ניצן רומז: אפעל להשעייתו של אפי נוה ממקצוע עריכת הדין

היום היה אמור פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, להגיש את תגובתו לעתירה שדרשה ממנו לפעול להשעייתו של נוה מעריכת דין בגין מעורבתו בפרשת "ביקורת הגבולות" • ניצן ביקש 10 ימים נוספים לשקול את עמדתו, ורמז כי כתב החשדות ששלח היום לנוה בפרשת "מין תמורת מינוי" משנה את התמונה

אפי נוה / צילום: שלומי יוסף
אפי נוה / צילום: שלומי יוסף

"לאחר בחינה נוספת, ולאור התפתחויות שאירעו היום, מבקש פרקליט המדינה לשקול את עמדתו בבקשה כי יגיש קובלנה משמעתית נגד עו"ד נוה" - כך נימק היום (ג') פרקליט המדינה, שי ניצן, באמצעות עו"ד אחוה ברמן מפרקליטות מחוז ירושלים, את בקשתו לקבל 10 ימים נוספים בטרם ישיב לעתירה שמבקשת לחייבו לפעול להשעייתו של עו"ד אפי נוה, לשעבר יו"ר לשכת עורכי-הדין, ממקצוע עריכת הדין.

לפי בקשת הארכה, טיוטת המענה לעתירה כבר היתה מוכנה ורק חיכתה לקבל את כל האישורים הנדרשים לקראת הגשתה היום, אך כעת כאמור מבקש פרקליט המדינה לשקול את עמדתו שוב. בכך, ככל הנראה, רומזת הפרקליטות כי היא מתכוונת להיענות לדרישה שהועלתה במסגרת העתירה, ולפעול להגשת קובלנה משמעתית במסגרתה יתבקש ביה"ד המשמעתי של לשכת עורכי-הדין להשעות את נוה ממקצוע עריכת הדין.

בחודש ספטמבר הגישה עמותת "ועשית הטוב והישר" המיוצגת על-ידי עוה"ד חיים שטנגר, אורי פנטילט וטל ארבוז עתירה נגד פרקליט המדינה. בעתירה התבקש ביהמ"ש המחוזי בירושלים להורות לניצן להגיש קובלנה לבית-הדין המשמעתי של שלכת עורכי-הדין נגד יו"ר הלשכה לשעבר, לאחר שוועדות המשמעת השונות בלשכה מעבירות ביניהן את תפוח האדמה הלוהט הזה כבר קרוב לשנה, ונמנעות מלקבל כל החלטה בעניין. לפי חוק לשכת עורכי-הדין, בנוסף לוועדות האתיקה, גם לפרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה סמכות להגיש קובלנה משמעתית נגד עורכי-דין. העתירה הוגשה לאחר שפנייה של העמותה לניצן לא נענתה.

מוקדם יותר היום הודיעה הפרקליטות כי החליטה להעמיד לדין את נוה ואת שופטת ביהמ"ש השלום בנתניה אתי כרייף, בפרשת "מין תמורת מינוי", בכפוף לשימוע. נוה, הודיעה הפרקליטות, יואשם בעבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים ואילו כרייף תואשם בעבירות של מתן שוחד והשמדת ראייה.

*** חזקת החפות: אפי נוה ואסתר כרייף הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. הם מכחישים את החשדות נגדם, ועומדת להם חזקת החפות.