לאחר המימוש בהמלט: פימי מכרה גם מניות של מנועי בית שמש ב-100 מיליון שקל

קרן ההשקעות מכרה מחוץ לבורסה כ-8% ממניות החברה לפי שווי מניה של 138 שקל – נמוך בכ-2% משווייה בפתיחת המסחר של יום חמישי • בידי פימי נותרו כ-35% ממניות מנועי בית שמש

מנועי בית שמש / צילום: אריאל ירוזלימסקי
מנועי בית שמש / צילום: אריאל ירוזלימסקי

קרן פימי ממשיכה בתקופת הפעילות האינטנסיבית שלה, ובסוף השבוע עדכנה על מכירת נתח של כ-8% ממניות חברת מנועי בית שמש  תמורת כ-100 מיליון שקל. מהעדכון שפרסמה בית שמש בנושא עולה כי את המכירה ביצעה פימי במהלך יום חמישי האחרון מחוץ לבורסה, לפי שווי מניה של 138 שקל - נמוך בכ-2% משווי המניה בפתיחת המסחר של יום חמישי, בסיכומו התקרבה למחיר העסקה, והיום ירדה מתחתיו כשנחלשה בכ-3% נוספים.

עם ירידות אלה השלימה מניית בית שמש שחיקה שבועית של כ-13%, אולם מתחילת השנה מציגה זינוק של כ-60%, המשקף לחברה שווי של כ-1.2 מיליארד שקל. בעקבות המכירה נותרו בידיה של פימי כ-35% ממניות מנועי בית שמש, בשווי שוק נוכחי של כ-420 מיליון שקל.

מכירת מניותיה של פימי במנועי בית שמש נעשתה יומיים בלבד לאחר שהקרן הודיעה על מימוש מניות משמעותי אחר, של נתח ממניותיה בחברת התעשייה המלט, תמורת כ-100 מיליון שקל, שהשלים לה תוך חודשיים מימוש מצטבר של כ-250 מיליון שקל במניות יצרנית ומשווקת הברזים והשסתומים.

רצף עסקאות השקעה משמעותיות

מנועי בית שמש עוסקת בייצור חלקים למנועי סילון ובשיפוץ והרכבה של מנועים, ובסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה קפיצה של 71% בהכנסותיה, שהגיעו לכ-123 מיליון דולר, לצד זינוק של 128% ברווח הנקי שלה, שהגיע ליותר מ-12 מיליון דולר.

מדוחותיה הכספיים, שפורסמו לקראת סוף חודש נובמבר, עולה כי במגמה החיובית תמכה רכישת חברת חישולי כרמל שבוצעה בתחילת חודש ינואר השנה, וזאת לצד צמיחה אורגנית שהציגה הפעילות הוותיקה של החברה.

המימוש הנוכחי של קרן פימי במניות החברה מגיע בהמשך לרצף עסקאות השקעה משמעותיות עליהן דיווחה הקרן בראשות ישי דוידי בשבועיים החולפים. אלה כללו את המימוש בהמלט, הגדלת החזקות בחברת עמיעד מערכות מים בהשקעה כולל של כ-36 מיליון דולר, רכישת 12% ממניות חברת התרופות קמהדע תמורת 30 מיליון דולר והגדלת החזקתה בחברת ציוד התקשורת הלוויינית אורביט, בהשקעה של קרוב ל-20 מיליון שקל.

פימי, בניהולו של דוידי, נוסדה ב-1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל, עם נכסים מנוהלים של יותר מ-5 מיליארד דולר. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-90 חברות, ומימשה כ-60 מהן בעסקאות שהיקפן הכולל גדול מ-5.5 מיליארד דולר. החברות שבהן מחזיקה פימי מעסיקות כיום יותר מ-30 אלף עובדים ופועלות בכ-50 מפעלים בישראל, ועוד עשרות מפעלים ברחבי העולם.