WeWork | בלעדי

למרות הפיטורים והטלטלות, WeWork מתרחבת בישראל: במו"מ לשכור שבע קומות במגדל סוזוקי

על רקע הטלטלה העולמית ופיטורי אלפי עובדים, ל"גלובס" נודע כי בחברה מחפשים שטחים חדשים להתרחבות בת"א • התמורה לשטח מוערכת בכ-9 מיליון שקל בשנה

מגדל סוזוקי/ צילום: כדיה לוי
מגדל סוזוקי/ צילום: כדיה לוי

טלטלה עולמית ב-WeWork? בישראל החברה דווקא ממשיכה לחפש שטחים חדשים כדי להתרחב. ל"גלובס" נודע כי החברה מקיימת מו"מ לשכירת שבע קומות במגדל משרדים חדש ברחוב יגאל אלון בתל אביב. מדובר במגדל סוזוקי שממוקם ברחוב יגאל אלון 82, בסמוך למגדל טויוטה. הבניין נבנה כיום וצפוי להתאכלס ברבעון השני של השנה הבאה. מדובר בפרויקט, שבין היתר, לוקחות בו חלק חברת בסר בניהולו של נחשון קיויתי, וחברת מכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי בישראל, שבשליטת צבי נטע שגם משמש כיו"ר החברה. המו"מ שאותו מקיימת ענקית חללי העבודה המשותפים מתבצע מול מכשירי תנועה, ואותו מוביל שלמה מאיר, שמשמש כמנכ"ל משותף בחברה.

ל"גלובס" נודע כי ב-WeWork מבקשים לשכור שבע קומות, כאשר שטח כל קומה עומד על כ-1,300 מ"ר, ובסך הכול מדובר על כ-9,000 מ"ר. עלות השכירות השנתית לשטח נאמדת בכ-9.5 מיליון שקל. בשתי החברות ביקשו שלא להגיב לפרטים.

הניסיון של החברה לשכור שטחים במגדל סוזוקי יכול להעיד על הביקושים שבהנהלתה מזהים באזור. ל-Wework שטחים בהיקף של 24 אלף מ"ר במגדל Toha שנמצא לא הרחק משם בדרך השלום, וכן מספר קומות במגדל מידטאון תל אביב שממוקם בסמוך למגדלי עזריאלי.

תוכניות ההתרחבות לא נגמרות כאן. בימים אלה מתקיימות עבודות נרחבות להשמשת מבנה ששוכרת החברה באזור התעשייה קריית אריה. מדובר במבנה נרחב שהיה נטוש במשך זמן רב, ושממוקם בצמוד לכביש 4. הוא אמור להיפתח לפעילות לקראת סוף 2020. בשנה הבאה צפוי להיפתח לפעילות חלל עבודה נוסף של החברה במגדל ספיר שנמצא במתחום הבורסה ברמת גן.

ההתרחבות של הפעילות הנדל"נית של החברה בישראל, אם אכן תתממש, עשויה לגרום להרמת גבה אצל אנשים רבים, זאת על רקע הסערה העולמית בחברה. לאחרונה הודח מייסד ומנכ"ל החברה העולמית אדם נוימן מתפקידיו הניהוליים, בדחיפת המשקיעה הגדולה בחברה - סופטבנק היפנית. זאת, תוך מתן פיצויים נרחבים של כ-1.7 מיליארד דולר לנוימן.

לפני כשבועיים החלה החברה בפיטורי אלפי עובדים בכל העולם, דבר שהביא את לזעזוע גם בפעילות בישראל. לפי הודעת החברה נשלחו זימונים להליכי פיטורים ל-65 מעובדי המטה הטכנולוגי של החברה בישראל, שפועלים ממגדל מידטאון שברחוב מנחם בגין בתל אביב.
גורם עמו שוחח "גלובס", הסביר כי מדובר בעובדים שאחראים על פעילות הפיתוח הטכנולוגי של החברה בישראל, כך שלפיטוריהם אין השפעה על הפעילות הנדל"נית הישירה בארץ.

בהודעת החברה לגבי הליך הפיטורים נמסר כי "מדובר במהלך שמבקש להתמקד בליבת העשייה של החברה - קרי פעילות השכרת השטחים בחחלי העבודה המשותפים, ועל כן היא נדרשת לבצע פיטורים במטרה ליצור ארגון רזה ויעיל יותר". עוד נמסר בהקשר למהלך הפיטורים בישראל כי "צוות הטכנולוגיה בישראל ממשיך להוות מרכיב חשוב בפעילות הגלובלית של WeWork המספק פתרונות לחוויית הקהילה שלנו ולצרכים העסקיים. אנו אסירי תודה לכל עובדינו אשר סייעו בביסוסה של WeWork כמותג גלובלי מצליח, ונפעל מתוך מחויבות לנהוג במלוא הכבוד וההגינות בעובדים המסיימים את תפקידם".