מה הקשר הקשר שבין שוק ההון והפנסיה שלנו לקשיות פלסטיק

אורחות ואורחי קרן value^2 הגיעו בשבוע שעבר אל גלריית נירית לבב פקר ביפו, שם ערכה הקרן העוסקת בהשקעות אחראיות (השקעות אימפקט), מפגש בנושא

צבי סטפק, ברק סורני, נגה לבציון נדן, אלה אלקלעי ויובל הברמן / צילום: יוסי אלתרמן
צבי סטפק, ברק סורני, נגה לבציון נדן, אלה אלקלעי ויובל הברמן / צילום: יוסי אלתרמן

אורחות ואורחי קרן value^2 הגיעו בשבוע שעבר אל גלריית נירית לבב פקר ביפו, שם ערכה הקרן העוסקת בהשקעות אחראיות (השקעות אימפקט), מפגש בנושא. 

יובל הברמן, מייסד ושותף מנהל בקרן, הציג בפתיחה את החזון שמוביל את הקרן, ושותפתו, נגה לבציון נדן, דיברה על הקשר ההכרחי של ההשקעות האחראיות לשוק ההון. לדבריה של לבציון נדן, "על-פי הערכות בארה"ב, 75% מהון הציבור מושקע בשוק ההון, ולכן נשאלת השאלה, מה הטעם להפסיק להשתמש בקשיות שתייה או כלי פלסטיק במקום העבודה, בשעה שכספי הפנסיה שלנו, למשל, מושקעים בחברות מזהמות או נצלניות?". לטענתה "השינוי האמיתי יגיע שינוי דפוסי חשיבה בהשקעות של כל אחד מאיתנו בשוק ההון". עוד היא אמרה כי אנחנו לא תמיד מודעים לכך, שהכסף המושקע "גם עושה דברים רעים". כך למשל היא גילתה על השקעות בחברת נדל"ן הלוקה ברשלנות בבטיחות העובדים, ובחברה בחו"ל בה התגלה כי הייתה העסקת ילדים בכפייה.

עוד במהלך הערב, דיברה נירית לבב פקר האמנית המארחת בגלריה בה היצירות הן מחומרים ממוחזרים, על "אמנות הקיימות". שירלי קנטור, מומחית לאסטרטגיה עסקית-חברתית הרצתה על "מותגים משפיעים בעולם משובש", וכיצד האתגרים החברתיים והאקולוגים הפכו לבסיס צמיחתו של מותג.

השקיעו בקשרים החברתיים והגיעו: מרלה וד"ר גדעון שטיין, ממייסדי מובילאיי ומהמשקיעים הראשונים בקרן; יואל חשין מייסד קרן B2-Group; צבי סטפק, מייסד ומבעלי מיטב דש; אלה אלקלעי, יו"רית אי.בי.אי קרנות נאמנות; ישראל אליהו, יו"ר מגדל שוקי הון; יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים; דורון ספיר, לשעבר מנכ"ל מגדל; ברק סורני, לשעבר מנכ"ל פסגות; דורית סלינגר, לשעבר הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון; והשותפים בקרן - אבי מואב מנהל ההשקעות; יובל סתיו מנהל המחקר; והדס גייר שפריר מנהלת השיווק.