הנשיא ריבלין: "צמיחת הכלכלה בישראל לא צריכה להיתקע בשוק הסטארט אפים אלא חייבת להגיע לכולם"

את הדברים אמר הנשיא רובי ריבלין בוועידה השנתית של התאחדות התעשיינים • "שילוב אוכלוסיות החרדים לא ייושמו מעצמם - אלא רק אם נוכל לתכנן תהליכים אסטרטגיים ארוכי טווח ונשכיל לחבר את התעשייה עם המסחר והשירותים ואת החינוך עם ההכשרות המקצועיות

הנשיא ריבלין / צילום: כדיה לוי, גלובס
הנשיא ריבלין / צילום: כדיה לוי, גלובס

"האתגרים עימם מתמודדת כלכלית ישראל אינם פשוטים", כך אמר הנשיא ראובן ריבלין בוועידה השנתית של התאחדות התעשיינים והמשיך "חלקם גלובליים באופיים כמו שוק העבודה המשתנה. משרות רבות בתעשייה המסורתית שעתידה להיעלם ואילוצים ישראליים בעקבות החובה והצורך לשלב אוכלוסיות חרדים וערבים בחברה. ההתמודדות עם אתגרים אינה זרה לנו ומאז קום המדינה התמודדנו בהצלחה עם אין ספור אתגרים ותמיד לא נבהלנו מכל אתגר, והפכנו אותו להזדמנות".

הנשיא הוסיף ואמר ש"השינויים המאיימים על התעשייה המסורתית צריכים להוות עבורנו זרז לאמת טכנולוגיות יצור חדישות ומתקדמות שיגדילו את פריון העבודה בתעשיות ואת שכר העובדים. שילוב אוכלוסיות החרדים והערבים במשק, למשל. והפתרונות האלה לא ייושמו מעצמם - אלא רק אם נוכל לתכנן תהליכים אסטרטגיים ארוכי טווח ונשכיל לחבר את התעשייה עם המסחר והשירותים ואת החינוך עם ההכשרות המקצועיות. ואנחנו צריכים הכשרות מקצועיות כי אין כאן יותר בתי ספר מקצועיים ועלינו למצוא בחורים שיודעים לבצע את המלאכה כשהם מגיעים למקום עבודה".

לסיכום אמר כי "עלינו לוודא שלכל המגזרים בישראל ולכל תחומי התעסוקה תהיה הזדמנות להיות חלק מסיפור ההצלחה הזה ורק כך נוכל לצרף לסיפורי ההצלחה הישראליים את מי שנשארו הרחק מאחור. צמיחת הכלכלה בישראל לא צריכה להיתקע בשוק הסטארט אפים אלא חייבת להגיע לכולם" .