לאחר גיוסי האג"ח: זרוע הנדל"ן של תשובה בקנדה מקדמת הנפקת מניות בתל אביב

אלעד קנדה הרחיבה את פעילותה משמעותית, לאחר שהשלימה השנה את רכישת קרן הנדל"ן הצפון אמריקאית אג'לן ב-393 מיליון דולר קנדי

יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי
יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי

כשנתיים וחצי אחרי שהתחילה להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב באמצעות אג"ח, מגבירה חברת הנדל"ן אלעד קנדה של יצחק תשובה את המהלכים לקידום הנפקת מניותיה בתל אביב, העשויה לצאת לפועל כבר בזמן הקרוב. מעדכון של אלעד קנדה בעניין עולה כי החברה הזמינה הערכת שווי כלכלית, וכי "תבחן אפשרות להנפקת מניות ראשונה לציבור בישראל במהלך המחצית הראשונה של 2020".

בדוחותיה הכספיים ל-2018, שפורסמו בחודש מרץ האחרון, הוסיפה אלעד קנדה כי היא "בוחנת אפשרות לביצוע הנפקת מניות לציבור במהלך שנת 2019", אבל מאז לא נרשמה התקדמות בעניין זה.

אלעד קנדה השלימה גיוס חוב ציבורי ראשון בבורסת ת"א באוגוסט 2018, אז גייסה כ-200 מיליון שקל, וכמה שבועות לאחר מכן הרחיבה את סדרת האג"ח (א') באמצעות הנפקה פרטית בהיקף של כ-55 מיליון שקל נוספים. באוקטובר האחרון הנפיקה אלעד קנדה סדרת אג"ח נוספת (ב'), בהיקף של כ-520 מיליון שקל, וכיום היקפן של צמד איגרות החוב הנסחרות שלה, בדירוג A מינוס של חברת S&P מעלות, מסתכם בכ-800 מיליון שקל.

אלעד קנדה עוסקת בניהול, בהחזקה ובפיתוח של נדל"ן במרכז קנדה, בעיקר בערים טורונטו ומונטריאול, והיא חלק מקבוצת אלעד גרופ, הפועלת בצפון אמריקה בעבור תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, במגוון תחומי פעילות.

בעדכון נוסף מסרה אלעד קנדה כי אלעד גרופ בוחנת אפשרות לגיוס אג"ח פרטיות באמצעות אחת מחברות הקבוצה, "לשם הפחתת עלויות מימון והארכת מח"מ בדרך של מימון מחדש", וכי בין השאר, יובטחו בשיעבוד על מניותיה של אלעד קנדה.

הכנסות ינואר-ספטמבר זינקו פי שבעה

במקביל עדכנה אלעד קנדה על תרומת בעלים בהיקף של כ-120 מיליון דולר קנדי על ידי אלעד גרופ, שמצדה תקבל נתח מיחידות שותף מוגבל באלעד קנדה, לאחר פיצולן לשני סוגים, ועל בסיס הערכת שווי כלכלי.

אלעד קנדה הרחיבה מאוד את פעילותה בחודשים האחרונים, לאחר שהשלימה באמצע פברואר את רכישת קרן הנדל"ן הצפון אמריקאית אג'לן (Agellan) תמורת 393 מיליון דולר קנדי. אג'לן מחזיקה בבעלותה פורטפוליו של נכסים מניבים בשווי כולל של כ-720 מיליון דולר קנדי, המפוזרים ברחבי ארה"ב ומייצרים NOI (הכנסה תפעולית נטו) שנתי של כ-54 מיליון דולר קנדי.

בדוחותיה הכספיים שפורסמו הבוקר (ה'), הציגה אלעד קנדה קפיצה של פי שבעה בהכנסותיה לתשעת החודשים הראשונים של 2019, שהגיעו ל-213 מיליון דולר קנדי, ורווח נקי של 78 מיליון דולר קנדי, אחרי שורה תחתונה שלילית בין ינואר לספטמבר 2018. נוסף על תרומת קרן אג'לן, שהגדילה את הכנסותיה מהשכרת נכסים והעלתה את היקף שערוכי הנכסים שרשמה, בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית נהנתה אלעד קנדה מעלייה חדה בהכנסות מאכלוס דירות באחד הפרויקטים שלה.