גדעון סער: "אני קורא לערוך פריימריז בזק בתוך ה-21 יום הבאים; אוכל להרכיב ממשלה"

ח"כ גדעון סער התייחס היום לראשונה להחלטתו של היועמ"ש להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה • בראיון ל"פגוש את העיתונות" אמר סער: "נתניהו לא הצליח להקים ממשלה פעמיים" • הליכוד: "סער כהרגלו מגלה אפס נאמנות ומקסימום חתרנות"

גדעון סער / צילום: טל שניידר, גלובס
גדעון סער / צילום: טל שניידר, גלובס

בראיון ראשון לאחר ההודעה על הגשת כתב אישום חמור נגד ראש הממשלה נתניהו, הגיע היום ח"כ גדעון סער לתוכנית "פגוש את העיתונות" וחזר על התחייבותו להתמודד לראשות מפלגת הליכוד בפריימריז לקראת הבחירות לכנסת ה-23.

סער סיפר ששמע בעצב את הדברים של מנדלבליט כאשר היה בדרכו לטבריה. "נתניהו הביא לישראל הישגים אדירים. אני עבדתי איתו למעלה מ-20 שנה, רוב השנים בכבוד והערכה. זה היה ערב עצוב".

עוד אמר סער: "מי שמרשיע זה רק בית משפט עצמאי וחזקת החפות עומדת לו. אני מקווה ומייחל שהוא יוכיח את חפותו".

באשר ל"הפיכה השלטונית" וקמפיין הרשתות לחקור את החוקרים, אמר סער: "אני שנים מדבר על כך שנדרש תיקון גדול בחקירות המשטרה, בפרקליטות וברשות השופטת. לצערי, למעלה מעשור של שלטון הליכוד, לא קרה דבר".

לדברי סער, השר יעקב נאמן לא קיבל גיבוי לפיצול תפקיד היועמ"ש. "אני עצמי אחרי פס"ד המסתננים הבאתי הצעה לפסקת ההתגברות אך לצערי לא נעשה דבר".

באשר לניסוחים של נתניהו על הפיכה שלטונית אמר סער "אי אפשר לדבר על החלטת היועמ"ש כעל הפיכה שלטונית. זהו לא ניסיון להפיכה שלטונית, זה לא אחראי לומר זאת".

"ראש הממשלה לא יכול לומר על החלטה של יועמ"ש בגדר סמכותו החוקית, להעמדה לדין, אותו יועמ"ש שנתניהו מינה, ואדם שאני מכיר את יושרו. זה לא נסיון הפיכה וזה לא אחראי להגיד את זה. זה כפירה בממלכתיות. הליכוד הרי המציא את הממלכתיות, לפני כן הייתה כאן מדינת מפלגה. הוא לא מבקש לתקן את המערכות אלא לרסק את המערכות".

עוד אמר סער: "נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה גם אם נלך לבחירות שלישיות או רביעיות או חמישיות".

סער נשאל על ידי מצליח האם נתניהו יכול להוביל את הליכוד, וענה "האם הוא יכול? התשובה היא כן, משפטית החוק ברור. ראש ממשלה יכול לכהן עם כתב אישום. זו התחכמות להגיד שהוא לא יכול להתמודד. אני גם קורא ליועמ"ש לא לנסות להביא לפסילתו בדרך המשפטית.

"אבל הבעיה אינה משפטית, אלא שנתניהו לא הצליח להקים ממשלה פעמיים. הוא קיבל גיבוי מוחלט מכל אחד מאיתנו וגם במהלכים שגויים כמו פיזור הכנסת, שזה היה מהלך שגוי לחלוטין מבחינה פוליטית.

"אני לא שמעתי שאחרי בחירות 3 או 4 או יותר, הוא יצליח להקים ממשלה. זה יכול להיות המשך המשבר המטורף הזה, או חלילה מסירת השלטון ליריבנו הפוליטיים. אנחנו כבר לא רחוקים מזה... בפעם הראשונה אחרי הרבה שנים אנחנו כבר לא הרוב בכנסת".

סער אמר שהוא פונה לראש הממשלה ואומר "תן ידך למהלך של פריימריז מוקדמים, אפשר התמודדות חופשית על מנת שנוכל להבטיח את שלטון הליכוד, כדי שנמנע את המשבר המטורף הזה. אני קורא לערוך פריימריז בזק בתוך ה-21 יום הבאים; אוכל להרכיב ממשלה".

לדבריו, "אני אוכל להקים ממשלה בקלות. אבל יש עוד שיכולים, שיעלו על המגרש. ואם חברי הליכוד ירצו שנתניהו ימשיך להוביל באותו תוואי, לדעתי זה עם הראש בקיר. זה לא תנועה הרשומה בטאבו על שם מישהו אחד".

מהליכוד נמסר: "יו"ר הליכוד הוא ראש הממשלה נתניהו שהביא לליכוד 32 מנדטים בפתק מחל עליו נכתב 'הליכוד בראשות נתניהו'.

"מצער לראות שבזמן שראש הממשלה נתניהו שומר על ביטחון ישראל בכל החזיתות ופועל לשמר את שלטון הליכוד, גדעון סער כהרגלו מגלה אפס נאמנות ומקסימום חתרנות".