פשרה בתביעת הדיבה של גנץ נגד "ישראל היום": העיתון יתרום 50 אלף שקל ללא הודאה בטענות

עפ"י הסכם הפשרה, "ישראל היום" יעביר תרומה בסך 50,000 שקל לטובת מטרה על-פי בחירתו של בני גנץ, ללא שיצטרך להודות בטענותיו

הסכם פשרה בתביעת הדיבה שהגיש יו"ר כחול לבן בני גנץ נגד העיתון "ישראל היום". על-פי הסכם הפשרה, "ישראל היום" יעביר תרומה בסך 50,000 שקל לטובת מטרה על-פי בחירתו של גנץ, ללא שתצטרך להודות בטענותיו.

"התובע החליט כי סכום של 25,000 שקל ייתרם למשפחתם של אלעזר ורפאל אוחנה ז"ל; סכום של 25,000 שקלים ייתרם לעמותת עולים ביחד, עמותה הפועלת לשילובם המלא של יוצאי אתיופיה בתעסוקה בישראל".

עוד קובע הסדר הפשרה כי כתבי העיתון "יקפידו כי דיווחיהם ביחס לתובע יהיו הוגנים, נאותים ובהתאם לדין", זאת מבלי להודות בטענות של גנץ כי העיתון פרסום רצף של שקרים גסים ובדותות נגדו, בכוונת מכוון ובחוסר תום-לב גמור, מתוך מטרה לפגוע בו פוליטית ערב הבחירות לכנסת ה-21.

התביעה הוגשה ב-7 למרץ השנה על-ידי בני גנץ באמצעות עורכי דינו, בעז בן-צור, גיא רוה וכרמל בן-צור. גנץ תבע את "ישראל היום", את עורך "ישראל היום" בועז ביסמוט ואת הכתבת דניאל רוט-אבנרי בסך מיליון שקל בגין סדרה של פרסומים כוזבים, לטענתו, הנוגעים להאשמות בדויות שפרסמה לגביו נאוה ג'ייקובס בפייסבוק.

נגד גנץ, כזכור, פורסמו שתי טענות בנוגע להטרדה מינית: האחת על-ידי נאוה ג'ייקובס המתגוררת בארה"ב, אשר טוענת כי בעת שהייתה בת 14 הוא חשף את עצמו בפניה. תלונה שנייה הגיעה מטעם אדם אנונימי ששוחח עם "ישראל היום", שטען כי בזמן שאחותו הייתה בת 7 חשף עצמו גנץ בפניה ובפני אמו. לאחר שאחותו, הנפגעת לכאורה, טענה כי לא היו דברים מעולם, פרסם "ישראל היום" כי אחיה נמצא דובר אמת בפוליגרף - מה שהיה, ככל הנראה, הקש ששבר את גב הגמל מבחינת גנץ.

לטענת גנץ, הטענות שהועלו בכתבה הן כוזבות ואף הופרכו בצורה פוזיטיבית על-ידי אותה "מתלוננת", אשר ציינה כי "מבחינתי אין סיפור כזה... זה מבחינתי לא קרה". גנץ טען בתביעתו כי "אין שחר לדברים, מדובר בפרסומים כוזבים ושקריים. עלילתם-דם מוחלטת. לא היו דברים מעולם".

יו"ר כחול לבן טען מתחילת קמפיין מערכת הבחירות כי העיתון תומך באופן מוצהר בראש הממשלה בנימין נתניהו, מסקר אותו באופן מוטה ומפרסם דיווחים שקריים הנוגעים אליו. במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים ששלח לעיתון, כתב גנץ כי "נוכח חזרתכם האובססיבית על פרסומים בדויים אלה, הרי שככל שלא תפעלו כתוך שעתיים ממועד קבלת מכתבנו זה, תוגש נגדכם תביעה מחר".

לטענתו, "בדיקת הפוליגרף מפוקפקת בעליל, שמתמונתה כפי שפורסמה נמחק תאריך ביצוע הבדיקה, כמו גם שמוע של מבצעה - 'המתלונן' דובר אמת. כאמור, כל זאת שעה ש'כלת השמחה', אותה 'אחות קטנה', כופרת בדברים לחלוטין".