קינסטליך: אם לא תושב הרכבת - יבוטל הסכם הגג בראשל"צ

ראש עיריית ראשון לציון תובע להחזיר את הקו הישיר ממזרח העיר לתל אביב

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון / צילום: יוסי כהן
רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון / צילום: יוסי כהן

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הודיע כי הוא שוקל לבטל את הסכמי הגג שנחתמו בין הממשלה לעירייה, וזאת על רקע הפרת הבטחת הממשלה, להשיב את קו הרכבת בין תחנת ראשונים במזרח העיר, לתל אביב. קו זה בוטל לטובת חידוש הרכבת לירושלים, ולטענת קינסטליך, הובטח לו כי יושב לפעילות עד לסוף השנה. באחרונה נודע לו, כי גם בשנה הבאה אין סיכוי שהקו יפעל.

עוד בשנה שעברה העירייה, שבראשה עמד אז דב צור, עתרה לבג"צ בבקשה לצו על תנאי שידרוש משר התחבורה הקודם ישראל כץ ומרכבת ישראל שיענה, מדוע לא להשיב את הקו, שבוטל באפריל 2018. ואולם לפני 10 ימים, בעקבות המלצת שופטי בית המשפט, מני מזוז, ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף, לבטל את העתירה, ולאחר שהשופטים הביעו תקווה כי " אנו מביעים תקוותנו כי במגעים שבין העירייה למשרד התחבורה והרכבת ימצא פתרון להנחת דעת כל הצדדים", החליט קינסטליך להשתמש באיום הביטול של הסכמי הגג, או לפחות חלקם.

"אני שוקל בכובד ראש לפרוש מהסכמי הגג, או להחריג מההסכם את כל החלק המזרחי של העיר, שפונה כמעט 8,000 יחידות דיור. לא אתן שבחלק המזרחי של העיר לא תהיה תחבורה ציבורית. חלק מתנאים לתושבים, מעבר לגני ילדים ובתי ספר, זה גם תחבורה ציבורית. וברגע שביטלו את הרכבת מראשון לציון לתל אביב ברגע אחד בלי להניד עפעף קיבלתי מהם הבטחה שהקו יחזור לפעול בסוף השנה, אבל עכשיו אומרים שלא רואים אותו עובד גם ב-2020", אמר קינסטליך לגלובס.

עם זאת הדגיש, כי הביטול, באם ימומש, יהיה תקף רק לפרויקטים עתידיים, ולא למבנים שהליכי ההגרלות ושיווקי הקרקע הסתיימו לגביהם.