נתניהו: "אני מרגיש אנרגיות בשטח, יש לי תמיכה מהאזרחים"

בפגישה שקיים היום רה"מ עם ראשי רשויות תומכי ליכוד, הוא ציין בפני הנוכחים כי שלטון החוק לא שוויוני כלפיו, והדגיש כי ההחלטה בנוגע לעתידו צריכה להיות בידי אזרחי ישראל • "אי-אפשר שתהיה הדחת עדים בסחיטה באיומים. זאת לא דמוקרטיה"

בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ב') עם ראשי רשויות תומכי ליכוד. בפגישה נכחו חיים ביבס, ראש מועצת מודיעין; יאיר רביבו, ראש עירית לוד; צביקה ברוט, ראש עירית בת ים; ודוד אלחייאני, יו"ר מועצת יש"ע.

בפגישה אמר נתניהו כי הוא מרגיש אנרגיות בשטח: "יש אנרגיות שלא הרגשתי מעודי - ואני לא נחשב אופטימי בדרך-כלל. יש הרבה כאב אבל גם המון תמיכה מאזרחי ישראל", אמר נתניהו.

מחר (ג') תיערך הפגנת תמיכה בראש הממשלה בתל-אביב, ייתכן שבהשתתפות נתניהו עצמו. ראשי מפלגות מבלוק הימין אינם מעוניינים בשלב זה להשתתף בהפגנת התמיכה.

לדברי נתניהו היום במפגש עם ראשי הרשויות, המשימה העיקרית שלו היא עדיין ממשלת אחדות, אם כי נראה שכינוסים מן הסוג הזה עם ראשי ערים הם למעשה שלב ראשון בדרך לקמפיין בחירות.

עוד אמר נתניהו כי מתקיימים במקביל מגעים עם כחול לבן. "הדבר דרוש דווקא מטעמים שלא את כולם אני יכול לפרט. יש אתגרים מיידיים, והם לא קטנים. תקפנו בעזה לפני שבועיים, בסוריה לפני שבוע, יש מעצמה שחרטה על דגלה להשמיד אותנו, והיא מנסה לירות טילים מדויקים נגדנו מאיראן, עיראק, סוריה, לבנון ועזה, וצריך להילחם בהם. אני נלחם בהם, לפעמים לבד בעולם. המלחמה הזאת תקבע אם נחיה או נמות", אמר נתניהו.

נתניהו ציין בפני הנוכחים כי שלטון החוק אינו שוויוני כלפיו, והדגיש כי ההחלטה בנוגע לעתידו צריכה להיות בידי אזרחי ישראל. "זאת מהות הדמוקרטיה, הרוב קובע, וזה לא נקבע ולא מסוכל במקום אחר. צריך לאפשר בדיקה של כל הקלקולים הללו (בפרקליטות)". 

עוד אמר נתניהו כי "אי-אפשר שתהיה הדחת עדים בסחיטה באיומים. זאת לא דמוקרטיה. למען הדמוקרטיה ולמען שלטון החוק צריך לתקן את הקלקולים. אף אחד לא מעל החוק - לא ראש ממשלה, לא נשיא, לא משטרה ולא פרקליטות".

ביבס, רביבו, אלחייאני וברוט הביעו כולם תמיכה בלתי מסויגת בנתניהו. רביבו אמר: "לכולנו (ראשי הערים) עכשיו יש תיק 2000. לקחו את הכוח מנבחרי הציבור והעבירו אותו ליועמ"שים ולפקידים. יש לא מעט ראשי ערים ונבחרי ציבור שנפתחו נגדם תהליכים משפטיים שבסוף נסגרו. איפה הם היום? מישהו החזיר אותם לתפקיד אחרי שהודחו? מישהו החזיר את השנים שאבדו להם? מישהו זוכר את זה?".

צביקה ברוט אמר לנתניהו: "המאבק שלך הוא המאבק של כולנו. נגד אכיפה בררנית, נגד תהליכים משפטיים שהיעד שלהם סומן מראש, נגד רדיפה משפטית. אנחנו מחזקים אותך ואת המשפחה שלך ומודים לכם על כך שאתם מובילים את המאבק הזה של כולנו". 

*** חזקת החפות: גם אחרי הגשת כתב האישום, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, ההליך המשפטי עדיין בעיצומו, ועומדת לזכותו חזקת החפות.