אלעד קנדה השלימה רכישת קרן הריט Agellan ב-302 מיליון דולר

חברת הנדל"ן של יצחק תשובה השלימה אתמול את העסקה לרכישת החזקות הציבור (כ-81%) של הקרן Agellan Commercial • כעת מחזיקה אלעד קנדה בבעלות על 44 נכסי נדל"ן להשקעה בארה"ב ובקנדה בשטח כולל של 557.5 אלף מ"ר • רפי לזר, מנכ"ל אלעד קנדה: "זו אבן דרך מהותית עבור אלעד קנדה"

יצחק תשובה/ צילום: גדעון לוין
יצחק תשובה/ צילום: גדעון לוין

חברת הנדל"ן אלעד קנדה שבבעלות יצחק תשובה, השלימה אתמול את העסקה לרכישת החזקות הציבור (כ-81%) בקרן הריט הקנדית Agellan Commercial תמורת כ-400 מיליון דולר קנדי (כ-302 מיליון דולר ארה"ב), כולל עלויות עסקה. בעקבות השלמת הרכישה מחזיקה כעת אלעד קנדה במלוא הבעלות על קרן הריט, שברשותה 44 נכסי נדל"ן להשקעה בארה"ב ובקנדה בשטח כולל של 557.5 אלף מ"ר.

לדברי רפי לזר, מנכ"ל אלעד קנדה, "העסקה מהווה אבן דרך מהותית עבור אלעד קנדה, והיא צעד אסטרטגי חשוב להמשך צמיחתנו בתחום הנכסים המניבים". נכסי הקרן שנרכשה ממוקמים ב-11 שווקים מרכזיים ובהם שיקגו, אטלנטה, טמפה, יוסטון, דאלאס ועוד. הם כוללים 39 פארקי עסקים (נכסים משולבים של משרדים עם אזורי אחסון) בשטח של 474 אלף מ"ר ו-5 בנייני משרדים בשטח של 84 אלף מ"ר.

סך שווי נכסי הקרן מסתכם ב-680 מיליון דולר קנדי ואילו ההון העצמי שלה (לאחר השלמת מימון מחדש במסגרת עסקת הרכישה) ב-150 מיליון דולר קנדי. נכון להיום עומד שיעור התפוסה הממוצע בנכסי הקרן על 97% והיא צפויה לייצר NOI (רווח מהפעלת נכסים) של כ-53 מיליון דולר ב-2019.

עיקר המימון: מתזרים פנוי

את העסקה השלימה אלעד קנדה באמצעיות כמה מקורות. הראשון והמרכזי שבהם הוא תזרים פנוי של 275.7 מיליון דולר קנדי, שנבע מהחלפת הלוואות ישנות על נכסי הקרן, בהלוואות חדשות בהיקף של 534.1 מיליון דולר קנדי שהתקבלו מתאגיד בנקאי בינלאומי. עוד 45.5 מיליון דולר קנדי שולמו מתוך קופת המזומנים של קרן הריט, בעוד שאלעד קנדה עצמה תרמה לעסקה 75 מיליון דולר קנדה ממקורותיה העצמיים, ובהם כספי האג"ח שגייסה אשתקד בישראל. את יתרת הסכום (7 מיליון דולר קנדי) תרמה אלעד גרופ כהשקעה הונית.

אלעד קנדה עוסקת בניהול, בהחזקה ובפיתוח של נדל"ן בקנדה, בעיקר בערים טורונטו ומונטריאול, והיא חלק מקבוצת אלעד גרופ, הפועלת עבור תשובה בצפון אמריקה, במגוון תחומי פעילות. אלעד קנדה הצטרפה לבורסה בת"א באוגוסט 2018, כשהנפיקה אג"ח שקליות לא צמודות בהיקף של כ-260 מיליון שקל. לאג"ח אלו משך חיים ממוצע (מח"מ) נוכחי של 2.5 שנים והן נסחרות כיום בתשואה של 4.3%.