גדעון סער ממשיך לצבור תומכים בקרב ראשי ערים מן הליכוד

אחרי ראשי הערים של עכו, אופקים ואפילו רמת גן, מצטרף היום לתומכים בגדעון סער ראש עיריית אילת, יצחק מאיר הלוי • הלוי היה במערכת יחסים מורכבת מאוד עם רה"מ נתניהו בשנה האחרונה על רקע סגירת שדה דב בתל אביב

מאיר יצחק הלוי ראש העיר אילת / צילום: שלומי יוסף
מאיר יצחק הלוי ראש העיר אילת / צילום: שלומי יוסף

אחרי ראשי הערים של עכו, אופקים ורמת גן, ראש עירייה מתנועת הליכוד מצטרף היום (ה') לתמיכה בגדעון סער. ראש עיריית אילת, יצחק מאיר הלוי, אשר היה במערכת יחסים מורכבת מאוד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנה האחרונה על רקע סגירת שדה דב, פרסם הבוקר הודעה בעמוד הפייסבוק שלו הקוראת לקיים פריימריז על הנהגת התנועה.

"המציאות העכשווית לא מיטיבה עם מורשת נתניהו; הקיפאון השלטוני שאנו עדים לו בשנה האחרונה, הכאוס והפילוג החברתי השורר בעת הזו פוגע פגיעה אנושה בתושבי המדינה, בנזקקיה, בבטחונה, בשגשוגה ובעתידה. אני קורא לראש הממשלה לגלות מנהיגות אמיצה, להציב את טובת תושבי מדינת ישראל בראש סדר העדיפויות, ובתוך כך לאפשר למי מהמנהיגים הפוליטיים המעוניינים בכך, לנסות, בדרך הדמוקרטית, הטבעית והמתבקשת ביותר להביא את אמונותיו ומנהיגותו למבחן הבחירה החופשית והדמוקרטית", כתב הלוי.

הפוסט הרשמי של מאיר יצחק הלוי על גדעון סער / צילום: צילום מסך מפייסבוק
 הפוסט הרשמי של מאיר יצחק הלוי על גדעון סער / צילום: צילום מסך מפייסבוק

הלוי העביר ביקורת על הקריאות המתייגות את סער כחתרן או בוגד: "קריאה להתמודדות אינה חתרנות וודאי שלא בגידה; זוהי קריאה לגיטימית מצד פוליטיקאים לגיטימיים, ברצותם לשנות מציאות שלטונית. אני מתקשה להבין את אותם חברי ליכוד (שחלקם הגדול הם חברים אישיים שלי שנים ארוכות) המשתלחים ללא רסן באנשים ראויים שכל שביקשו הוא לקיים הליך דמוקרטי ולהציע עצמם לבחירה. לגדעון סער ולכל חברי הליכוד, הרואים עצמם מתאימים להנהיג את התנועה - יש את הזכות הדמוקרטית, המוסרית והצודקת לבקש ולדרוש לעמוד לבחירה".

סער דורש קיום פריימריז בזק בתוך מסגרת הימים שעד 11 בדצמבר, וזאת כדי למנוע יציאה למערכת בחירות לכנסת ה-23, אולם חיים כץ, המשמש כיו"ר מרכז המפלגה, ממתין לתשובה מנתניהו בנוגע למועד קיום הפריימריז, כאשר נתניהו ככל הידוע אינו מתכוון לאפשר זאת כעת אלא מעוניין לחכות עד אחרי פיזור הכנסת.

במקביל, מנסה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין למצוא פתרון למשבר. הבוקר נפגש אדלשטיין עם השר אריה דרעי ואמר לו "התחלנו בניסיון להוציא את המערכת הפוליטית מהקיפאון העמוק אליו היא נכנסה. השר דרעי הוא גורם חשוב מאוד באפשרות להקים ממשלת אחדות".