לראשונה בוועידת האקלים הישראלית: פרס ע"ש נחמה ריבלין לקיימות

הפרס הוענק לארבעה פרויקטים סביבתיים נבחרים, שניים מקומיים ושניים ארציים, על פעילות יוצאת הדופן שלהם

ראובן ריבלין / צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
ראובן ריבלין / צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

נשיא המדינה, ראובן "רובי" ריבלין, העניק היום (א') לראשונה לארבעה זוכים את הפרס ע"ש נחמה ריבלין לקיימות, במסגרת ועידת האקלים הישראלית הרביעית.

הפרס הוענק לארבעה פרויקטים סביבתיים נבחרים, שניים מקומיים ושניים ארציים, על פעילות יוצאת הדופן שלהם.

הזוכים הם מכתב הרבנים נגד שימוש בפלסטיק חד פעמי, תנועת מחאת התלמידים למען האקלים בישראל, המאבק לאוויר נקי במפרץ חיפה ועמק הצבאים בירושלים. לארבעה הוענקו פסלונים פרי יצירתה של נירית לבב פקר, אמנית קיימות שעובדת בעיקר עם חומרים שנועדים לזריקה, ובנוסף, יוזמי מכתב הרבנים נגד שימוש בפלסטיק חד פעמי יקבלו סרטון תדמית מתנת קשת 12 הכולל בימוי, הפקה, צילום ועריכה, בשווי של 30 אלף שקל.

"נחמה הייתה מהראשונות להבין שאקולוגיה, קיימות והגנת הסביבה, כבר מזמן אינן בגדר נושא שמסתכם באהבת הטבע. התחזיות בנוגע לשינויי האקלים הפכו את התחום הזה מֵעִניין שולי, של חובבי טבע, ו"משוגעים לדבר" לבעיה רצינית, שעומדת לפתחם של מנהיגי העולם כולו״, אמר נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, במעמד הטקס. ״אני זוכר איך סיפרה לי על שיחתה, עם מלאניה טראמפ, הגברת הראשונה של ארצות הברית, על משבר האקלים. כשהיא הייתה בוויטנאם, היא סיפרה בגאווה על מדינת ישראל, וגם הסבירה על הגינה הקהילתית שהיא שתלה בבית הנשיא. לה לא היה ספק. היא הבינה שהעולם שלנו עובר שינויים מסוכנים, שמחייבים אותנו לקחת אחריות. ונחמה האמינה שהמפתח לשינוי עובר אצל כל אחד ואחת מאתנו: בבית, ובקהילה. שינוי קטן, באופן שבו אנו מתנהלים בחיי היום-יום: בהפרדת פסולת, בצריכה נבונה, בשימוש חוזר כדי לייצר פחות פסולת. כל צעד קטן כזה, כך האמינה נחמה, הוא כבר צעד חשוב. הוא לקיחת אחריות".

הפרס הוענק במסגרת ועידת האקלים הישראלית הרביעית שנערכה היום במוזיאון לאמנות בת"א ובה נכחו כ-1,700 אישה ואיש. ועידת האקלים היא יוזמה של קואליציית האקלים הישראלית שחברים בה ארגוני סביבה בהם החברה להגנת הטבע, גרינפיס, צלול, מגמה ירוקה, מרכז השל לקיימות וחיים וסביבה.