בורסות אירופה | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט על רקע המתיחות ביחסי ארה"ב-סין

הפוטסי בבריטניה ירד בכ-1% • אמון הצרכנים בבריטניה ברמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2013 • נעילה שלילית באסיה על רקע מתחים בין סין לארה"ב • היום מתקיים מסחר מקוצר בארה"ב לרגל חג ההודיה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

20:15

בורסות וול סטריט ננעלו בירידות. הדאו וה-S&P 500 ננעלו בירידות של 0.4%, הנאסד"ק ירד כמעט 0.5%. למרות זאת, עדיין מדובר בחודש הטוב ביותר מאז חודש יוני.

המסחר ננעל מוקדם היום לרגל חג ההודיה.

19:15

נמשכות הירידות בוול סטריט. הדאו נופל ב-100 נקודות, הנאסד"ק וה-S&P 500 רושמים ירידות של כ-0.2%.

למרות המגמה האדומה, עדיין מדובר בחודש הטוב ביותר מאז חודש יוני.

קצב עלייתו של מדד ה-S&P 500 היא הגדולה ביותר בחודש מאז יוני, אז הגיע ליותר מ -6%. מדדי הדאו והנאסד"ק עלו ב-4.1% ו-5% בהתאמה לחודש נובמבר. 

בורסות אירופה ננעלו בירידות, בהובלת בורסת לונדון שירדה בכ-1%.

16:30

פתיחה חלשה בבורסות וול סטריט. כך, מדד הדאו ג'ונס ירד עם פתיחת המסחר ב-75 נקודות. ה-S&P 500 יורד ב-0.2%, הנאסד"ק יורד ב-0.3%.

המשקיעים מודאגים בקשר לערפל האופף את יחסי ארה"ב-סין, זאת לאחר שהנשיא טראמפ חתם ביום רביעי האחרון על צווים שתומכים במפגינים בהונג קונג. בסין כינו את התנהלות טראמפ "התערבות בענייני פנים", ומשרד החוץ של סין ביקר את הצעד בחריפות והאשים את ארה"ב ב"כוונות זוניות". בשווקים גובר החשש מאי השלמתו של השלב הראשון של הסכם הסחר. 

המסחר יינעל הערב בשעה 20:00, לאחר שאתמול בורסות וול סטריט לא עבדו לרגל חג ההודיה.

 

14:30

המסחר בשוקי אירופה עובר למגמה מעורבת, הדאקס והקאק עולים בכ-0.1% ואילו הפוטסי הבריטי יורד ב-0.25%.

החוזים העתידיים בארה"ב יורדים בכ-0.15% על רקע מתחים ביחסים בין ארה"ב לסין, זאת לאחר שהנשיא טראמפ חתם ביום רביעי האחרון על צווים שתומכים במפגינים בהונג קונג. בסין כינו את התנהלות טראמפ "התערבות בענייני פנים".

ב-15 בדצמבר צפוי להתחיל סבב מכסים חדש על סחורות סיניות והמשקיעים חוששים כי לא ייחתם הסכם סחר בין שתי המעצמות עד התאריך.

נזכיר כי בבורסות וול סטריט יתקיים היום מסחר מקוצר, לאחר שאתמול לא התנהל מסחר כלל לרגל חופשת חג ההודיה. המסחר ינעל היום בשעה 13:00 שעון ניו יורק.

10:20

יום המסחר האחרון של השבוע באירופה נפתח הבוקר במגמה שלילית, הפוטסי והדאקס שניהם יורדים בכ-0.5% והקאק בצרפת משיל 0.37% מערכו. מדד סטוקס 600 יורד ב-0.4%.

נשיא צרפת עמנואל מקרון המשיך הבוקר בביקורתו הכבדה על הברית הצבאית נאט"ו וטען שהארגון נמצא ב"מוות מוחי". בשבוע הבאה תיערך הפסגה השנתית של הברית הצבאית, כמו כן הנשיא מקרון צפוי להיפגש עם המלכה אליזבת השנייה.

בגזרת הנתונים, בבריטניה התפרסם היום כי אמון הצרכנים במדינה נשאר ברמתו הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2013, זאת על רקע אי הוודאות הגבוהה בממלכה לקראת הבחירות הכלליות שיתקיימו ב-12 בדצמבר.

מניית חברת הקניות אונליין, אוקאדו , מזנקת בבריטניה ב-13.8% לאחר שחתמה על הסכם שת"פ עם חברה סינית - מה שיכניס אותה לשוק המשלוחים האסייתי.

09:00

הירידות בשוקי אסיה נחלשו מעט ואך המסחר ננעל בירידות שערים. מדד הניקיי ירד ב-0.5% ומדד שנחאי איבד 0.65% מערכו, המסחר בהונג קונג ממשיך להתנהל בשעה זו בירידות חדות של כמעט 2%.

07:45

המסחר בשוקי אסיה מתנהל בירידות שערים בשעה זו, על רקע חתימתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על צווים התומכים במפגינים בהונג קונג ביום רביעי האחרון. המשקיעים עדיין תוהים מה תהיה ההשפעה של החתימה על מלחמת הסחר בין סין לארה"ב. 

הניקיי ביפן יורד ב-0.45%, מדד שנחאי מאבד כמעט 1% מערכו וההנג סנג בהונג קונג צולל ב-2.1%.

מניית ענקית הטק הסינית טנסנט יורדת ב-2.5% בשעה זו.

גם מצב מדד הקוספי בקוריאה לא מזהיר, והוא מאבד 1.45% מערכו. את הירידות מובילות מניות סמסונג אלקטרוניקה שנופלות ב-2%. הבנק המרכזי של קוריאה הודיע הבוקר כי הוא ישאיר את שיעור הריבית במדינה ללא שינוי, על 1.25%.

אמש בורסות ניו יורק היו סגורות לרגל חג ההודיה, והיום יתנהל בהן יום מסחר מקוצר, שיינעל בשעה 14:00 שעון ניו יורק.