקום מכובד על מפת האומות - אני לא אתן שיהיה פה זיהום חקירות כזה ואכיפה בררנית ועיוות דין.

"לא אתן לשקר לנצח. צריך לעשות דבר אחד, סוף-סוף, לחקור את החוקרים".

בעקבות נאום נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "יש לי אמון מלא בגורמי אכיפת החוק בראשות היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. אני בטוח כי הם עושים את עבודתם נאמנה, ביושר ובמקצועיות. אין בישראל הפיכה שלטונית אלא התבצרות בשלטון.

"נתניהו בהופעתו הערב הוכיח שהוא חייב לסיים את תפקידו וללכת ולהתמקד בענייניו המשפטיים. גם הוא יודע כי האתגרים הגדולים והמורכבים הניצבים בפני מדינת ישראל, גם בזירה הביטחונית וגם בזירה החברתית והכלכלית, מחייבים ראש ממשלה שישקיע בהם את כל זמנו, מרצו וכוחו".

 

מסביבת עד המדינה שלמה פילבר נמסר: "ידוע היטב לכל מי שבחן את הדברים כי אין כל מניע נסתר, אישי או סודי מאחורי עדותו פילבר. הוא לא נסחט ולא ניתן היה לסחיטה. חבל שהדברים נאמרו על-ידי אומרם".

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ארנון (נוני) מוזס, שאול ואיריס אלוביץ' הם בעיצומם. כל החשודים מכחישים את המיוחס להם, ועומדת לזכותם חזקת החפות.